Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har hørt om denne diagnosen?

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Har du prøvd google?

Skrevet

Har du prøvd google?

Takk for tipset. God pinse

Gjest hva er det for svar????
Skrevet

Har du prøvd google?

????

Skrevet

????

Tenkte kanskje noen herinne har noe erfaring med denne delen av en depresjon.

Gjest EUPF58
Skrevet

Takk for tipset. God pinse

Jeg støtter NHD.Er man bare nyskjerrig på andres sykdommer,må man regne med ett slikt svar.Har man sykdomen,så vet man nemlig at det skrives med to y-er.Det er en lettere form for depresjon som varer livet ut.Kan nok behandles medikanmentelt.

Jeg har enten Dystymi eller EUPF

Skrevet

Slik du stilte spørsmålet første gang, oppfattet jeg det som et typisk leksikalt spørsmål. Altså en ren opplysning om sykdommen. Da anbefaler jeg at en søker på nettet, da alle kjente sykdommer er godt beskrevet der.

Om du mener å spørre om andres erfaringer med sykdommen, er det smart å ordlegge seg slik du gjør i neste omgang.

Skrevet

Slik du stilte spørsmålet første gang, oppfattet jeg det som et typisk leksikalt spørsmål. Altså en ren opplysning om sykdommen. Da anbefaler jeg at en søker på nettet, da alle kjente sykdommer er godt beskrevet der.

Om du mener å spørre om andres erfaringer med sykdommen, er det smart å ordlegge seg slik du gjør i neste omgang.

Beklager, da har jeg nok uttrykt meg noe uklart. Mente vel egentlig å spørre om begge deler.

Har vært på nettet og sjekket og funnet en god del, veldig mye på svensk. Er denne diagnosen mere brukt i Sverige enn i Norge? Kanskje den har et annet navn i Norge? Jeg har ikke hørt dette navnet tidligere.

Skrevet

Jeg støtter NHD.Er man bare nyskjerrig på andres sykdommer,må man regne med ett slikt svar.Har man sykdomen,så vet man nemlig at det skrives med to y-er.Det er en lettere form for depresjon som varer livet ut.Kan nok behandles medikanmentelt.

Takk for tips om riktig skrivemåte, viktig å skrive korrekt.

Jeg bare hørte om dette muntlig så har nok bommet på en bokstav:-)

Gjest hva var det for svar????
Skrevet

Beklager, da har jeg nok uttrykt meg noe uklart. Mente vel egentlig å spørre om begge deler.

Har vært på nettet og sjekket og funnet en god del, veldig mye på svensk. Er denne diagnosen mere brukt i Sverige enn i Norge? Kanskje den har et annet navn i Norge? Jeg har ikke hørt dette navnet tidligere.

du finner mange svar med søkfunksjonen til venstre

Skrevet

Om bruken i Sverige og Norge vet jeg intet.

Derimot vet jeg at det er dette navnet som brukes også i Norge. ICD-10: F34.1 Dystymi.

Om du skal søke på engelsk, må du sette inn en h - dysthymia

Skrevet

Om bruken i Sverige og Norge vet jeg intet.

Derimot vet jeg at det er dette navnet som brukes også i Norge. ICD-10: F34.1 Dystymi.

Om du skal søke på engelsk, må du sette inn en h - dysthymia

Tusen takk:-)

Skrevet

Det er fullt mulig å ha en (p)sykdom / diagnose og likevel stave den feil.

mvh

Skrevet

Herregud, spiller da ingen rolle om spørsmålet ditt er dumt eller ikke, så lenge det finnes et svar! :)

Jeg kjenner en som har denne diagnosen.

Dystimi er en kronisk, men lett depresjon. Det er ikke den værste diagnosen man kan ha. Dystimi er svært vanlig og forekommer ofte. Det er fullt mulig å ha denne lidelsen uten å være klar over det, og ikke alle oppsøker hjelpeapperatet heller.

Skrevet

Dystimi er en nedstemthet som ikke er så tung og alvorlig som depressjon.

Men Dystimi kan gå over i depressjon over tid .....

Skrevet

Lang erfaring

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...