Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg også har trodd på dette. Hvorfor skal jeg være grei, når alle andre er h...............jeg ble voldtatt, jeg ble mobbet, jeg ble hånet, jeg ble innprentet at jeg jeg ikke er noe verdt, ingen liker meg.hvorfor i h.........skal jeg leve

Trist å høre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er mulig å ha en noe mer offensiv holdning til livet enn at livsmeningen er å være passiv og leve på at andre bryr seg.

Det er fullt mulig å selv skaffe seg en mening med livet.

Lett å si, men når man lever i det er det vanskeligere!

Skrevet

Det er mulig å ha en noe mer offensiv holdning til livet enn at livsmeningen er å være passiv og leve på at andre bryr seg.

Signerer denne NHD! Har selv vært veldig,veldig langt nede. Nå er jeg så godt som frisk, grunnet at jeg tok tak i meg selv og bestemte meg for å vise verden at jeg er en like verdifull og betydningsfull person som hvem som helst. Og etter et par lange år med holdningsendring og streng kognitiv selvterapi og suggesjon har jeg kommet meg opp og ut i livet igjen. Nyter det nå i de lengste drag!

Skrevet

Lett å si, men når man lever i det er det vanskeligere!

Ta små steg om gangen. Er du arbeidsledig så sørg for å komme deg ut hver dag. Ikke sitt inne og gruble! Dra på trening, gå en tur, sitt på cafe, gå på utstilling, se en god film, les avisen etc. Møt andre mennesker i samme situasjon. På aktivitetsvenner.no kan du møte likesinnede som også er hjemme på dagtid. Gjør noe hyggelig hver dag. Da får du også mer overskudd til å gjøre plikter som husarbeid og evt. finne deg en jobb eller et frivillig arbeide. Du kan benytte deg av fontenehuset hvis du bor i Oslo eller Stavanger. Dagsenter i bydelen kan også være et alternativ, evt. lokallag i mental helse i din bydel hvis det finnes eller du kan starte et selv. Det er mye å fylle tiden med. Finn en hobby du liker. Men trening/mosjon og sunt kosthold har mye å si tror jeg for det er lett å få en usunn livsstil når man sliter psykisk.

Skrevet

Ta små steg om gangen. Er du arbeidsledig så sørg for å komme deg ut hver dag. Ikke sitt inne og gruble! Dra på trening, gå en tur, sitt på cafe, gå på utstilling, se en god film, les avisen etc. Møt andre mennesker i samme situasjon. På aktivitetsvenner.no kan du møte likesinnede som også er hjemme på dagtid. Gjør noe hyggelig hver dag. Da får du også mer overskudd til å gjøre plikter som husarbeid og evt. finne deg en jobb eller et frivillig arbeide. Du kan benytte deg av fontenehuset hvis du bor i Oslo eller Stavanger. Dagsenter i bydelen kan også være et alternativ, evt. lokallag i mental helse i din bydel hvis det finnes eller du kan starte et selv. Det er mye å fylle tiden med. Finn en hobby du liker. Men trening/mosjon og sunt kosthold har mye å si tror jeg for det er lett å få en usunn livsstil når man sliter psykisk.

Takk!

marlenexxx27
Skrevet

Amen!

marlenexxx27
Skrevet

Ja, hva har man å leve for? Det er ikke en god verden vi lever i. Hvorfor må man absolutt leve? Hvorfor er alle så imot selvmord?

Ting kan alltid bli bedre sies det. Det sies også at de fleste som gjør selvmordsforsøk gjør det fordi de ikke orker å ha det slik de har det nå, de ønsker ikke å dø men må ha en forandring i livet og ser ingen annen utvei. Men ting blir ikke alltid bedre. Likevel har man en "plikt" til å fortsette å leve. De fleste mener selvmord er feigt og egoistisk, jeg mener at det faktisk krever mot og planlegging for å gjennomføre et selvmord. Jeg har dessverre overlevd ettersom jeg sitter her nå - men ønsket om å dø er ikke noe mindre, og ting har ikke blitt bedre.

Jeg skriver ikke dette for å oppmuntre deg til å begå selvmord, men er drittlei av alle som sier at ting blir bedre uten å vite noe om hvor uutholdelig livet kan være. Og holdningen om at du er nok deprimert og da tolker du det slik at ingen bryr seg om deg. Det er ikke slik at alle har noen som bryr seg om en. Uten at jeg vet hvordan det er for deg.

Jeg håper selvfølgelig at du finner mening og fortsetter, men jeg vil ikke komme med noen preken om bedre tider og sommer og sol.

En morsom link om selvmord jeg har kommet over:

http://ikkepedia.org/wiki/Selvmord

''Selvmord

Selvmord er en den enkleste måten å forlate jorda på. Selvmord blir ofte utført av mennesker som er overstadig påvirket av algebra, Alle hater meg-syndromet eller samtidsmusikk.

Blant annet i Sverige er selvmord en forbrytelse og har en strafferamme på opptil 15 år i fengsel. Men de fleste dømte blir løslatt lenge før tiden av hygieniske årsaker. Når en person i Norge blir tatt på fersken etter forbrytelsen vil vedkommende bli påsatt håndjern. Alle arrestasjoner skjer som regel uten dramatikk. En bot blir skrevet ut og arrestanten må erkjenne boten muntlig. Nekter vedkommende å uttale seg om boten vil vedkommende bli varetektsfengslet med brev og besøksforbud og så tiltalt i en domstol og vil bli dømt for forbrytelsen.

Teknikker

Bare skyt deg selv. Det er den letteste måten å gjøre det på, og ettersom folk flest bare utfører et selvmord én gang i livet, bør man gjøre det så spektakulert og genialt som mulig, mange kan ha problemer med å ta selvmord fordi de er redde for å dø eller fordi de ikke vil dra til "den andre siden" alene, dette problemet kan løses ved å bli selvmordsbomber, på denne måten kan du få noen til å følge deg dit. Det sies også at å rope "Allah" eller noe i den dur er bra karma.

Her er noen kreative metoder du kan benytte for å ta selvmord:

Bryt fartsgrensen i USA. Garantert en rask død med kule i bakhodet.

Ta på deg ekstra tykk boblejakke, løsskjegg og turban, løp mot

Det Hvite Hus mens du roper "ALLAH ER GOD"!

Svøm i dypt vann med en kvernstein som badering.

Høre på Hits for Kids i mer enn 5 min. Du vil dø en grusom død.

Hopp i fallskjerm og "glem igjen" fallskjermen hjemme.

Vær fysisk utagerende i voldelige og alkoholiserte miljøer.

Gå ut og lek hvis du kjeder deg under en flytur.

Sjongler med meisler under en solformørkelse.

Fall forover mens du spiller fagott.

Grav ut magen din med en skje

Gå inn på en bar full av Manchester United-fans, og si at City

eier ManU.

Lime hendene fast i hode og heng deg i ståltrå (det vil se ut som du har revet av deg hodet)

Utsette deg selv for danseband eller boyband (effekten er den samme).

Disse Steven Seagal

Disse Chuck Norris

Disse MacGyver

Tegne med Spritusj en Hitler-bart og peke opp mot himmelen med en hånd i Tyskland.

Teste hvor godt et toløpshagle virker på hodet ditt.

For ytterligere inspirasjon vil Kamikazekanin-bøkene anbefales.

Mislykket selvmordsforsøk

Det å forsøke å gjennomføre et selvmord, men ikke få det til, kalles et mislykket selvmordsforsøk. I slike situasjoner er det viktig å evaluere hva som hendte, hva som gikk galt, og hva som kan gjøres bedre neste gang. I de fleste situasjoner hjelper det å velge en annen metode.

Det eneste man ikke bør gjøre etter et mislykket selvmordsforsøk, er å snakke med noen andre enn deg selv og Ismannen. Andre personer har en tendens til å tyste om mislykkede selvmordsforsøk, og det er dødsstraff i Norge for å utføre et mislykket selvmordsforsøk.''

Fantastisk!

Jeg var ikke suicidal i utgangspunktet, men nå er jeg inspirert!

;-) (Det var en spøk)

Favoritten er å "falle fremover mens man spiller fagott".

Det jævligste må være å høre på dansebandmusikk til man dør av det. Huff.

trollemor;o)
Skrevet

Vis verden at du er verdt å elske! Bryr ikke familien seg, så finn deg nye venner, skap deg en ny og god verden. Meld deg inn i ett eller annet, kanskje et sted hvor du kan hjelpe andre, eller et sted hvor du treffer nye venner.

Gjest tristdette
Skrevet

Fantastisk!

Jeg var ikke suicidal i utgangspunktet, men nå er jeg inspirert!

;-) (Det var en spøk)

Favoritten er å "falle fremover mens man spiller fagott".

Det jævligste må være å høre på dansebandmusikk til man dør av det. Huff.

galgenhumor er en god venn :o)

Skrevet

galgenhumor er en god venn :o)

Amen! :)

Skrevet

Hvis de sier det, så er det vel på tide å fokusere på noe helt annet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...