Under utredning Skrevet 11. mai 2010 Skrevet 11. mai 2010 Som svar på et spørsmål i forum for seksualitet den 16. mars, svarer Grio Isachsen slik: 'De såkalte lykkepillene har dessverre gått ut over svært manges seksualliv. Tenning og evne til å få orgasme er de vanligste utslagene, som igjen handler om at evnen til spenningsoppbygging blir dårligere og tregere. Det gjør muligheten for spenningsoppbyggig som igjen fører til at du går over i orgasmen, forsvinner.' Dette er vel en kjent bivirkning for mange. Men så kommer det: 'For noen gir ikke denne virkningen seg etter at lykkepillen er lagt på hylla'. Nei vel?? Er vi blitt varig skadet? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 11. mai 2010 Skrevet 11. mai 2010 Jeg har ikke opplevd en eneste pasient som har rapportert dette. 0 Siter
Under utredning Skrevet 11. mai 2010 Forfatter Skrevet 11. mai 2010 Jeg har ikke opplevd en eneste pasient som har rapportert dette. Vel. Da kan jeg rapportere. For noen år siden ble jeg satt på effexor. Lysten og evnen ble redusert til null. Før det hadde jeg et normalt seksualliv. Siden efexor ikke hadde noe positiv virking, seponerte jeg. Etterpå ble seksuallivet aldri det samme. Ser ingen andre endringer i samme periode som kan forklare, brukte ikke andre medisinre. En bivirkning som bør rapporteres videre? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 11. mai 2010 Skrevet 11. mai 2010 Vel. Da kan jeg rapportere. For noen år siden ble jeg satt på effexor. Lysten og evnen ble redusert til null. Før det hadde jeg et normalt seksualliv. Siden efexor ikke hadde noe positiv virking, seponerte jeg. Etterpå ble seksuallivet aldri det samme. Ser ingen andre endringer i samme periode som kan forklare, brukte ikke andre medisinre. En bivirkning som bør rapporteres videre? ''En bivirkning som bør rapporteres videre?'' Ja, det bør rapporteres. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.