Gå til innhold

Gravid og livredd.

Anbefalte innlegg

Gjest jofli
Skrevet

Hei. Tok en graviditetstest i april 2008 som var positiv, når jeg var rett over 5 uker på vei mistet jeg. Legene ville ikke undersøke noe som helst. Neste gang jeg ble gravid var november 2008. Denne gangen mistet jeg når jeg var 14+5. Pga så tykke livmorvegger reagerte ikke kroppen på dette. Jeg dro til legevakten pga litt rødskjær i utfloden, men fikk beskjed om at alt var normalt, uten å ha blitt undersøkt. Kranglet meg til ultralyd, som beviste at det faktisk var dødt. Nå er jeg gravid igjen. Er en plass mellom 6. og 7. uke. Prøvde å få legetime i dag pga jeg har en jobb som består av kun tunge løft. Fikk beskjed at jeg kunne få legetime 26. Mai. De mener med andre ord at jeg skal gå å løfte tungt helt fram til da. Har bare grått og grått siden jeg oppdaget at jeg var gravid. Jeg vil ha en baby, men jeg må få forsikret meg at den faktisk er i livet! Spurte om jeg kunne få ekstra oppfølging denne gangen, men fikk beskjed om at jeg måtte miste en gang til for å få det! Har med andre ord fått lite hjelp og veiledning av alle jeg har oppsøkt. Derfor lurer jeg på hva jeg har krav på? Har jeg krav på ekstra oppfølging? Enn hva med tidlig ultralyd? Er det noen måter jeg kan forsikre meg selv på at det faktisk er liv der?

Videoannonse
Annonse
Gjest Pyttan
Skrevet

Hva med privat ultralyd? Det koster litt, men er vel verdt pengene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...