Gå til innhold

sosial fobi - utagerende atferd

Anbefalte innlegg

Gjest Enten - eller !
Skrevet

Min sønn på 8 år har alltid vært stille, sjenert og engstelig. I barnehagen var han for det meste helt stille og var helst tilskuer i lek. Det første skoleåret hadde han det fælt og var redd for å komme i fokus og hadde veldig prestasjonsangst. Han spiste aldri maten sin, og grudde seg sånn til skolen at han var blek, kvalm og sov lite. Halveis i 2. klasse forandret det seg ; han har venner, føler seg tryggere og snakker til og med i timene. Han deltar på fritidsaktiviteter, noe han aldri turte før. Men hjemme har han blitt utagerende, hyler ofte ukontrollert, sier stygge ord og er veldig urolig og utprøvende. Kan det være at han bruker så mye energi på å fungere bra ute at han må få utløp for frustrasjon hjemme ? Er dette "vanlig" hos barn som "overvinner sjenanse/angst" ? Jeg er engstelig for at han skal skremme bort vennene, fordi han blir mer og mer "gira". Jeg er glad for at han har klart å komme ut av skallet sitt, men bekymret for at han vipper helt over til motsatt problem. Fra å være innesluttet og engstelig til å være styrt av utagerende atferd. Han sier nemlig selv at han ikke styrer det !

Videoannonse
Annonse
Gjest Istapp
Skrevet

Minner meg om min gutt,han gikk fra snill og stille til vill og ingen kontroll. Han fikk ADHD diagnose,men den var feil. Viktig å ta tak i det tidlig,og viktig å ikke forhaste seg.

Masse lykke til :-)

Gjest enten - eller
Skrevet

Takk for svar, Istapp !!!

Jeg lurer på om det er vanlig for de som lider av sosial fobi og lignende lidelser å utvikle tvangspreget negativ oppførsel ?

Det blir gjerne mye negativ oppmerksomhet rundt dette, og det er nettopp det de ikke ønsker....(tror jeg).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...