Gå til innhold

ubeskrivelig deppa

Anbefalte innlegg

Gjest Candrine
Skrevet

Sett på avslappende musikk f.eks. musicure fra apoteket. Den løser opp i følelsene.

men den har jeg ikke nå..

Videoannonse
Annonse
Gjest Candrine
Skrevet

Du kan prøve. Men husk punkt nummer to. Man skal ikke gå inn i den tilstanden for å dyrke den eller bli der. Når du blir nummen, er tiden kommet for å gjøre noe konstruktivt og avledende, enten det e rdoling, husarbeid eller en gåtur.

Jeg vil jo ikke gi deg et råd som drar deg lengre ned i søla:o)

Nei, det er klart. Jeg skal prøve dette. Men vet ikke hvilken musikk jeg skal sette på. Noen tips?

Gjest Candrine
Skrevet

Når jeg har en sånn "gråteklump" inni meg føles det som det eneste som hjelper er å gråte. Det er bare så vanskelig å få det til. Støtter forslaget om trist musikk eller en skikkelig sippe-film.

er det en sippe film på tv i kveld tro?

Gjest Candrine
Skrevet

Ja, eller google frem noen skikkelig triste historier på nettet. Da får en grått, og samtidig får en litt perspektiv på egen lidelse. Dette hjelper meg når det er psykisk indre smerte.

Er jeg bare lei meg er det kanskje best å komme seg rett ut på tur.

Har allerede gått en tur i dag..skal jeg gå en til tro? Blir litt ensformig..har nesten lyst å ta meg ei øl, for å få bort smerten, men vet det ikke er lurt.

Gjest Candrine
Skrevet

Førstevalget når verden går meg imot er ikke å fordype meg i tåredryppende musikk/filmer/historier. Jeg prøver heller å gjøre noe annet, få noe annet å være opptatt av enn hvor ille alt er akkurat der og da.

Men noen dager kan jeg gå mange dager, kanskje uker, med innestengt gråt. Da er det godt å få det ut.

Jeg pleier også å fokusere på noe annet, og det kan hjelpe meg mange ganger. Men noen ganger må det ut også. Føles bare som om gråten har stvinet i brystet :(

Gjest Candrine
Skrevet

Helt enig i det. Men er der spesielle dager hvor en har prøvd alt, som trådstarter nevner, og fortsatt går en og bærer på denne indre skrikende smerten, så kan det hjelpe litt. Muligens heller finne seg en bokseball, jeg vet ikke.

Men det blir vel som med alt, det må avpasses til rette situasjoner og rett mengde.

Ja, har liksom prøvd alt i dag og den indre smerten er der like mye. Men er redd for å bli helt utav meg om jeg hører på sippe musikk eller ser en sippefilm.

Gjest Candrine
Skrevet

Ta godt vare på deg selv i kveld og ta deg en tur til fastlegen:-)

Takk for det. Ja, skal gjøre det :-)

Gjest *savner en mann*
Skrevet

Noen av mine pasienter har fortalt at et skikkelig nummer er god behandling for slike tilstander.

''...et skikkelig nummer...''

Jah, det hadde vært utrolig godt...

Gjest segunda
Skrevet

Noen av mine pasienter har fortalt at et skikkelig nummer er god behandling for slike tilstander.

Dette blir ofte brukt nedlatende om kvinner som oppleves som sure og vrange. Jeg håper du er klar over at dette kan misforstås.

"Det er ingenting i veien med deg, du trenger bare en ...."

Skrevet

Dette blir ofte brukt nedlatende om kvinner som oppleves som sure og vrange. Jeg håper du er klar over at dette kan misforstås.

"Det er ingenting i veien med deg, du trenger bare en ...."

Men som du ser så er det flere kvinner her som bekrefter det NHD sier.

Gjest bevares..
Skrevet

hvordan får du det ut av dem ?

Gjest segunda
Skrevet

Men som du ser så er det flere kvinner her som bekrefter det NHD sier.

Et skikkelig nummer hjelper ikke mot alvorlig depresjon, men kan være utrolig godt når man er trøtt, sur, grinete og har lyst å denge løs på hva som helst.

Det er ikke bare noen kvinner som har opplevd det, men flertallet av alle sexuelt aktive kvinner:-)

Derfor blir dette brukt mot kvinner som setter seg til motmæle. "Herregud.....er det så lenge siden noen ville ha deg sist....."

Skrevet

''Noen av mine pasienter har fortalt at et skikkelig nummer er god behandling for slike tilstander.''

Underskriver på den, og befriende herlig å få det bekrefta fra en fagperson!

Bare synd at det ikke er et alternativ for de av oss som er single eneforsørgere :-(

Kanskje det burde vært et nytt tilbud i psykiatrien?

Eller så kan man jo gjøre et forsøk på egenhånd.

;- )

Skrevet

Kanskje det burde vært et nytt tilbud i psykiatrien?

;- )

''Kanskje det burde vært et nytt tilbud i psykiatrien?

;- )''

Slår et slag for det første, hehe ;-)

Skrevet

men den har jeg ikke nå..

Hvis ikke, kjøp den eller sett på annen beroligende musikk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...