Gå til innhold

Bivirking - eller varig skade

Anbefalte innlegg

Under utredning
Skrevet

Som svar på et spørsmål i forum for seksualitet den 16. mars, svarer Grio Isachsen slik:

'De såkalte lykkepillene har dessverre gått ut over svært manges seksualliv. Tenning og evne til å få orgasme er de vanligste utslagene, som igjen handler om at evnen til spenningsoppbygging blir dårligere og tregere. Det gjør muligheten for spenningsoppbyggig som igjen fører til at du går over i orgasmen, forsvinner.'

Dette er vel en kjent bivirkning for mange. Men så kommer det:

'For noen gir ikke denne virkningen seg etter at lykkepillen er lagt på hylla'.

Nei vel??

Er vi blitt varig skadet?

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg har ikke opplevd en eneste pasient som har rapportert dette.

Under utredning
Skrevet

Jeg har ikke opplevd en eneste pasient som har rapportert dette.

Vel. Da kan jeg rapportere. For noen år siden ble jeg satt på effexor. Lysten og evnen ble redusert til null. Før det hadde jeg et normalt seksualliv. Siden efexor ikke hadde noe positiv virking, seponerte jeg. Etterpå ble seksuallivet aldri det samme.

Ser ingen andre endringer i samme periode som kan forklare, brukte ikke andre medisinre.

En bivirkning som bør rapporteres videre?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Vel. Da kan jeg rapportere. For noen år siden ble jeg satt på effexor. Lysten og evnen ble redusert til null. Før det hadde jeg et normalt seksualliv. Siden efexor ikke hadde noe positiv virking, seponerte jeg. Etterpå ble seksuallivet aldri det samme.

Ser ingen andre endringer i samme periode som kan forklare, brukte ikke andre medisinre.

En bivirkning som bør rapporteres videre?

''En bivirkning som bør rapporteres videre?''

Ja, det bør rapporteres.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...