Gjest Candrine Skrevet 16. mai 2010 Skrevet 16. mai 2010 Er så deppa, har en ubeskrivelig indre smerte. Hva gjør man med det? har prøvd å både gå tur og være sosial i dag. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 16. mai 2010 Skrevet 16. mai 2010 Om det varer over tid, er det en depresjon. Da går en til fastlegen. 0 Siter
cathlin Skrevet 16. mai 2010 Skrevet 16. mai 2010 Uff. Det er utrolig kjipt å ha det sånn. Men det bruker å gå over igjen. Du kan dole?:-) Men, er det noe som har skjedd som har utlløst det? 0 Siter
Gjest for meg Skrevet 16. mai 2010 Skrevet 16. mai 2010 Jeg setter på noe musikk og griner det ut. Det hjelper veldig for meg. Jeg går ikke berserk eller noe slikt, men ofte er den psykiske smerten der som en klump som løser seg opp i gråt hos meg. Etter jeg har grått hviler jeg, går tur o. l, jobber for å komme inn i en annen sinnsstemning. Det siste punktet er like viktig som det første. 0 Siter
Gjest Candrine Skrevet 16. mai 2010 Skrevet 16. mai 2010 Uff. Det er utrolig kjipt å ha det sånn. Men det bruker å gå over igjen. Du kan dole?:-) Men, er det noe som har skjedd som har utlløst det? Ikke skjedd noe spesielt egentlig, sliter med en del depresjon innimellom og vurderer å gå til fastlegen. Er kanskje litt søndagsdepresjon? Kan jo dole litt da, egentlig. Kanskje det hjelper. 0 Siter
Gjest Candrine Skrevet 16. mai 2010 Skrevet 16. mai 2010 Jeg setter på noe musikk og griner det ut. Det hjelper veldig for meg. Jeg går ikke berserk eller noe slikt, men ofte er den psykiske smerten der som en klump som løser seg opp i gråt hos meg. Etter jeg har grått hviler jeg, går tur o. l, jobber for å komme inn i en annen sinnsstemning. Det siste punktet er like viktig som det første. Kanskje jeg skal sette på noe ordentlig trist musikk og bare gråte ut. Det har hjulpet meg før egentlig. Det er som en klump, kanskje den løser seg opp da. 0 Siter
Gjest Candrine Skrevet 16. mai 2010 Skrevet 16. mai 2010 Om det varer over tid, er det en depresjon. Da går en til fastlegen. Ok, kanskje jeg skal gå til fastlegen da. 0 Siter
Orio Skrevet 16. mai 2010 Skrevet 16. mai 2010 Kanskje jeg skal sette på noe ordentlig trist musikk og bare gråte ut. Det har hjulpet meg før egentlig. Det er som en klump, kanskje den løser seg opp da. Når jeg har en sånn "gråteklump" inni meg føles det som det eneste som hjelper er å gråte. Det er bare så vanskelig å få det til. Støtter forslaget om trist musikk eller en skikkelig sippe-film. 0 Siter
Gjest for meg Skrevet 16. mai 2010 Skrevet 16. mai 2010 Kanskje jeg skal sette på noe ordentlig trist musikk og bare gråte ut. Det har hjulpet meg før egentlig. Det er som en klump, kanskje den løser seg opp da. Du kan prøve. Men husk punkt nummer to. Man skal ikke gå inn i den tilstanden for å dyrke den eller bli der. Når du blir nummen, er tiden kommet for å gjøre noe konstruktivt og avledende, enten det e rdoling, husarbeid eller en gåtur. Jeg vil jo ikke gi deg et råd som drar deg lengre ned i søla:o) 0 Siter
Gjest for meg Skrevet 16. mai 2010 Skrevet 16. mai 2010 Når jeg har en sånn "gråteklump" inni meg føles det som det eneste som hjelper er å gråte. Det er bare så vanskelig å få det til. Støtter forslaget om trist musikk eller en skikkelig sippe-film. Ja, eller google frem noen skikkelig triste historier på nettet. Da får en grått, og samtidig får en litt perspektiv på egen lidelse. Dette hjelper meg når det er psykisk indre smerte. Er jeg bare lei meg er det kanskje best å komme seg rett ut på tur. 0 Siter
cathlin Skrevet 16. mai 2010 Skrevet 16. mai 2010 Ikke skjedd noe spesielt egentlig, sliter med en del depresjon innimellom og vurderer å gå til fastlegen. Er kanskje litt søndagsdepresjon? Kan jo dole litt da, egentlig. Kanskje det hjelper. Ta godt vare på deg selv i kveld og ta deg en tur til fastlegen:-) 0 Siter
Orio Skrevet 16. mai 2010 Skrevet 16. mai 2010 Ja, eller google frem noen skikkelig triste historier på nettet. Da får en grått, og samtidig får en litt perspektiv på egen lidelse. Dette hjelper meg når det er psykisk indre smerte. Er jeg bare lei meg er det kanskje best å komme seg rett ut på tur. Førstevalget når verden går meg imot er ikke å fordype meg i tåredryppende musikk/filmer/historier. Jeg prøver heller å gjøre noe annet, få noe annet å være opptatt av enn hvor ille alt er akkurat der og da. Men noen dager kan jeg gå mange dager, kanskje uker, med innestengt gråt. Da er det godt å få det ut. 0 Siter
Gjest for meg Skrevet 16. mai 2010 Skrevet 16. mai 2010 Førstevalget når verden går meg imot er ikke å fordype meg i tåredryppende musikk/filmer/historier. Jeg prøver heller å gjøre noe annet, få noe annet å være opptatt av enn hvor ille alt er akkurat der og da. Men noen dager kan jeg gå mange dager, kanskje uker, med innestengt gråt. Da er det godt å få det ut. Helt enig i det. Men er der spesielle dager hvor en har prøvd alt, som trådstarter nevner, og fortsatt går en og bærer på denne indre skrikende smerten, så kan det hjelpe litt. Muligens heller finne seg en bokseball, jeg vet ikke. Men det blir vel som med alt, det må avpasses til rette situasjoner og rett mengde. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 16. mai 2010 Skrevet 16. mai 2010 Helt enig i det. Men er der spesielle dager hvor en har prøvd alt, som trådstarter nevner, og fortsatt går en og bærer på denne indre skrikende smerten, så kan det hjelpe litt. Muligens heller finne seg en bokseball, jeg vet ikke. Men det blir vel som med alt, det må avpasses til rette situasjoner og rett mengde. Noen av mine pasienter har fortalt at et skikkelig nummer er god behandling for slike tilstander. 0 Siter
tjohei Skrevet 16. mai 2010 Skrevet 16. mai 2010 Sett på avslappende musikk f.eks. musicure fra apoteket. Den løser opp i følelsene. 0 Siter
Gjest mener jeg Skrevet 16. mai 2010 Skrevet 16. mai 2010 Noen av mine pasienter har fortalt at et skikkelig nummer er god behandling for slike tilstander. Ja, det tror jeg så gjerne på. Det er i slike tilfeller en selv ikke helt gjør samme nytten. *mangler mann* 0 Siter
Elis31 Skrevet 16. mai 2010 Skrevet 16. mai 2010 Noen av mine pasienter har fortalt at et skikkelig nummer er god behandling for slike tilstander. Var det pasienter av kategorien menn? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 16. mai 2010 Skrevet 16. mai 2010 Var det pasienter av kategorien menn? Nei, den andre kategorien. 0 Siter
Orio Skrevet 16. mai 2010 Skrevet 16. mai 2010 Helt enig i det. Men er der spesielle dager hvor en har prøvd alt, som trådstarter nevner, og fortsatt går en og bærer på denne indre skrikende smerten, så kan det hjelpe litt. Muligens heller finne seg en bokseball, jeg vet ikke. Men det blir vel som med alt, det må avpasses til rette situasjoner og rett mengde. Prøving og feiling, som så mye annet. En vet ikke fra første stund hva som fungerer best for en selv. Men "heldigvis" byr livet på mange muligheter til å finne nye måter å takle motgang og vanskelige følelser. 0 Siter
Angustia Skrevet 16. mai 2010 Skrevet 16. mai 2010 Noen av mine pasienter har fortalt at et skikkelig nummer er god behandling for slike tilstander. ''Noen av mine pasienter har fortalt at et skikkelig nummer er god behandling for slike tilstander.'' Underskriver på den, og befriende herlig å få det bekrefta fra en fagperson! Bare synd at det ikke er et alternativ for de av oss som er single eneforsørgere :-( 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.