Gjest forsøkskanin på seg selv Skrevet 12. mai 2010 Skrevet 12. mai 2010 Har merka i det siste at jeg blir deppa i etterkant av høyt sukkerinntak. Er lett å trøstespise når man er deppa, og det hjelper liksom der og da, men etterpå er det liksom som om du synker enda dypere. Har hatt en merkelig deppafølelse i kroppen uten at jeg tenker på noe spesielt... føles som serotoninnivået bare har dalt, så tenker litt om det har med sukkerinntaket å gjøre, at det får det til å stige kraftig, men så daler det like fort igjen.. så blir en bare dobbelt så deppa. De sier jo at det er forebyggende mot depresjon å spise sunt og mosjonere. Mosjon øker jo endorfinnivået - lykkehormonet.... Så jeg tenker litt sånn... er det noe forskning som bekrefter dette? Jeg har i alle fall opplevd dette siste dagene, så skal prøve å leve sunt nå og se om humøret stiger. 0 Siter
Sør Skrevet 12. mai 2010 Skrevet 12. mai 2010 Både gulrøtter og poteter får blodsukkernivået til å stige raskere enn om du spiser hvitt sukker med skje. Med vennlig hilsen 0 Siter
Gjest trådstarter Skrevet 12. mai 2010 Skrevet 12. mai 2010 Både gulrøtter og poteter får blodsukkernivået til å stige raskere enn om du spiser hvitt sukker med skje. Med vennlig hilsen Nå tenker jeg ikke på rent sukker da Men ting med høyt sukker, d kan være seg poteter og annet stivelsesrikt, men spesielt cola, sjokolade (vanlig trøstemat hehe).... sies at sjokolade inneholder stoffer som stimulerer serotoninnivået... men 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 12. mai 2010 Skrevet 12. mai 2010 Nei, en blir ikke deprimert av å spise sukker. Men det er gunstig for alle sykdommer, depresjon inkludert, å leve sunt. Dette gjelder mat, mosjon, døgnrytme, venner, arbeid, fritidsaktiviteter osv. 0 Siter
Gjest Megler Smekk Skrevet 12. mai 2010 Skrevet 12. mai 2010 Man blir i hvertfall trøtt og uopplagt av for mye sukker. 0 Siter
tjohei Skrevet 12. mai 2010 Skrevet 12. mai 2010 Både gulrøtter og poteter får blodsukkernivået til å stige raskere enn om du spiser hvitt sukker med skje. Med vennlig hilsen Rå gulrøtter har lav GI, mens kokte har høy. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.