Gå til innhold

Hvor lenge sitter medisinene i kroppen?

Anbefalte innlegg

Gjest EUPF58
Skrevet

Har brukt seroquelle 100 mg en tid,men har nå tatt en pause,da jeg føler at jeg har det bedre uten så mye medisinering.Klarer meg med 7-8 timers søvn og jeg synes jeg har det mye bedre uten medisiner.Er ikke på langt nær så sløv,og føler at jeg har det mye bedre.Hvor lang tid tar det før SQ er helt ute av systemet,når man har brukt det 3+mnd?

Prøvde også å slutte med cipramil,men fikk da vondt i hodet.Har gått ned fra 20 til 10 mg og regner med å slutte helt i løpet av en mnds tid.Er det det samme med CP,at det bruker lang tid til å forlate kroppen?

En annen ting er om hvor syk er jeg egentlig,hvis man klarer seg helt uten medisiner?

Er veldig spent på hvordan sommeren vil arte seg uten psyk-medisiner.

Videoannonse
Annonse
Gjest om det
Skrevet

Det er vanskelig å si hvor psyk du er, for mange klarer seg noen måneder uten medisiner. Dessverre er det en fare for at det kan smelle etter noen måneder, og at en finner ut at det ikke var verdt det. Jeg ville ikke gjort dette du nå gjør uten i samråd med lege, og det er dessuten mange som anbefaler en langsom nedtrapping for å unngå tilbakefall. Jeg ville stått på cipramilen min uendret resten av sommeren.

Gjest Kan bli en artig sommer på dol
Skrevet

''Er veldig spent på hvordan sommeren vil arte seg uten psyk-medisiner''

Hjelp!, det er jeg også.

Gjest EUPF58
Skrevet

''Er veldig spent på hvordan sommeren vil arte seg uten psyk-medisiner''

Hjelp!, det er jeg også.

Til "Kan bli.." slapp av,jeg er ikke psykotisk eller noe,bare deprimert.En mani er jo ganske morsom egentlig.Men jeg har sluttet å tenke på døden og hvor deilig den er,så slapp av.

Jeg hater alle slags våpen,og er en fredelig type.Den eneste som kunne ha blitt skadet måtte vært meg selv.Men merker jeg noe slike tanker ,er det fult opp med medisiner og sengeleie en uke.

Jeg har da selvjustis!

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Medisinene er i kroppen ca 5 ggr halveringstiden for medisinen.

Tid til tilbakefall etter seponering av nødvendig medisin kan dog være mye lengre. Typisk for seponering av AP og tid for tilbakefall av schizofreni er 4-10 mnd.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...