mor teresa2 Skrevet 12. mai 2010 Del Skrevet 12. mai 2010 Hei, For 1,5 år siden startet jeg prosessen med å bli gravid. Jeg er enslig, og da ble Stork klinikken i Danmark det letteste alternativet. Etter 2 behandlinger uten å bli gravid, fikk jeg tatt en kontrastvæske ultralyd på en privat klinikk i Trondheim. Det ble da påvist tette eggledere. Jeg spurte da om det var noe jeg kunne få gjort med dette, og svaret var negativt. Jeg ble da nødt til å avslutte drømmen min om å kunne bli mor. Nå i ettertid, så har jeg ved flere anledninger snakket med andre med det samme problemet, og de forteller at egglederne kan åpnes ved en operasjon. Er dette virkelig tilfelle? Jeg er 42 år gammel, har en normal menstruasjon, eggløsning og ellers frisk og rask. Om dette kan løses ved en operasjon, hvorfor ble jeg da ikke gjort oppmerksom på dette ved klinikken? Jeg føler meg litt lurt, og jeg blir ikke yngre med årene. Kan min fastlege henvise meg til en slik operasjon? Eller har jeg heller ikke denne rettigheten som singel? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/347072-tette-eggledere/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 Det stemmer at man før i tiden forsøkte å åpne egglederne ved operasjon, men resultatene var dårlige (få graviditeter og risiko for graviditet uten for livmoren), så man sluttet med kirurgi da man fikk prøverørsmetoden. Derfor fikk du ikke denne opplysningen. Eneste mulighet er da prøverørsbehandling kombinert med sæddonasjon, men det er ikke tillatt i Norge. Jeg er usikker på om det er tillatt i Danmark, jeg tviler, men kanskje i Finland. Her kommer et nytt problem med at du er 42 år, og mange klinikker setter en grense for prøverørsbehandling ved denne alder. Ta evt kontakt med foreningen for ufrivillig barnløse www.fub.no. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/347072-tette-eggledere/#findComment-2951333 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.