Gå til innhold

Plages av andres sexliv - sexfobi?

Anbefalte innlegg

Gjest segunda
Skrevet

''I mange tilfeller er det periferi venner eller håndverkere, men jeg forteller ikke naboene det.''

Gosh... Får du noen rabatt på det håndverkerne utfører hjemme hos deg da, eller? F.eks. 30% på rørleggerjobber, 20% på reparasjon av kjøleskap?

Men selvsagt bryr jeg meg ikke om å tenke meg at naboene mine har sex. Sex er naturlig mellom to som er glad i hverandre. Men her var det snakk om høylydt sex som en ikke kan unngå å høre...

Jeg hørte mye av det da jeg bodde på studenthjem i sin tid..., og jeg husker jeg syntes det var pinlig. Spesielt på deres vegne.

Hvorfor skulle jeg få rabatt når jeg pusser opp leiligheten min? Fordi naboene kan tro at jeg har sex med dem?

Videoannonse
Annonse
  • Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• tjohei

16

• Nils Håvard Dahl, psykiater

4

• rose23

1

• serenity777

1

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg har bodd i både blokk og rekkehus, og man hører ikke noe mindre til naboene i sistnevnte. Det er ofte bedre isolert i en blokk, spesielt i de gamle blokkene fra 50- og 60-tallet.

Flytter du til et sted der det bor mange gamle, risikerer du et "generasjonsskifte" om få år. Da flytter det inn unge par som driver med sitt, for å si det sånn.

Folk flest bryr seg lite om naboen, de er stort sett opptatt av seg selv. Så jeg synes ikke du skal lage noen problemer rundt hva de tenker om deg - antakelig er det forsvinnende lite.

Sex er ikke alfa og omega for alle, det er media som vil ha det til at alle har masse heftig sex hele tiden, og at man må det for å være normal eller i hvert fall for å være vellykket. Lev ditt eget liv, skru opp radioen hvis du hører noen som krangler eller parer seg, og vær glad du har en bolig hvor du bestemmer selv.

Ja, her er alle soverommene over og under hverandre. Jeg har hørt på mange hyrdestunder. Det kan jo være litt interessant noen ganger, andre ganger bare guffent. Sælig hvis jeg ligger der deprimert på dagen og hører kroppsvæsker utveksles over meg.

Skrevet

Akkurat det du beskriver er en av de store grunnene til at jeg bor i eget hus på landet med mye armslag.

Det har vært tider hvor jeg har følt meg så plaget av å ha folk boendes så tett innpå meg og få innblikk i andres liv. Føler også det sosiale presset om at jeg bør stille opp på ting og snakke med naboer. Men nå går jeg min egen vei, må nesten det for å leve og ikke alltid bli stresset over å føle seg annerledes.

Gjest strandliv
Skrevet

Ja, her er alle soverommene over og under hverandre. Jeg har hørt på mange hyrdestunder. Det kan jo være litt interessant noen ganger, andre ganger bare guffent. Sælig hvis jeg ligger der deprimert på dagen og hører kroppsvæsker utveksles over meg.

''hører kroppsvæsker utveksles over meg.''

Hører du det skvulper?

Skrevet

Jeg kan ikke se noe ekkelt med at en mann og en kvinne er gode mot hverandre.

Jeg synes derimot det er ekkelt med aggressiv, høylydt krangling, elendig foreldrefunksjon, banning, trusler mot egne barn osv.

Jeg har alltid syntes det er ekkelt med sex.

Skrevet

''Jeg synes derimot det er ekkelt med aggressiv, høylydt krangling, elendig foreldrefunksjon, banning, trusler mot egne barn osv.''

Og jeg kan ikke fri meg fra å tenke at denne var myntet på meg. Du tror jeg er slik utifra innlegge du leser om meg, ikke sant?

Ble faktisk litt såret. Men helt greit. Hva du tror og hva du vet (som egentlig ikke er så mye) er faktisk to forskjellige ting...

God jul!

Ta det med ro. Han mente generelt. Jeg er enig at det er ikke hyggelig å høre på raseriutbrudd og dårlig foreldrefungering.

Skrevet

''Jeg kan ikke se noe ekkelt med at en mann og en kvinne er gode mot hverandre.''

Ikke jeg heller. Men her var det snakk om å høre på lydene deres.

Ellers er jeg også enig i det siste du skriver. Sånt er skikkelig ekkelt.

Noen ganger synes jeg det er vanskelig å skille lydene, katt som mjauer, unger som skriker, folk som har sex. Hører jo gjerne bare til damen da, da hun sikkert skal gi mannen selvtillitt.

Gjest du motsier deg selv
Skrevet

Ta det med ro. Han mente generelt. Jeg er enig at det er ikke hyggelig å høre på raseriutbrudd og dårlig foreldrefungering.

han mente da ikke generelt,se bare svaret til henne!!!

Skrevet

Hvis lydene blir for høye og pågående så du ikke kan unngå å høre dem så er det ekkelt. Det å høre svake lyder og oppdage hva det er etter en stund er pinlig og får de fleste til å trekke litt på smilebåndet.

Det pleier ikke å være plagsomt å tenke over at naboene kan ha sex og hvor ofte de har det. Jeg håper det virkelig ikke at det ødelegger nattesøvnen for naboene når de ser en mann gå inn til meg. I mange tilfeller er det periferi venner eller håndverkere, men jeg forteller ikke naboene det.

Jeg får ganske god oversikt over naboene mines sexliv. Hvor ofte, men hvem etc. Kan snart skrive statestikk over nordmenns sexliv. En gang braste hele sengen i etagen over meg. Herregud, tenkte jeg, for noen horer!

Skrevet

han mente da ikke generelt,se bare svaret til henne!!!

Jeg kjenner ikke henne. Har hun gikk utrykk for at hun oppfører seg slik som han irriterer seg over.

Skrevet

''hører kroppsvæsker utveksles over meg.''

Hører du det skvulper?

Jeg hører at hun er våt ja, og kropper som slasker mot hverandre.

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg får ganske god oversikt over naboene mines sexliv. Hvor ofte, men hvem etc. Kan snart skrive statestikk over nordmenns sexliv. En gang braste hele sengen i etagen over meg. Herregud, tenkte jeg, for noen horer!

''Herregud, tenkte jeg, for noen horer!

''

Skjønner du har et ganske problematisk forhold til sex, ja :/

Gjest segunda
Skrevet

Det høres helt merkelig ut hvis du hører hver gang noen av naboene har sex.

Hva har horer med naboenes sexliv å gjøre? Mener du at det drives horehus i naboleiligheten?

Gjest du motsier deg selv
Skrevet

horete, enig der

Skrevet

''I mange tilfeller er det periferi venner eller håndverkere, men jeg forteller ikke naboene det.''

Gosh... Får du noen rabatt på det håndverkerne utfører hjemme hos deg da, eller? F.eks. 30% på rørleggerjobber, 20% på reparasjon av kjøleskap?

Men selvsagt bryr jeg meg ikke om å tenke meg at naboene mine har sex. Sex er naturlig mellom to som er glad i hverandre. Men her var det snakk om høylydt sex som en ikke kan unngå å høre...

Jeg hørte mye av det da jeg bodde på studenthjem i sin tid..., og jeg husker jeg syntes det var pinlig. Spesielt på deres vegne.

Det verste er at det er vi som synes det er pinelig. Dem det gjelder tenker ikke over det eller gjør det bevisst kanskje fordi det gir dem selvtillitt. Noen får ekstra tenning av å være høylytt.

Skrevet

Det høres helt merkelig ut hvis du hører hver gang noen av naboene har sex.

Hva har horer med naboenes sexliv å gjøre? Mener du at det drives horehus i naboleiligheten?

Jeg hører det sikkert ikke hver gang, men det var en periode hvor jeg ikke hadde det bra psykisk og jeg synes det var så plagsomt at jeg flyttet til foreldrene mine som bor i hus. Det var bare et uttrykk jeg bruker. Synes sex er horete.

Skrevet

''To naboer har ledd av meg når jeg hilser. ''

Er du helt sikker på at de har ledd _av_ deg? Det kan hende at de smilte for å være vennlige, eller kanskje de var litt nervøse og lo en engstelig latter for å dekke over sin egen usikkerhet?

Jo, kan så være. Jeg gidder ikke hilse mer.

Skrevet

Vanlige mennesker ler ikke når noen hilser. De kan smile og være hyggelige, eller le av noe som skjer samtidig. Om de så lo av deg hadde det da gjort noe? Da synes de du er morsom.

Det er det veste som kan skje for en som sliter med det sosiale. Men jeg bryr meg ikke lenger.

Gjest segunda
Skrevet

Jeg hører det sikkert ikke hver gang, men det var en periode hvor jeg ikke hadde det bra psykisk og jeg synes det var så plagsomt at jeg flyttet til foreldrene mine som bor i hus. Det var bare et uttrykk jeg bruker. Synes sex er horete.

Det er ikke naboenes sexliv som er problemet her. Sex har ingenting med hor å gjøre. Jeg og andre voksne mennesker har sex med de vi er glade i og det er verdens naturligste og herligste ting.

Skrevet

Det er ikke naboenes sexliv som er problemet her. Sex har ingenting med hor å gjøre. Jeg og andre voksne mennesker har sex med de vi er glade i og det er verdens naturligste og herligste ting.

Jeg vet det. Men når man blir irritert på noen er det lett å bruke skjellsord. Du skjønner sikkert hva jeg mener. Akkurat som man kan si for en tosk, uten å legge så mye i det. Jeg har desverre ikke møtt den rette som jeg kan ha bra sex med, så jeg har det til gode. Jeg har rett og slett problemer med å forelske meg eller finne de rette kandidatene. Vet ikke hva det kommer av?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...