nienna Skrevet 11. mai 2010 Skrevet 11. mai 2010 Hvor godt utprøvd er egentlig ZypAdhera? Jeg blir tvangsmedisinert med 300mg hver 14. dag og er litt skeptisk siden dette er et nokså nytt preparat. Er det godt utprøvd? Jeg har jo også fått diagnosen min forandret til schizoaffektiv lidelse og nå vil jeg ha et helt ærlig svar, hvordan er fremtidsutsiktene med denne diagnosen? Jeg vil gjerne studere og slippe sykehuslivet, men per dags dato virker det milelangt unna. Jeg er tvangsinnlagt og de sier jeg kommer til å være det en stund, men jeg håper jo at jeg en gang kan få et normalt liv. 0 Siter
serenity777 Skrevet 11. mai 2010 Skrevet 11. mai 2010 det er vel det samme som zyprexa, og det er godt utprøvd... 0 Siter
Gjest ingalinn Skrevet 11. mai 2010 Skrevet 11. mai 2010 Skal du få det livet du drømmer om, så er det i hvert fall første steg å bli medisinert riktig. Jeg ville stolt på mine behandlere og tatt den medisinen uten å stritte for mye i mot. Jeg skjønner det ikke er kjekt med for eksempel bivirkninger, men uten behandling vil det kanskje ikke bli så bra. De gjør det jo ikke for å straffe deg. Hvorfor blir du tvangsmedisinert? Vil du ikke medisineres frivillig, og hvorfor ikke? Med enkelte lidelser er vel ikke medisinering til å unngå om du skal bli stabil. Zyphadera har olanzapin som virkestoff. Tror det er vel utprøvd, under annet navn som zyprexa. Om der er uønskede bivirkninger, er det kanskje mulig å få et annet liknende preparat. Har du spurt dem om hvorfor de har valgt akkurat dette virkestoffet? Jeg ønsker deg et godt liv, og at du får alt du drømmer om. Håper denne medisinen kan være god for deg. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 11. mai 2010 Skrevet 11. mai 2010 Zypadhera ( = Zyprexa i depotform) er særdeles got utprøvd. Det er gode utsikter for deg om du får korrekt behandling og følger opp den nøye. Du må forberede deg på at du trenger livslang medisinering. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.