Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når ingen bryr seg om en. Når familie ikke bryr seg om man dør eller ikke, hva har man da å leve for?

Videoannonse
Annonse
Gjest Spania eller USA
Skrevet

Den dagen jeg hadde sittet og følt det du skriver der, at ingen i verden brydde seg om meg, at jeg ikke hadde noen så hadde jeg solgt alt jeg hadde og prøvd å flytte til et annet land med varme og nye opplevelse og nye mennesker.

Du ville bli overrasket hvor mye et liv kan forandre seg da.

Men som oftest så er det vel heller følelsene vi har, det er jo som regel noen som bryr seg om oss da

hidi, the scorpion
Skrevet

''Når ingen bryr seg om en. Når familie ikke bryr seg om man dør eller ikke, hva har man da å leve for?''

Man skal da ikke leve kun for andre...? Lev for deg selv!

Se våren våkne mot sommersol og våryre fugler som kvitrer så livlig i vei...Er det ikke et herlig syn og liv, vi våkner opp til:)

Gjest nickiti
Skrevet

Jeg sliter i perioder med dette- men jeg vet ikke om det er helt sant.

Nå er jeg litt friskere og tror faktisk at noen få bryr seg om meg. Når jeg er sykere, så kan jeg miste den troen.

Jeg er litt egen og sta, og har mange ganger tenkt: Pokker heller om dere skal få gleden av å se meg dø...i tillegg tenker jeg at jeg kanskje kan greie å gjøre dette livet mitt om til noe som kan glede meg selv...jeg blir altså så egoistisk.

Selvmord tror jeg ikke er den store løsningen på alle problemer. Man må forsøke å finne på noe annet som kan gjøre livet positivt. Hva kan glede deg?

Skrevet

''Når ingen bryr seg om en. Når familie ikke bryr seg om man dør eller ikke, hva har man da å leve for?''

Man skal da ikke leve kun for andre...? Lev for deg selv!

Se våren våkne mot sommersol og våryre fugler som kvitrer så livlig i vei...Er det ikke et herlig syn og liv, vi våkner opp til:)

en hånlig måte av deg å bagatellisere hennes problemer

Gjest togli
Skrevet

Hvordan kan du vite at ingen bryr seg om deg? Når man er deprimert får man gjerne slike tanker. Husk at du er syk og dermed lurer tankene dine deg. Har du snakka med fastlegen din?

Gjest togli
Skrevet

Den dagen jeg hadde sittet og følt det du skriver der, at ingen i verden brydde seg om meg, at jeg ikke hadde noen så hadde jeg solgt alt jeg hadde og prøvd å flytte til et annet land med varme og nye opplevelse og nye mennesker.

Du ville bli overrasket hvor mye et liv kan forandre seg da.

Men som oftest så er det vel heller følelsene vi har, det er jo som regel noen som bryr seg om oss da

Oj, det kunne blitt riktig så spennende :))

hidi, the scorpion
Skrevet

''en hånlig måte av deg å bagatellisere hennes problemer''

Hva vet du om det?

Hadde aldri skrevet det slik om jeg ikke hadde vært i hennes sko....

Å dømme er lettere enn å spørre:((

Skrevet

Vi lever ikke for andre...men for oss selv...

Hva andre mener om meg eller deg...har egentlig ingen betydning...

Se nå fuglen på greina...den kvitrer og synger og virkelig lever for seg selv...

Tror du denne fuglen bryr seg om det sitter en annen fugl på nabogreina og fordømmer den?

Nei...den er fornøyd med seg selv...og livet sitt som den lever i dag...

Skrevet

Hva vet du om det?

Hadde aldri skrevet det slik om jeg ikke hadde vært i hennes sko....

Å dømme er lettere enn å spørre:((

det er ett stort sprik mellom å tenke på selvmord, og det å tenke på fuglekvitter. Slike gode følelser kommer av seg selv når en har det bra. hva man gjør imellom er jo det som hjelper

Gjest Spania eller USA
Skrevet

Oj, det kunne blitt riktig så spennende :))

Javisst, og med et slikt "utgangspunkt" så har en jo ikke noe å tape heller, bare vinne. Snakk om muligheter i livet!! Jeg hadde gjort det tvert :)

Skrevet

Da bryr man seg om seg sjøl. Og så kan man tenke at livet er litt rettferdig men at man må gjøre det beste ut av det.

Kan du ikke prøve å jobbe som frivillig et eller annet sted, besøk i fengsel, sykehus, gamlehjem eller andre som trenger det. Da vil du se andre som har det verre enn deg og så føler du at du gjør en innsats og det hjelper masse på selvfølelsen.

Skrevet

Da bryr man seg om seg sjøl. Og så kan man tenke at livet er litt rettferdig men at man må gjøre det beste ut av det.

Kan du ikke prøve å jobbe som frivillig et eller annet sted, besøk i fengsel, sykehus, gamlehjem eller andre som trenger det. Da vil du se andre som har det verre enn deg og så føler du at du gjør en innsats og det hjelper masse på selvfølelsen.

Jeg mente selvfølgelig urettferdig

Gjest tristdette
Skrevet

Ja, hva har man å leve for? Det er ikke en god verden vi lever i. Hvorfor må man absolutt leve? Hvorfor er alle så imot selvmord?

Ting kan alltid bli bedre sies det. Det sies også at de fleste som gjør selvmordsforsøk gjør det fordi de ikke orker å ha det slik de har det nå, de ønsker ikke å dø men må ha en forandring i livet og ser ingen annen utvei. Men ting blir ikke alltid bedre. Likevel har man en "plikt" til å fortsette å leve. De fleste mener selvmord er feigt og egoistisk, jeg mener at det faktisk krever mot og planlegging for å gjennomføre et selvmord. Jeg har dessverre overlevd ettersom jeg sitter her nå - men ønsket om å dø er ikke noe mindre, og ting har ikke blitt bedre.

Jeg skriver ikke dette for å oppmuntre deg til å begå selvmord, men er drittlei av alle som sier at ting blir bedre uten å vite noe om hvor uutholdelig livet kan være. Og holdningen om at du er nok deprimert og da tolker du det slik at ingen bryr seg om deg. Det er ikke slik at alle har noen som bryr seg om en. Uten at jeg vet hvordan det er for deg.

Jeg håper selvfølgelig at du finner mening og fortsetter, men jeg vil ikke komme med noen preken om bedre tider og sommer og sol.

En morsom link om selvmord jeg har kommet over:

http://ikkepedia.org/wiki/Selvmord

''Selvmord

Selvmord er en den enkleste måten å forlate jorda på. Selvmord blir ofte utført av mennesker som er overstadig påvirket av algebra, Alle hater meg-syndromet eller samtidsmusikk.

Blant annet i Sverige er selvmord en forbrytelse og har en strafferamme på opptil 15 år i fengsel. Men de fleste dømte blir løslatt lenge før tiden av hygieniske årsaker. Når en person i Norge blir tatt på fersken etter forbrytelsen vil vedkommende bli påsatt håndjern. Alle arrestasjoner skjer som regel uten dramatikk. En bot blir skrevet ut og arrestanten må erkjenne boten muntlig. Nekter vedkommende å uttale seg om boten vil vedkommende bli varetektsfengslet med brev og besøksforbud og så tiltalt i en domstol og vil bli dømt for forbrytelsen.

Teknikker

Bare skyt deg selv. Det er den letteste måten å gjøre det på, og ettersom folk flest bare utfører et selvmord én gang i livet, bør man gjøre det så spektakulert og genialt som mulig, mange kan ha problemer med å ta selvmord fordi de er redde for å dø eller fordi de ikke vil dra til "den andre siden" alene, dette problemet kan løses ved å bli selvmordsbomber, på denne måten kan du få noen til å følge deg dit. Det sies også at å rope "Allah" eller noe i den dur er bra karma.

Her er noen kreative metoder du kan benytte for å ta selvmord:

Bryt fartsgrensen i USA. Garantert en rask død med kule i bakhodet.

Ta på deg ekstra tykk boblejakke, løsskjegg og turban, løp mot

Det Hvite Hus mens du roper "ALLAH ER GOD"!

Svøm i dypt vann med en kvernstein som badering.

Høre på Hits for Kids i mer enn 5 min. Du vil dø en grusom død.

Hopp i fallskjerm og "glem igjen" fallskjermen hjemme.

Vær fysisk utagerende i voldelige og alkoholiserte miljøer.

Gå ut og lek hvis du kjeder deg under en flytur.

Sjongler med meisler under en solformørkelse.

Fall forover mens du spiller fagott.

Grav ut magen din med en skje

Gå inn på en bar full av Manchester United-fans, og si at City

eier ManU.

Lime hendene fast i hode og heng deg i ståltrå (det vil se ut som du har revet av deg hodet)

Utsette deg selv for danseband eller boyband (effekten er den samme).

Disse Steven Seagal

Disse Chuck Norris

Disse MacGyver

Tegne med Spritusj en Hitler-bart og peke opp mot himmelen med en hånd i Tyskland.

Teste hvor godt et toløpshagle virker på hodet ditt.

For ytterligere inspirasjon vil Kamikazekanin-bøkene anbefales.

Mislykket selvmordsforsøk

Det å forsøke å gjennomføre et selvmord, men ikke få det til, kalles et mislykket selvmordsforsøk. I slike situasjoner er det viktig å evaluere hva som hendte, hva som gikk galt, og hva som kan gjøres bedre neste gang. I de fleste situasjoner hjelper det å velge en annen metode.

Det eneste man ikke bør gjøre etter et mislykket selvmordsforsøk, er å snakke med noen andre enn deg selv og Ismannen. Andre personer har en tendens til å tyste om mislykkede selvmordsforsøk, og det er dødsstraff i Norge for å utføre et mislykket selvmordsforsøk.''

Gjest tristdette
Skrevet

''Da vil du se andre som har det verre enn deg og så føler du at du gjør en innsats og det hjelper masse på selvfølelsen.''

Så det skal liksom hjelpe å tenke at andre har det verre enn deg? Og hva vet du om trådstarter har det bedre eller verre enn personene på de stedene du foreslår? Kanskje alle suicidale bør sendes til Afrika og se de fattige, sultne barna som garantert har det verre enn oss i Norge, men gjør det beste ut av det og spiller fotball med en ball laget av sammenknyttet tøy.

Skrevet

''Da vil du se andre som har det verre enn deg og så føler du at du gjør en innsats og det hjelper masse på selvfølelsen.''

Så det skal liksom hjelpe å tenke at andre har det verre enn deg? Og hva vet du om trådstarter har det bedre eller verre enn personene på de stedene du foreslår? Kanskje alle suicidale bør sendes til Afrika og se de fattige, sultne barna som garantert har det verre enn oss i Norge, men gjør det beste ut av det og spiller fotball med en ball laget av sammenknyttet tøy.

Men det hjelper. Og det å gjøre en innsats for andre som har det verre gir en veldig god følelse. Server uteligger mat, hjelp de prostituerte, besøk noen som er alene og ensomme, tro meg, jeg vet hva jeg snakker om. Det er ikke hver dag jeg synes livet er så mye verdt heller.

Skrevet

Hvorfor tolker du "Hidis" innlegg slik?:

''Man skal da ikke leve kun for andre...? Lev for deg selv!

Se våren våkne mot sommersol og våryre fugler som kvitrer så livlig i vei...Er det ikke et herlig syn og liv, vi våkner opp til:)''

Oddbjørg spør ''Når ingen bryr seg om en. Når familie ikke bryr seg om man dør eller ikke, hva har man da å leve for?''

Om man ikke har familie eller andre som man føler bryr seg, må man finne andre lyspunkter. Det er selvfølgelig avhengig av interesser, behov og muligheter, men naturens gang er da vitterlig noe de fleste kan bestrebe seg på å verdsette.

Og ikke minst det å prøve å leve for sin egen del, uansett hvor vanskelig det oppleves, tror jeg er essensielt.

Mener ikke å bagatellisere problemstillinga - for den er alvorlig - men støtter "Hidi" her...

Gjest tristdette
Skrevet

Men det hjelper. Og det å gjøre en innsats for andre som har det verre gir en veldig god følelse. Server uteligger mat, hjelp de prostituerte, besøk noen som er alene og ensomme, tro meg, jeg vet hva jeg snakker om. Det er ikke hver dag jeg synes livet er så mye verdt heller.

Ja, det gir nok en god følelse å hjelpe andre. Men hvis man er helt på bunn så er det ikke gitt at man klarer eller orker det. Og jeg synes det blir helt, helt feil å si at noen har det verre enn andre. Det er følelsen til den som har det vondt som teller. Man kan ikke sammenligne smerte. Utenifra kan det se ut som a har det bedre enn b, men det betyr ikke at a føler at h#n har det bedre enn b. Å si at andre har det verre enn deg synes jeg er noe av det verste man kan si.

Jeg forstår at du heller ikke har hatt det lett alltid, men synes likevel det er litt "lettvinte" løsninger du kommer med. Når man er kommet seg opp av grøfta kan man kanskje klare å hjelpe andre og det kan få en til å føle seg bedre - man mestrer noe og betyr noe for noen, man hjelper noen som trenger en.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det er mulig å ha en noe mer offensiv holdning til livet enn at livsmeningen er å være passiv og leve på at andre bryr seg.

Det er fullt mulig å selv skaffe seg en mening med livet.

Gjest nickfritt
Skrevet

Jeg også har trodd på dette. Hvorfor skal jeg være grei, når alle andre er h...............jeg ble voldtatt, jeg ble mobbet, jeg ble hånet, jeg ble innprentet at jeg jeg ikke er noe verdt, ingen liker meg.hvorfor i h.........skal jeg leve

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...