Gå til innhold

Da skar det seg.

Gjest overvektig/bmi 40+

Anbefalte innlegg

Gjest overvektig/bmi 40+
Skrevet

De siste dagene har jeg bare spist og spist. Og ikke sunn mat, heller. Det som henger igjen av den "sunne livsstilen" er trening og totalavhoold fra sjokolade og godteri. Men nå har alt gått til helvete. De siste dagene har jeg spist alt jeg har kommet over, og i løpet av to dager har jeg gått opp to kilo.

Dette kommer helt utenom lørdagsoppdateringene, men det er bare så vanskelig nå. Vet ikke hvordan jeg skal komme tilbake på rett spor, eller om jeg over hodet har mulighet for å klare det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det det at du må fylle magen eller er det viktig for deg å spise usunn mat når du sprekker. Kanskje lever du for strengt? Hva med å unne seg litt eller lage noe sunn mat som ikke gir for mange kalorier?

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Skulle oenske jeg kunne gi deg noen gode raad, men jeg har ikke erfaring med dette.

Kanskje du bare skal tenke at du ikke har begynt enda. Lat som du er der hvor du var da du startet, at dette ikke har skjedd og begynn helt paa nytt. Proev og finne tilbake til motivasjonen du hadde i starten.

Haaper andre kan gi deg noe gode raad.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det er nå en må finne en eller annen "time-out".

Utviklingen må stoppes umiddelbart - koste hva det koste vil.

Har du noen forslag til noe du kan gjøre?

Dra på ovewrnattingsbesøk til noen? Leie deg inn på en turistforeningshytte? Invitere noen "sunne" hjem til deg på besøk?

Skrevet

At du har mulighet til å klare deg gjennom det er hevet over all tvil! Du har klart så mye hittil, du vet du har det i deg.

Nå har du overspist i to dager og føler deg tydeligvis ganske crap. Nå er du ferdig med det. Du har gått på en smell, og nå går du videre. Spist er spist, som det heter. :-) Gå og gjør noe hyggelig og tillat deg å ha det morsomt, og fortsett det gode mønsteret fra før smellen. Legg dette bak deg og gå videre. Du kan, du er sterk.

Mary Poppins
Skrevet

Det er et ordtak som sier: Nothing tastes as good as skinny feels :-)

Nå er ikke målet ditt å bli "skinny" men det ligger noe i ordtaket. Jeg har sjokoladestopp i ukedagene nå, og hver gang jeg får lyst på noe godt så sier jeg det ordtaket inni meg. Det hjelper faktisk.

Ellers har jeg ikke noe særlig råd til deg, men håper inderlig du kommer deg over denne kneiken og finner tilbake til motivasjonen igjen!! Dette klarer du!!!!!!

Gjest Hiiiiiju
Skrevet

Huff dette hørtest ikke så greit ut.

Uansett håper jeg du ikke er for streng med deg selv. Det at du nå har sklidd kraftig ut trenger ikke bety at "alt går til helvete".

Har du tenkt noe på hva det er som gjør at du har så behov for og spise og spise?

Dette trenger ikke bety noe hvis du klarer å hente deg inn igjen så forsvinner fort de to kgene. Dette er en livstil endring og selv om du har sporet av nå så betyr det ingenting i den store sammenhengen bare ikke dette får deg til gi opp.

Du har klart så utrolig mye og er sikker på at du kommer deg igjennom dette også.

Gjest bølger
Skrevet

Jeg kjenner meg igjen.

Får du dårlig samvittighet som fører til enda

mer spising?

Jeg har ikke noe oppskrift på hvordan du skal kunne snu, men av

egen erfaring gjør den dårlige samvittigheten alt enda mer vanskelig.

Jeg tror at du først må godta at du har lagt på deg litt, for så å prøve

å få kontroll på overspisingen. Ikke tenk så mye på slanking nå, men

prøv å finne på noe spennende som avleder tankene bort fra mat. Kanskje

du kan pusse litt opp i huset hvis du liker det, eller noe annet du liker å gjøre. Drikk iallefall

ofte vann.

Håper du snart klarer å få kontrollen igjen.

Gjest my opinion
Skrevet

Jeg kjenner meg igjen.

Får du dårlig samvittighet som fører til enda

mer spising?

Jeg har ikke noe oppskrift på hvordan du skal kunne snu, men av

egen erfaring gjør den dårlige samvittigheten alt enda mer vanskelig.

Jeg tror at du først må godta at du har lagt på deg litt, for så å prøve

å få kontroll på overspisingen. Ikke tenk så mye på slanking nå, men

prøv å finne på noe spennende som avleder tankene bort fra mat. Kanskje

du kan pusse litt opp i huset hvis du liker det, eller noe annet du liker å gjøre. Drikk iallefall

ofte vann.

Håper du snart klarer å få kontrollen igjen.

dritbra svar!!!!

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Det er en ny dag i morgen.

Dersom du var din beste venn, hva ville du ha sagt? Jo, det er en ny dag- nye sjanser. Glem utskeielsene og gå videre i livet.

:-)

Du er en inspirerende perle blant mange innlegg her. Når man er lengst nede, så finnes det bare en vei- og den går oppover igjen. Starter du på oppturen i morgen?

Lykke til. :-)

Skrevet

Jeg har ikke fulgt tråden din, men som en som også jobber seg ned fra BMI 40+, så vil jeg bare si at 2 dager med mye spising og 2 kilo opp er selvsagt ikke noe kjekt, men spist er spist. Ikke la dette være det som blir "unnskyldningen" til at du gir opp. Ta det som en lærerik erfaring. Det går an å skeie ut, og det går an å stoppe. Jeg vet at det er vanskelig - men prøv å forestill deg hva alternativet til ikke å fortsette slankingen er.

Akkurat det hjelper for meg - alternativet mitt til å gi opp, er å fortsatt være feit, faktisk sykelig overvektig. Helsen min, både den fysiske og den psyiske lider pga overvekt.

Vær god mot deg selv, og gi ikke opp!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...