Gå til innhold

Voldtekt/overgrep

Anbefalte innlegg

Skrevet
  plaget av minner skrev (På 13.5.2010 den 15.39):

Ble faktisk fortalt det på smi at overgrepsutsatte har spesielle tegn, de sitter på spesielt vis, går på spesielt vis osv.

Jeg må visst spise litt mere medisiner, er veldig var for lyder også. Er skvetten og "husløs." Takk for at du svarer :-)

Dersom du fikk beskjed om at tidligere overgrep synes utenpå så er det feil. Det kan jo synes utenpå rett etterpå dersom man har blitt mishandlet, men altså ikke hvis man ikke har ytre skader.

Det kan hende at det de mente var at en som har blitt utsatt for overgrep kanskje sitter på en spesiell måte ved at de setter seg et sted der de har oversikt over hva som foregår i rommet eller er litt mer forknytt. Men dette tror jeg er tegn som de på SMI ser fordi de vet at du har vært utsatt for overgrep og det kan hende at det er flere der som er litt mer anspent når de er der.

Jeg tror nok heller at de prøvde å gjøre det til en normal reaksjon for at du skal forstå at du reagerer normalt på unormale hendelser.

Jeg kan ikke vite hva de som sa det tenker, men prøver bare å tolke det på en annen måte :)

Jeg har i hvert fall aldri kunnet se på en person at den har blitt utsatt for overgrep. Noen ganger har jeg sett at en person virker redd eller deprimert, men uten å vite årsaken til dette.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Ble faktisk fortalt det på smi at overgrepsutsatte har spesielle tegn, de sitter på spesielt vis, går på spesielt vis osv.

Jeg må visst spise litt mere medisiner, er veldig var for lyder også. Er skvetten og "husløs." Takk for at du svarer :-)

Jeg er blitt fortalt at kanskje 1 av 10 har vært utsatt for et eller annet. Dvs veldig mange av jentene på jobb. Jeg kan ikke peke dem ut uansett hvor mye jeg prøver.

Kan du peke ut noen uten å vite noe om menneskene?

Skrevet
  plaget av minner skrev (På 13.5.2010 den 15.36):

Jeg kan ikke se det på andre, men jeg føler sterkt av det synes på meg?

Det er nok sånn "de andre" tenker også. At det synes utenpå dem også. Grunnen til at du føler at det synes utenpå er nok at du føler det så sterkt inni deg.

Jeg husker ikke helt tallene, men tror at det kanskje kan være minimum 5-10 % av befolkningen som har opplevd overgrep. Dvs at hver 10. eller 20. person har opplevd det og dersom det hadde syntes utenpå alle disse så hadde jeg sett mange hver dag. Og det gjør jeg ikke :) Altså jeg ser dem som mennesker, men ikke hva de har opplevd.

Skrevet

Da lurer jeg på hvordan de går og sitter?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...