Gå til innhold

gi 3 gode grunner

Gjest når livet blir for tøft

Anbefalte innlegg

Skrevet

for å gjennomføre et langt liv når hverdagen består av psykisk og fysisk sykdom

Videoannonse
Annonse
Gjest nickfritt
Skrevet

1. Du har familie som bli meget lei seg.

2. Du fortjener selv å ha prøvd ut all behandling og medisiner som kan hjelpe/ livet kan bli bedre.

3. Å ta sitt liv er egentlig ikke et alternativ uansett hvor ille man har det. Fokuser heller på å leve og hvordan livet kanskje kan bli bedre.

(Jeg tror at de fleste med sånne tanker er deprimerte og depresjoner lar seg behandle, selv om dette kan ta tid).

Gjest ingalinn
Skrevet

Det kan jeg gjøre, men kan du gi meg tre grunner for at du har holdt ut så lenge som til nå?

Gjelder ikke de tre grunnene lenger?

Jeg prøver ikke å blåse bort spørsmålet ditt, for jeg har selv lett frem mine grunner i noen tøffe dager.

Selv er jeg mor, og da trenger jeg ikke flere grunner enn den.

Gjest Istapp
Skrevet

1. Fordi noen ganger skinner solen på deg også,ingenting er alltid helt svart. Noen lyspunkter er bedre enn ingen.

2. Og fordi du sikkert har folk som er glad i deg,og folk som du er glad i.

3. Og fordi ting kan forandre seg i fremtiden,håp er noe alle bør ha. Ting kan snu,også for deg.

Skrevet

1. Fordi noen ganger skinner solen på deg også,ingenting er alltid helt svart. Noen lyspunkter er bedre enn ingen.

2. Og fordi du sikkert har folk som er glad i deg,og folk som du er glad i.

3. Og fordi ting kan forandre seg i fremtiden,håp er noe alle bør ha. Ting kan snu,også for deg.

livet er da så urettferdig!,noen seiler gjennom det glatt, andre må bruke mye krefter for det

Gjest høstløv
Skrevet

livet er da så urettferdig!,noen seiler gjennom det glatt, andre må bruke mye krefter for det

Det er helt riktig. Men livet gir gleder også. Tenk på alle de som er glad i deg, og som du er glad i!

:-)

Gjest Istapp
Skrevet

Det er sant,mange får utfordringer på løpende bånd og en kan tenke "Tar det aldri slutt". Da er det viktig å nyte de små positive øyeblikkene,og huske på at de kommer igjen. Og kanskje de til og med kommer oftere etterhvert,da er det en stor bonus.

Skrevet

Det er sant,mange får utfordringer på løpende bånd og en kan tenke "Tar det aldri slutt". Da er det viktig å nyte de små positive øyeblikkene,og huske på at de kommer igjen. Og kanskje de til og med kommer oftere etterhvert,da er det en stor bonus.

med fysisk og psykisk sykdom resten av livet blir det lite pauser

Gjest Istapp
Skrevet

Sant det også,men noen pauser blir det. Og de må nytes!

Skrevet

Sant det også,men noen pauser blir det. Og de må nytes!

det må da si stopp en gang og kreftene tar slutt

Gjest Istapp
Skrevet

det må da si stopp en gang og kreftene tar slutt

Det gjør det nok.

Skrevet

Det gjør det nok.

ja når alt håp er borte

Gjest høstløv
Skrevet

Sykdommene går ofte i bølger, noen ganger er det verre enn andre ganger, og da er det om å gjøre å fokusere på de gode stunder som er innimellom.

Som f.eks. at mannen min går og nynner, mens han henger opp vasketøyet.

Jeg har fått min del av både psykiske og fysiske sykdommer og fått knockout av livets harde realiteter på andre måter også.

Likevel kan jeg glede meg over de små tingene og sette fokus på de positive sider ved livet.

Gjest Istapp
Skrevet

ja når alt håp er borte

Neida,håpet trenger ikke bli borte. Det er først en spire inni deg,og ettersom du nærer spiren vil den vokse og gro :-)

Men det handler også mye om valg og holdninger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...