Gå til innhold

Bør jeg skjule arrene?

Anbefalte innlegg

Gjest runa i ulla
Skrevet

Jeg prøvde først sykehus, men da var alternativet å kutte dem opp å så sy. Har mange arr som burde vært sydd, men jeg fortalte det aldri til noen. De verste har jeg sydd selv.

Fikk beskjed om at selvpåførte arr fikk man ikke dekket. Brukte nærmere 3000!!

Er veldig interessert i å sjekke ut muligheten å gjøre det et slikt sted - det hadde jo virkelig vært drømmen at de blir mindre synlige. Men det blir kanskje fare for å bli gjenkjent dersom du forteller for mye om det?

Jeg fikk laserbehandling på hudavdelingen på st.olavs hospital i trondheim jeg...

ei venninne fikk arrene skjært opp og sydd sammen igjen på st.olavs, men ok resultat. De vises jo enda, men er ikke så "stygge".

Mine var nok for "fine" til at noe sånt var aktuelt (rette streker), så da var laser alternativet...

Syns det er veldig trist at du fikk beskjed om at selvpåførte arr ikke blir behandlet i det offentlige helsevesenet, for det blir det jo...

Videoannonse
Annonse
Gjest runa i ulla
Skrevet

''Jeg mener ikke det, men det er slike ord folk omtaler andre som har kuttet seg og viser det frem, som.

don't shoot the messenger liksom :D ikke at du gjorde det altså.

folk er generelt veldig lei av folk som skal presse sine vansker på andre på denne måten. det har blitt litt for utbredt kan du si''

Som sagt kan jeg ikke skjønne det, men forstår hva du sier (håper jeg)..

Heldigvis har jeg aldri opplevd dette, og jeg veit at barna mine og mine nærmeste ville forsvart deg - uten å virke hoverende, håper jeg igjen :-)

Det er kanskje litt måten det ble gjort på som gjorde at jeg kjenner folk ble omtalt av andre på denne måten, at de ble vist frem mens de var veldig ferske og at de snakket veldig høylytt om problemene til folk de ikke kjente godt.

jeg har tro på at man ikke blir automatisk sett på som en "oppmerksomhetshore" om det er gamle arr og man ikke presser det i trynet på folk, men er litt mer diskre, selv om man i ny og ned har korte ermer en sommerdag.

og at det kanskje ikke er det første en viser frem til nye folk, men heller når en er bedre kjent, når det er mer naturlig

jeg har vært borti folk som bretter opp gensern når det ikke behøver for å si det sånn

vanskelig å forklare, men har kanskje med sosiale antenner å gjøre

Gjest trådstarter
Skrevet

Jeg fikk laserbehandling på hudavdelingen på st.olavs hospital i trondheim jeg...

ei venninne fikk arrene skjært opp og sydd sammen igjen på st.olavs, men ok resultat. De vises jo enda, men er ikke så "stygge".

Mine var nok for "fine" til at noe sånt var aktuelt (rette streker), så da var laser alternativet...

Syns det er veldig trist at du fikk beskjed om at selvpåførte arr ikke blir behandlet i det offentlige helsevesenet, for det blir det jo...

Unnskyld, men du får vel aldri fjernet arrene helt med laser heller? Du får dem bare bleket eller?

Gjest arrete
Skrevet

Unnskyld, men du får vel aldri fjernet arrene helt med laser heller? Du får dem bare bleket eller?

De blir hvite. Har man mange høye arr som jeg tror jeg de kan få til å "senke" arret - gå mer i ett med huden da.

Gjest runa i ulla
Skrevet

Du får ikke fjernet dem nei, men de blir mindre skrikende kan du si.

vises ikke før du er nærme

før vistes de jo lang vei om jeg gikk i korte ermer på gata

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...