Oldbjørg Skrevet 12. mai 2010 Skrevet 12. mai 2010 Angrepene har rystet folk over hele nasjonen. 30. april gikk en bonde til angrep på barn med en hammer. Han såret fem av dem, før han satte fyr på seg selv. Dagen før skadet en arbeidsløs man 29 barn og tre voksne med en kniv i en barnehage i den østlige byen Taixing. http://www.vg.no/nyheter/utenriks/kina/artikkel.php?artid=10006061 0 Siter
Olav Femte Skrevet 12. mai 2010 Skrevet 12. mai 2010 Personlig tror jeg ikke det...andre dystre faktorer ligger bak. Kanskje NHD har en forklaring ? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 12. mai 2010 Skrevet 12. mai 2010 Om en er arbeidsløs eller ikke, er ikke "random"- en trekkes ikke ut fra manntallet. I samfunn med lav ledighet er det langt fra tilfeldig hvem som ikke får jobb. Disse faktorer er nok langt viktigere en selve arbeidsløsheten, selv om det å bli arbeidsløs gjør det hele mye verre. 0 Siter
Gjest EUPF58 Skrevet 13. mai 2010 Skrevet 13. mai 2010 Personlig tror jeg ikke det...andre dystre faktorer ligger bak. Kanskje NHD har en forklaring ? 1.Det tror jeg ikke. 2.Man får ikke arbeidsløshetstrygd i Kina,og mister da kanskje både hus,kone og barn. Jeg har vært uten arbeid i 10 år nå og har ikke en gang vært inne på tanken å ta noens liv.Jeg ble uføretrygdet i 2002. Norge er ett stabilt land med mange støtteordninger.Europeere har det bra og nordmenn veldig bra.Vanskelig å sammenligne oss med kinesere eller amerikanere. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.