Gå til innhold

Melatonin for søvn og varierende døgnrytme

Anbefalte innlegg

Gjest profile
Skrevet

Hei,

Lurer på å forsøke melatonin på nytt igjen for søvn da jeg sliter med søvnen for tiden, men luerer på om en bør ta det på samme tidspunkt hver dag. Jeg liker å være litt seint oppe når jeg har fri dagen etter, ikke så veldig mye men det blir noen ofte noen timer lenger enn når jeg må opp. Hvordan stiller dette seg, skal jeg bare bruke melatonin når jeg må stå opp tidlig og skppe det når jeg legger meg seint, eller går det greit å ta det seinere når jeg ikke skal opp?

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

1. Om du har søvnproblemer, bør du tilstrebe en meget jevn døgnrytme.

2. Den eksperten jeg forholder meg til på dette området prediker inntak 12 timer før ønsket oppvåkning.

Gjest profile
Skrevet

1. Om du har søvnproblemer, bør du tilstrebe en meget jevn døgnrytme.

2. Den eksperten jeg forholder meg til på dette området prediker inntak 12 timer før ønsket oppvåkning.

Takk for svar.

Om det var opp til meg hadde jeg lagt meg seint hver dag, men jeg kan jo ikke forvente at resten av samfunnet skal følge det, så jeg må nok komme meg opp tidlig en del dager. Trives dog ikke så bra om morgenen, spesiellt ikke når jeg har fri, synes dagen blir så lang (den gjør jo ikke det fordi da må jeg legge meg tidligere, men det virker slik.)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...