Gå til innhold

"ikke la optimistene ta knekken på deg"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette utrolige bra utrykket, kom fra en kjent dikter. Husker ikke navnet i farta.

Personlig mener jeg dette uttrykket - "ikke la optimistene ta knekken på deg", er noe av det glupeste som er sagt.

Jeg er i allefall skrudd sammen slik at unaturlige optimister - mennesker som går rundt med et smil hele dagen, synes at alle skulle være som de. Alt er positivt i en eller annen forstand for disse menneskene. Denne holdningen, gir meg avmakt for disse. De er kunstige og det gjør at jeg skyr slike mennesker.

Så pass på. Det er noe som ikke stemmer med slike folk.

Tror mange er enig med meg..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke enig. Positive mennesker kan være akkurat like naturlige som andre. Jeg tenker heller de er heldige og flinke som har det så godt.

Skrevet

Jeg er ikke enig.

Sikke på de er så positive innen for husets 4 vegger ?

Gjest smili
Skrevet

Er overhode ikke enig. Det er de som smiler som holder oss oppe.

Skrevet

Jeg er ikke enig. Positive mennesker kan være akkurat like naturlige som andre. Jeg tenker heller de er heldige og flinke som har det så godt.

Glimtripper: sikker på at de egentlig har det så mye bedere enn oss "dødlige" ?

Skrevet

Er overhode ikke enig. Det er de som smiler som holder oss oppe.

Smili: Jeg snakker om unaturlig optimisme ...

Skrevet

Glimtripper: sikker på at de egentlig har det så mye bedere enn oss "dødlige" ?

Ja, mange av de har det. De fleste psykisk friske og mange psykisk syke vet hvor viktig en positiv holdning er for å ha det godt i livet.

Det finnes helt sikkert de som er falske, men i det er ingen grunn til å mislike de. De er enten så hensynsfulle at de ikke ønsker å plage andre med sine problemer/negative tanker eller de tør ikke vise hvem de egentlig er. De er ikke falskt positive for å være slemme mot deg.

Skrevet

Jeg er ikke enig.

berrefjord - min gode venn fra Norske Byggeklosser - hvorfor er du ikke enig ?

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Jeg har aldri truffet slike Polyanna-mennesker. Jeg tror nok slike ville føltes litt slitsomme, hvis jeg opplevde at de bagataliserte alle problemer de selv eller andre måtte ha. Jeg antar det er denne typen folk du mener.

Derimot setter jeg stor pris på folk som ser optimistisk på livet, og som ser etter muligheter i stedet for problemer.

Personer jeg ikke orker, er slike som alltid skal sutre og beklage seg. Sånne har jeg dessverre møtt mange av. Noen har jeg også kuttet ut som venner, fordi jeg ikke orket den evige klagingen lenger.

Hadde jeg måttet velge mellom Polyannamennesker og evige sutrere, ville jeg med glede valgt Polyanna.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Ikke bra hvis de samtidig mangler realisme.

Skrevet

Jeg har aldri truffet slike Polyanna-mennesker. Jeg tror nok slike ville føltes litt slitsomme, hvis jeg opplevde at de bagataliserte alle problemer de selv eller andre måtte ha. Jeg antar det er denne typen folk du mener.

Derimot setter jeg stor pris på folk som ser optimistisk på livet, og som ser etter muligheter i stedet for problemer.

Personer jeg ikke orker, er slike som alltid skal sutre og beklage seg. Sånne har jeg dessverre møtt mange av. Noen har jeg også kuttet ut som venner, fordi jeg ikke orket den evige klagingen lenger.

Hadde jeg måttet velge mellom Polyannamennesker og evige sutrere, ville jeg med glede valgt Polyanna.

Ulvinnen sa: Jeg har aldri truffet slike Polyanna-mennesker. Jeg tror nok slike ville føltes litt slitsomme, hvis jeg opplevde at de bagataliserte alle problemer de selv eller andre måtte ha. Jeg antar det er denne typen folk du mener.

Ja, det er bla. annet slike mennesker jeg mener...

Skrevet

Må bare føye til at jeg IKKE er depremert og skulle på en måte være missunnlige på slike mennesker...

Skrevet

Enig med deg!

Klart at det kan hjelpe å ha en positiv og løsningsorientert tankegang og innstilling til livet, men for tida har det blitt en form for fanatisme i enkelte miljøer, "Tenk deg frisk / rik / suksessfull" osv. "Tanker du sender til universet kommer tilbake og blir oppfylt", jfr "The Secret", f.eks.

Her er en god motvekt: http://www.nrk.no/nyheter/kultur/litteratur/1.7049699

Skrevet

Må bare føye til at jeg IKKE er depremert og skulle på en måte være missunnlige på slike mennesker...

''Må bare føye til at jeg IKKE er depremert og skulle på en måte være missunnlige på slike mennesker...''

Signerer, ingen skjult agenda her heller :-)

Skrevet

Enig med deg!

Klart at det kan hjelpe å ha en positiv og løsningsorientert tankegang og innstilling til livet, men for tida har det blitt en form for fanatisme i enkelte miljøer, "Tenk deg frisk / rik / suksessfull" osv. "Tanker du sender til universet kommer tilbake og blir oppfylt", jfr "The Secret", f.eks.

Haha, uff, dette er jo noe helt annet. Jeg synes ikke positivitet skal sammenblandes med folk som i all seriøsitet tror på "The Secret".

black wealch
Skrevet

Uenig!

Mye værre med de evige syterer som alltid klager og er negative.

De klager på været, på lønna, på kommunen, på foreldrene, på sjefen, på legen, på snøen.... kan fortsette i evigheter..

Jeg kjenner noen slike, og det er ikke oppløftene og omgås disse.. Takke meg til et smilefjes ;-)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Ulvinnen sa: Jeg har aldri truffet slike Polyanna-mennesker. Jeg tror nok slike ville føltes litt slitsomme, hvis jeg opplevde at de bagataliserte alle problemer de selv eller andre måtte ha. Jeg antar det er denne typen folk du mener.

Ja, det er bla. annet slike mennesker jeg mener...

Bra, siden de som hadde svart før meg var så ensidig uenig med deg, lurte jeg på om det var jeg som hadde misforstått ;-)

Skrevet

Uenig!

Mye værre med de evige syterer som alltid klager og er negative.

De klager på været, på lønna, på kommunen, på foreldrene, på sjefen, på legen, på snøen.... kan fortsette i evigheter..

Jeg kjenner noen slike, og det er ikke oppløftene og omgås disse.. Takke meg til et smilefjes ;-)

Snakker ikke om folk som bare syter - like ille de.....

Skrevet

Enig med deg!

Helt enig med deg :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...