Gå til innhold

Er 1 Sobril i uka vanedannende?

Anbefalte innlegg

Gjest eller betablokkere
Skrevet

Jeg tar sjelden Sobril, men lider av fremføringsangst. Jeg ha Sobril 10 mg, om jeg tar en slik maks 1 gang i uka, vil det kunne skape avhengighet?

Pakken ble skrevet ut av en noe motvillig lege som mente jeg absolutt ikke burde ta dem i det hele tatt. Men jeg blir så nervøs foran folk.

Prøver gjerne betablokkere, men har ikke tenkt meg til legen på en stund nå....

Videoannonse
Annonse
Gjest lurer jeg på
Skrevet

Hvorfor skal du ta dem en gang i uka? Skal du fremføre noe en gang i uka?

Gjest firepile
Skrevet

''Jeg ha Sobril 10 mg, om jeg tar en slik maks 1 gang i uka, vil det kunne skape avhengighet? ''

Kan jeg umulig tenke meg.

Gjest eller betablokkere
Skrevet

Hvorfor skal du ta dem en gang i uka? Skal du fremføre noe en gang i uka?

Kommer ikke det ganske greit frem av teksten? Hvorfor spør du?

Skrevet

Min fastlege sa nettopp til meg at 2 Sobril i uken (ved behov) er ok

Gjest eller betablokkere
Skrevet

Min fastlege sa nettopp til meg at 2 Sobril i uken (ved behov) er ok

Åh, så supert. Da velger jeg å høre på din lege fremfor min ;))

Gjest lurer jeg på
Skrevet

Kommer ikke det ganske greit frem av teksten? Hvorfor spør du?

Nei, jeg syntes ikke det kom greit frem, og derfor spurte jeg. Det kunne f.eks hende du skulle fremføre noe hver dag, men lurte på om sobril en gang i uka var greit fordi du trodde mer uansett ikke var greit, osv osv osv. Beklager virkelig at jeg ikke forsto deg.

Gjest eller betablokkere
Skrevet

Nei, jeg syntes ikke det kom greit frem, og derfor spurte jeg. Det kunne f.eks hende du skulle fremføre noe hver dag, men lurte på om sobril en gang i uka var greit fordi du trodde mer uansett ikke var greit, osv osv osv. Beklager virkelig at jeg ikke forsto deg.

Ok, men jeg synes ikke det er nødvendig å bare stille spørsmål tilbake istedetfor å svare, eller i det minste forklare hvorfor en spør. :))

Gjest lurer jeg på
Skrevet

Ok, men jeg synes ikke det er nødvendig å bare stille spørsmål tilbake istedetfor å svare, eller i det minste forklare hvorfor en spør. :))

Det kan jo hende man ikke har noe godt svar før det er kommet flere opplysninger (ellers hadde man jo ikke spurt). Og min mening er at det blir skikkelig krøkkete og utrolig lange meldinger om man må begrunne hvert eneste spørsmål man kommer med. I mitt hode sier det seg selv at det er for å kunne gi et godt svar at man spør om utfyllende opplysninger. I ditt hode er det kanskje ikke det. Beklager at jeg svarte deg i det hele tatt. Jeg forstår at du tar det ille opp, og det var slett ikke meningen. Jeg tror vi avslutter denne korrespondansen nå.

Gjest betablokkere
Skrevet

Det kan jo hende man ikke har noe godt svar før det er kommet flere opplysninger (ellers hadde man jo ikke spurt). Og min mening er at det blir skikkelig krøkkete og utrolig lange meldinger om man må begrunne hvert eneste spørsmål man kommer med. I mitt hode sier det seg selv at det er for å kunne gi et godt svar at man spør om utfyllende opplysninger. I ditt hode er det kanskje ikke det. Beklager at jeg svarte deg i det hele tatt. Jeg forstår at du tar det ille opp, og det var slett ikke meningen. Jeg tror vi avslutter denne korrespondansen nå.

Jeg tar det ikke ille opp ;)))

Men synes ikke jeg behøver å fortelle alle detaljer rundt spørsmålene mine.

beklager at det ble dumt dette her. :)

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det er absolutt ikke vanedannende. Dette kan du godt fortsette med hele livet om det er nødvendig.

Gjest eller betablokkere
Skrevet

Det er absolutt ikke vanedannende. Dette kan du godt fortsette med hele livet om det er nødvendig.

Det var veldig betryggende å høre, og vil være til stor hjelp. Takk for svar!

Gjest går det bra?
Skrevet

Hva med 2-3 x 10 mg i uka?

Skrevet

Så...da hopper jeg inn og spør. Kan det være hensiktsmessig å ta en slik før man må prestere noe, si en eksamen. Fordi man ellers bruker så mye energi på å holde seg "oppe" at det man skal gjøre ikke får plass?

Før eller siden må jeg ta tak i prestasjonsangsten og alt hva det er som gjør at jeg ikke funker når jeg må vise at jeg kan for andre.. Og jeg aner en lysning her altså..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...