Gå til innhold

Sex hjelpei ikke mot depresjon!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare pass deg, nå får snart du også høre at du tilhører den eldre generasjon, Lillemus ;-)

*hehe* Jeg nekter å tro at jeg tilhører en eldre generasjon enn en dame som hevder at "pinlige ting kan man si i en mail så man slipper å se på hverandre når man sier det". ;o)

Videoannonse
Annonse
  • Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Madelenemie

11

• cathlin

7

• Mary Poppins

5

• Nils Håvard Dahl, psykiater

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest harikkebrillerfortiden
Skrevet

Hei! Nå har jeg tenkt mer på dette og jeg syns det blir rarere og rarere. Hvis jeg sa til min mann, "Vil du ha et nummer?" Da ville han garantert svart, "Jeg har ikke bedt om noe", dette ville han svart fordi han ville tenke jeg mente et telefinnummer.

Hvis du er i tvil kan jeg prøve det når han kommer fra jobb.

Jeg har aldri hørt vanlige mennesker bruke nummer når de mener sex, jeg nekter å tro at det er vanlig!

Det er da helt vanlig å si det!

Gjest harikkebrillerfortiden
Skrevet

Hei!

Jeg antar at du tilhører den eldre generasjonen hvis dere snakker sånn til hverandre.

Hvor gammel er du? 19?

Skrevet

Du fikk med deg at vi ikke "snakker sånn" til hverandre? At det bare var en fleip? Ønsker vi sex, så er det helt andre ord vi bruker.

Nå vet jeg ikke hvilken definisjon du har på "eldre generasjon", men du høres så ung ut at du sikkert mener at alle som er over 30-40 er gamle.

Jeg vil påstå at det et et litt gammeldags uttrykk. Ingen av mine venner har noen gang sagt det.

Hm, nå skulle vi hatt en språkforsker. her.

Madelenemie
Skrevet

Ja, det er en meget klok tanke at når en spekulerer på noe, er det smart å teste det ut i praksis.

Du får fortelle oss hvorden det går.

Hei!

Ja min mann tenkte nok likevel som deg. Jeg prøvde å skape en objektiv situasjon for å teste han så jeg valgte å vaske opp og jeg stod med ryggen til han. Han ble kjempeglad og jeg ble overrasket for jeg skjønner ikke at han plutselig tror jeg stiller sånne spørsmål der jeg mener noe annet enn det jeg sier. Jeg er ganske presis når jeg formulerer meg og kaller sex for sex. Men han trodde jeg hadde lært noe nytt sa han, og han mener dette ikke kan misforståes. Da måtte jeg jo foklare det hele, fra starten, det ble vanskelig og langt, men han var også enig med deg i at sex normalt hjelper mot nedstemthet pga av endorfiner. (noe jeg også vet fra forelesning) Men han var enig med meg i at det ikke gjelder for meg, jeg har sex når jeg har det bra, noe jeg som regel har det, men ingen får komme nær meg hvis jeg har det vondt. Dette sier min mann heller er unormalt, at mennesker normalt vil trøstes å være sammen også intimt når man er lei seg,(men jeg tror han er sexavhengig) men at jeg pga av asperger heller reagerer avvikende med å låse meg inne på rommet mitt. Men jeg låser meg bare inne til jeg får oversikt eller hjelp og jeg har en snill mann og psykiater så jeg får fort hjelp heldigvis. Jeg har litt lyst til å spørre min psykiater hva hun tenker på når hun hører ordet nummer, men jeg tror ikke jeg tørr for vi snakker ikke om sånt, men på den annen side er det nettopp saker i denne kategorien hun ordner opp i når jeg tenker meg om. Fra nå av tror jeg at jeg alltid skal spørre andre mennesker om de vil ha et telefonnummer eller mobilnummer. Tror du min psykiater ville rødme eller bli flau hvis jeg spørr ?

Jeg tror ikke jeg kommer til å spørre på lenge fordi vi er ikke kommet langt på samtalelistene. Men hvis det blir kaos i hodet må jeg jo spørre, for min psykiater spør alltid hvordan jeg har det når jeg kommer.

Da må jeg beklage at jeg trodde du var en useriøs psykiater et øyeblikk,(det kjentes sånn inni hjeret mitt og jeg ble sint også) nå tror jeg at jeg misforstod, noe jeg er flink til det vet jeg av erfaring. Det er derfor jeg trenger psykiater.

Madelenemie
Skrevet

Du fikk med deg at vi ikke "snakker sånn" til hverandre? At det bare var en fleip? Ønsker vi sex, så er det helt andre ord vi bruker.

Nå vet jeg ikke hvilken definisjon du har på "eldre generasjon", men du høres så ung ut at du sikkert mener at alle som er over 30-40 er gamle.

Hei!

Jeg er slett ikke så ung lenger, jeg ble 35 år for 27 dager siden.

Men jeg virker yngre fordi emosjonelt er jeg umoden, det henger vist sammen med at jeg har asperger syndrom. Men teoretisk er jeg på nivå med andre eller flinkere.

Når jeg mente eldre refererte jeg egentlig til noe noen andre sa, men mine foreldre som er 60 år er dermed det jeg kalte foreldregenerasjonen. Jeg kan ikke se om et menneske er 30 , 40 eller 50 eller 60 år. Jeg trodde min psykiater var ca 40 år intil min mann nektet og sjekket skattelistene og fant at min psykiater var 65 år. Da ble jeg glad for jeg følte meg enda tryggere på at jeg hadde en klok psykiater. Jeg ser ikke det som er i midten av et ansikt så godt, jeg ser mere rammen og det som stikker ut, men jeg kan legge merke til rare eller pene ting ved mennesker, ex, ekstra pen munn, pene eller rare ører osv... eller ting mennesker henger på seg, men det kan de jo skifte ut, sånt som øredobber og smykker.

Jeg mente ikke å fornærme noen, jeg er da ikke så ung selv lenger. Men det er i vertfall en til her som syns at det ikke er vanlig å snakke om nummer når man mener sex.

Jeg har et ekstra problem med dette, det heter bokstavelig forståelse, jeg ser ikke helheten og henger meg opp i enkeltord. Men ikke tro at jeg noen gang mer skal spørre om noen vil ha et nummer av meg. Fra i dag sier jeg mobilnummer osv...

Gjest ubeskrivelig deppa
Skrevet

Jeg oppfatter ikke at forfatteren av "ubeskrivelig deppa" har/hadde en depresjon. Det som ble beskrevet var mer en kortvarig nedstemthet av den typen som enkelte han ha relativt ofte.

For en depressiv lidelse hjelper det ikke på depresjonen med sex selv om enkelte har fortalt meg at det er det eneste som kan gi en kortvarig lindring. Det er helt korrekt det du skriver.

Jeg oppfattet forslaget om sex som litt en krenkelse, siden jeg har vært utsatt for overgrep. No offence, men likte det helt ikke.

Madelenemie
Skrevet

Jeg oppfattet forslaget om sex som litt en krenkelse, siden jeg har vært utsatt for overgrep. No offence, men likte det helt ikke.

Hei!

Det var jo interessant for det var jeg som skrev først. Jeg følte umiddelbart at du ikke hadde det så bra siden du beskrev noe med smerter inni deg. Da tenkte jeg at du nok hadde det vondt, og da skal man ikke trenge å høre at man kanskje trenger sex.

Jeg får alltid høre at jeg misforstår alt mulig, dette fordi jeg har asperger, men det gjør jeg slett ikke alltid.

Også tenkte jeg at selv ville jeg blitt ekstra lei meg hvis en fagperson kom med et sånt forslag, det er bra at du sier i fra, men ikke alle greier det når de blir krenket.

Håper du får hjelp med det som er vanskelig for deg av lege og blir tatt mer på alvor.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Jeg vil påstå at det et et litt gammeldags uttrykk. Ingen av mine venner har noen gang sagt det.

Hm, nå skulle vi hatt en språkforsker. her.

Jeg tror ikke utrykket er gammeldags, bare at det er (og har vært) lite brukt i vanlig dagligtale.

Mary Poppins
Skrevet

Hei! Nå har jeg tenkt mer på dette og jeg syns det blir rarere og rarere. Hvis jeg sa til min mann, "Vil du ha et nummer?" Da ville han garantert svart, "Jeg har ikke bedt om noe", dette ville han svart fordi han ville tenke jeg mente et telefinnummer.

Hvis du er i tvil kan jeg prøve det når han kommer fra jobb.

Jeg har aldri hørt vanlige mennesker bruke nummer når de mener sex, jeg nekter å tro at det er vanlig!

Det er ganske så vanlig. Merkelig at du aldri har hørt det før..

Mary Poppins
Skrevet

Jeg tror ikke utrykket er gammeldags, bare at det er (og har vært) lite brukt i vanlig dagligtale.

Jeg er jo ikke så gammel og synes det er overraskende at noen ikke har hørt det uttrykket før. Jeg er enig med deg - det er da ganske så vanlig selv om man ikke bruker det i dagligtale så veldig ofte.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Jeg er jo ikke så gammel og synes det er overraskende at noen ikke har hørt det uttrykket før. Jeg er enig med deg - det er da ganske så vanlig selv om man ikke bruker det i dagligtale så veldig ofte.

Takk skal du ha, kjære MP! Nå gjorde du meg 20 år yngre ;-)

Mary Poppins
Skrevet

:-) :-)

candyqueen_83
Skrevet

Samme her. Trodde det var et allmenn kjent uttrykk.

Husker mamma ble litt forlegen en gang. Hun måtte ha veihjelp, og da han skulle dra sa hun: Vil du ha et nummer? LOL! Hun mente jo kundenummeret, men ble rimelig flau da hun skjønte hva hun hadde sagt ;O))

Skrevet

Er det så kjipt å bli kalt eldre da? :-) Det betyr jo bare at du er voksen.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Er det så kjipt å bli kalt eldre da? :-) Det betyr jo bare at du er voksen.

Hadde jeg hatt problemer med det, ville jeg neppe spøkt med det...

Det blir så håpløs argumentering fra din side: "Dette er et ord jeg ikke kan, altså må du som kan ordet være gammel." I stedet for bare å innrømme at det her var det en brist i din kunnskap.

Skrevet

Det blir så håpløs argumentering fra din side: "Dette er et ord jeg ikke kan, altså må du som kan ordet være gammel." I stedet for bare å innrømme at det her var det en brist i din kunnskap.

Det kan også bety at jeg er ung og at det er et gammelt uttrykk. Eller at det er kulturelt betinget.

Gjest fjortogørten
Skrevet

Jeg er 33 (mulig det også er kjempegammelt) og overraskes også over at folk ikke har hørt det utrykket.

Gjest jadajadadu
Skrevet

Jeg er 33 (mulig det også er kjempegammelt) og overraskes også over at folk ikke har hørt det utrykket.

det er bare kult av en gamling som nhd å kalle det for nummer

Gjest jadajadadu
Skrevet

pms?????

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...