Gå til innhold

unnvikende personlighetsforstyrrelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har (bl.a...) diagnosen "unnvikende personlighetsforstyrrelse", er det virkelig ikke noe som hjelper?

Finnes det medisner overhodet? Et eller annet?

Unnskyld at jeg er til så mye bry her igjen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei :-)

Har tenkt på deg de siste dagene og lurt på hvordan det gikk. Har du klart å ta kontakt med noen i hjelpeapparatet?

Skrevet

Har tenkt på deg de siste dagene og lurt på hvordan det gikk. Har du klart å ta kontakt med noen i hjelpeapparatet?

:)

Tusen takk for det!!! Det satte jeg egentlig veldig stor pris på.

Jeg har skrevet et brev, men jeg har ikke fått meg til å få postet det. Er så usikker... (kanskje noe med den unnvikende personlighetsforstyrrelsen å gjøre???!...).

Skrevet

Jeg har skrevet et brev, men jeg har ikke fått meg til å få postet det. Er så usikker... (kanskje noe med den unnvikende personlighetsforstyrrelsen å gjøre???!...).

Gleder du deg til Jul?

Skrevet

Hvis du vil, så kan jeg evt. diskutere dette videre med deg på mail. Mailadressen min er [email protected]

Skrevet

Gleder du deg til Jul?

...hater jula!

Hvorfor spør du om det!

Skrevet

...hater jula!

Hvorfor spør du om det!

Fordi jula er en gledens tid for mange. At du hater jula er trist. Kunne ønske jeg kunne være sammen med deg i jula slik at du kunne få en herlig tid.

Skrevet

Sendte deg en e-mail. Håper du svarer! :)

Gjest unnvikende
Skrevet

Jeg syns Remeron har hjulpet meg noe til å få en mer "gi faen"-holdning. og dermed tørre mer. Men det er ikke sikkert de er sånn for alle, og dessuten kan det ha sammenheng med når jeg fikk dem.

Ellers er det vel egentlig bare psykoterapi som hjelper. Det går imidlertid an å bli veldig mye bedre med terapi. Beklageligvis kan visst ikke alt løses med medisiner.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Prof Hans Nordahl, psykologisk institutt, NTNU, rapporterer utmerkede resultater med metakognitiv terapi hvor en legger inn langt mer praktiske øvelser/utprøvinger enn i tradisjonell angstterapi.

Skrevet

Prof Hans Nordahl, psykologisk institutt, NTNU, rapporterer utmerkede resultater med metakognitiv terapi hvor en legger inn langt mer praktiske øvelser/utprøvinger enn i tradisjonell angstterapi.

Hva går det ut på? (Finnes det en nettside med grei oversikt?)

Og hvordan starter jeg med det?

Føler meg i en litt håpløs situasjon, og prøver å finne en liten tråd ihvertfall et eller annet sted å klamre meg fast i!)

Gjest les nøye
Skrevet

Føler meg i en litt håpløs situasjon, og prøver å finne en liten tråd ihvertfall et eller annet sted å klamre meg fast i!)

enkelt det vell,det ligger i navnet

Skrevet

enkelt det vell,det ligger i navnet

Kan du forklare da?

Gjest les nøye
Skrevet

Kan du forklare da?

du skal mer ut i det virkelige liv og utfordre angsten

Skrevet

du skal mer ut i det virkelige liv og utfordre angsten

Takk for svar... :)

Men, hvordan komme seg ut i verden da...?!!!

Gjest les nøye
Skrevet

du må selvsagt starte med psykolog som behersker metakognitiv,sett i gang

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...