Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Orker snart ikke mer angst. Skjelver og skjelver, har holdt på noen dager allerede. Og i dag har jeg en del andre ting jeg skulle ha gjort, men må få litt kontroll på skjelvingene først. Det er så mye lettere å gjøre ting når jeg ikke skjelver så veldig på hendene.

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg tror rekkefølgen er omvendt.

Det er ved å engasjere deg i noe å gjøre at angsten og skjelvingen blir mindre.

Skrevet

Jeg tror rekkefølgen er omvendt.

Det er ved å engasjere deg i noe å gjøre at angsten og skjelvingen blir mindre.

Jeg har prøvd det. Jeg bare mister alt jeg tar. Tror jeg skal prøve å gå en tur. Da trenger jeg ikke ha så mye kontroll over hendene, i alle fall.

Gjest Risotta
Skrevet

Huff.. Går du ikke på medisiner som kan hjelpe deg.

Får vondt av å lese hvordan andre har det...når jeg selv nesten er helt bra av angsten. Husker bare hvor jævlig det var.. Grusomt.. ingen kan forestille seg hvordan det er uten å ha vært nede i angst gjørma. Lykke til:-)

Gjest Nerda
Skrevet

Jeg har prøvd det. Jeg bare mister alt jeg tar. Tror jeg skal prøve å gå en tur. Da trenger jeg ikke ha så mye kontroll over hendene, i alle fall.

Det er et veldig godt angstmiddel det - å gå en litt skikkelig og rask tur. Jeg har selv sittet der og håpet at skjelvingene skulle stoppe før jeg tok tak i noe, og... for meg ble det verre fordi jeg bare tenkte på de skjelvingene. Jeg synes det er greit å ha noe beroligende liggende, men jeg synes ikke det skal være førstevalget når angsten begynner å bølle med oss.

Håper det hjalp å gå tur :-)

Skrevet

Det er et veldig godt angstmiddel det - å gå en litt skikkelig og rask tur. Jeg har selv sittet der og håpet at skjelvingene skulle stoppe før jeg tok tak i noe, og... for meg ble det verre fordi jeg bare tenkte på de skjelvingene. Jeg synes det er greit å ha noe beroligende liggende, men jeg synes ikke det skal være førstevalget når angsten begynner å bølle med oss.

Håper det hjalp å gå tur :-)

Det hjalp. Og det er jeg kjempeglad for, før var det å gå tur veldig angstskapende, nå er det blitt et middel for å dempe angsten.

Tankene var ikke så mye på skjelvingen som på alle tingene jeg skulle ha gjort. Noe fikk jeg gjort da angsten ga seg, resten ga jeg blaffen i at jeg ikke rakk/klarte i går.

Skrevet

Huff.. Går du ikke på medisiner som kan hjelpe deg.

Får vondt av å lese hvordan andre har det...når jeg selv nesten er helt bra av angsten. Husker bare hvor jævlig det var.. Grusomt.. ingen kan forestille seg hvordan det er uten å ha vært nede i angst gjørma. Lykke til:-)

Jeg går på medisiner, som hjelper bra. Jeg har det mye bedre enn før jeg begynte med dem, men det fjerner ikke all angst i alle situasjoner. Jeg har beroligende jeg kan ta, men gjør det helst ikke. Og denne gangen hjalp det faktisk å gå en tur. For første gang! (Før har det vært angstskapende.)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...