Hønemoren Skrevet 20. mai 2010 Skrevet 20. mai 2010 Er det noen som har hørt om denne diagnosen? 0 Siter
Hønemoren Skrevet 20. mai 2010 Forfatter Skrevet 20. mai 2010 Har du prøvd google? Takk for tipset. God pinse 0 Siter
Gjest hva er det for svar???? Skrevet 20. mai 2010 Skrevet 20. mai 2010 Har du prøvd google? ???? 0 Siter
Hønemoren Skrevet 20. mai 2010 Forfatter Skrevet 20. mai 2010 ???? Tenkte kanskje noen herinne har noe erfaring med denne delen av en depresjon. 0 Siter
Gjest EUPF58 Skrevet 20. mai 2010 Skrevet 20. mai 2010 Takk for tipset. God pinse Jeg støtter NHD.Er man bare nyskjerrig på andres sykdommer,må man regne med ett slikt svar.Har man sykdomen,så vet man nemlig at det skrives med to y-er.Det er en lettere form for depresjon som varer livet ut.Kan nok behandles medikanmentelt. Jeg har enten Dystymi eller EUPF 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 20. mai 2010 Skrevet 20. mai 2010 Tenkte kanskje noen herinne har noe erfaring med denne delen av en depresjon. Slik du stilte spørsmålet første gang, oppfattet jeg det som et typisk leksikalt spørsmål. Altså en ren opplysning om sykdommen. Da anbefaler jeg at en søker på nettet, da alle kjente sykdommer er godt beskrevet der. Om du mener å spørre om andres erfaringer med sykdommen, er det smart å ordlegge seg slik du gjør i neste omgang. 0 Siter
Hønemoren Skrevet 20. mai 2010 Forfatter Skrevet 20. mai 2010 Slik du stilte spørsmålet første gang, oppfattet jeg det som et typisk leksikalt spørsmål. Altså en ren opplysning om sykdommen. Da anbefaler jeg at en søker på nettet, da alle kjente sykdommer er godt beskrevet der. Om du mener å spørre om andres erfaringer med sykdommen, er det smart å ordlegge seg slik du gjør i neste omgang. Beklager, da har jeg nok uttrykt meg noe uklart. Mente vel egentlig å spørre om begge deler. Har vært på nettet og sjekket og funnet en god del, veldig mye på svensk. Er denne diagnosen mere brukt i Sverige enn i Norge? Kanskje den har et annet navn i Norge? Jeg har ikke hørt dette navnet tidligere. 0 Siter
Hønemoren Skrevet 20. mai 2010 Forfatter Skrevet 20. mai 2010 Jeg støtter NHD.Er man bare nyskjerrig på andres sykdommer,må man regne med ett slikt svar.Har man sykdomen,så vet man nemlig at det skrives med to y-er.Det er en lettere form for depresjon som varer livet ut.Kan nok behandles medikanmentelt. Jeg har enten Dystymi eller EUPF Takk for tips om riktig skrivemåte, viktig å skrive korrekt. Jeg bare hørte om dette muntlig så har nok bommet på en bokstav:-) 0 Siter
Gjest hva var det for svar???? Skrevet 20. mai 2010 Skrevet 20. mai 2010 Beklager, da har jeg nok uttrykt meg noe uklart. Mente vel egentlig å spørre om begge deler. Har vært på nettet og sjekket og funnet en god del, veldig mye på svensk. Er denne diagnosen mere brukt i Sverige enn i Norge? Kanskje den har et annet navn i Norge? Jeg har ikke hørt dette navnet tidligere. du finner mange svar med søkfunksjonen til venstre 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 20. mai 2010 Skrevet 20. mai 2010 Beklager, da har jeg nok uttrykt meg noe uklart. Mente vel egentlig å spørre om begge deler. Har vært på nettet og sjekket og funnet en god del, veldig mye på svensk. Er denne diagnosen mere brukt i Sverige enn i Norge? Kanskje den har et annet navn i Norge? Jeg har ikke hørt dette navnet tidligere. Om bruken i Sverige og Norge vet jeg intet. Derimot vet jeg at det er dette navnet som brukes også i Norge. ICD-10: F34.1 Dystymi. Om du skal søke på engelsk, må du sette inn en h - dysthymia 0 Siter
Hønemoren Skrevet 20. mai 2010 Forfatter Skrevet 20. mai 2010 Om bruken i Sverige og Norge vet jeg intet. Derimot vet jeg at det er dette navnet som brukes også i Norge. ICD-10: F34.1 Dystymi. Om du skal søke på engelsk, må du sette inn en h - dysthymia Tusen takk:-) 0 Siter
PieLill Skrevet 20. mai 2010 Skrevet 20. mai 2010 Jeg støtter NHD.Er man bare nyskjerrig på andres sykdommer,må man regne med ett slikt svar.Har man sykdomen,så vet man nemlig at det skrives med to y-er.Det er en lettere form for depresjon som varer livet ut.Kan nok behandles medikanmentelt. Jeg har enten Dystymi eller EUPF Det er fullt mulig å ha en (p)sykdom / diagnose og likevel stave den feil. mvh 0 Siter
Tristana Skrevet 20. mai 2010 Skrevet 20. mai 2010 Herregud, spiller da ingen rolle om spørsmålet ditt er dumt eller ikke, så lenge det finnes et svar! Jeg kjenner en som har denne diagnosen. Dystimi er en kronisk, men lett depresjon. Det er ikke den værste diagnosen man kan ha. Dystimi er svært vanlig og forekommer ofte. Det er fullt mulig å ha denne lidelsen uten å være klar over det, og ikke alle oppsøker hjelpeapperatet heller. 0 Siter
Olav Femte Skrevet 20. mai 2010 Skrevet 20. mai 2010 Dystimi er en nedstemthet som ikke er så tung og alvorlig som depressjon. Men Dystimi kan gå over i depressjon over tid ..... 0 Siter
FGT Skrevet 20. mai 2010 Skrevet 20. mai 2010 Tenkte kanskje noen herinne har noe erfaring med denne delen av en depresjon. Lang erfaring 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.