Gå til innhold

Efedrin - bivirkninger

Anbefalte innlegg

Gjest gutt17years
Skrevet

Hei. Jeg har gått på efedrin i ca. 2 uker. Bruken har variert fra 1-2 piller hver andre til hver dag. Her om dagen drakk jeg alkohol, og tok 5 piller. Det har gått over en uke siden dette skjedde. Jeg har ikke kjent noe annet en økt hastighet på hjerteslagene. Dette har vedvart i et par dager nå. Jeg har litt press i hjerteregionen + litt ryggsmerter. Hva bør jeg gjøre? Vil helst ikke oppsøke sykehus/lege. Vh gutt17

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor går du på efedrin? Er dette i følge en resept fra en lege, eller noe du har funnet på selv?

Med vennlig hilsen

hvorfor skjer dette??
Skrevet

Egentlig så vet du veldig godt hva du skal gjøre, ikke sant? :-)

Skrevet

Hvorfor går du på efedrin? Er dette i følge en resept fra en lege, eller noe du har funnet på selv?

Med vennlig hilsen

Det er noe jeg har funnet på selv. Jeg har nå sluttet. LA meg rette, det er 2 uker siden jeg har gått på det.

Hva bør jeg gjøre? Jeg har en veldig stygg hoste også, kan det var lungebetennelse?

Skrevet

Egentlig så vet du veldig godt hva du skal gjøre, ikke sant? :-)

Hva er det jeg skal gjøre??

Skrevet

Det er noe jeg har funnet på selv. Jeg har nå sluttet. LA meg rette, det er 2 uker siden jeg har gått på det.

Hva bør jeg gjøre? Jeg har en veldig stygg hoste også, kan det var lungebetennelse?

Hvis det er lungebetennelse eller bronkitt så må du til legen for å få antibiotika. Ev. til legevakten, hvis du har feber.

Efedrin hjelper ikke (fjerner ikke infeksjonen), men har mange skadelige bivirkninger.

Hvis det "kun" er en stygg hoste du har, så må du til apoteket for å få en passende hostesaft. De er effektive.

Uansett, ikke ta mer efedrin. Kast det i do, hvis du fremdeles har mer av det, OK?

Med vennlig hilsen

Skrevet

Hvis det er lungebetennelse eller bronkitt så må du til legen for å få antibiotika. Ev. til legevakten, hvis du har feber.

Efedrin hjelper ikke (fjerner ikke infeksjonen), men har mange skadelige bivirkninger.

Hvis det "kun" er en stygg hoste du har, så må du til apoteket for å få en passende hostesaft. De er effektive.

Uansett, ikke ta mer efedrin. Kast det i do, hvis du fremdeles har mer av det, OK?

Med vennlig hilsen

Ja, jeg har kastet det jeg har igjen av efedrin. Men problemet er at jeg lurer på om skaden allerede er skjedd. Jeg har svake smerter på venstre side av brystet. Spørsmålet mitt er om jeg kan være i nærheten av å få hjerteinfarkt el. Smertene har pågått i noen dager, har lest endel plasser at det er snakk om minutter, så veit ikke helt.

Skrevet

Ja, jeg har kastet det jeg har igjen av efedrin. Men problemet er at jeg lurer på om skaden allerede er skjedd. Jeg har svake smerter på venstre side av brystet. Spørsmålet mitt er om jeg kan være i nærheten av å få hjerteinfarkt el. Smertene har pågått i noen dager, har lest endel plasser at det er snakk om minutter, så veit ikke helt.

Det er, med meget stor sannsynlighet, muskelsmerter fra musklene rundt lungene, vil jeg tro.

Efedrin forlater kroppen ganske raskt, og jeg tror nok at en ev. skade ville blitt klart innen nå.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Det er, med meget stor sannsynlighet, muskelsmerter fra musklene rundt lungene, vil jeg tro.

Efedrin forlater kroppen ganske raskt, og jeg tror nok at en ev. skade ville blitt klart innen nå.

Med vennlig hilsen

Men jeg synes at hjertet pumper litt fort og i utakt. Og det er mest på venstre sidene smertene er. Fremdeles mest sikker på at det er lungebetennelse? Det ville lettet meg, hehe.

Skrevet

Men jeg synes at hjertet pumper litt fort og i utakt. Og det er mest på venstre sidene smertene er. Fremdeles mest sikker på at det er lungebetennelse? Det ville lettet meg, hehe.

Det pumper kanskje raskt fordi du er nervøs. Du kan ta deg en tur på legevakten hvis du har smerter/føler deg dårlig, men det har neppe noe med efedrinet å gjøre.

Med vennlig hilsen

hvorfor skjer dette??
Skrevet

Hva er det jeg skal gjøre??

Du presiserte ikke i det innlegget jeg svarte på at du hadde sluttet med Efedrin. Og med det utgangspunktet hadde jeg rett - du visste hva du skulle gjøre :-)

matildes mor
Skrevet

Det pumper kanskje raskt fordi du er nervøs. Du kan ta deg en tur på legevakten hvis du har smerter/føler deg dårlig, men det har neppe noe med efedrinet å gjøre.

Med vennlig hilsen

Dersom han har misbrukt efedrin kan smertene i aller høyeste grad ha noe med efedrin å gjøre.... men nå vet jo ikke jeg hvorfor han har brukt det da.

http://www.antidoping.no/internett/medisinsk-info/dopingmidler-metoder/efedrin/

matildes mor
Skrevet

Men neppe 1 uke etter episoden der han tok 5 tabletter...???

Med vennlig hilsen

Han har gått på efedrin i to uker og i tillegg hatt en episode der han tok 5 tabletter på en gang.....vel.....De fleste som bruker efedrin innenfor treningsmiljø kan ihvertfall få disse symptomene svært raskt,det er avhengig av hvor stor % andel det er av efedrin i tablettene ..... Og efedrin kan som kjent blant annet utløse alvorlige hjerterytmeforstyrrelser...Men som sagt jeg aner ingenting om hvorfor han tar disse pillene,eller om disse pillene er blandet med noe annet etc. Er de foreskrevet som medisin eller er de skaffe på andre måter. Litt lite bakgrunnsinfo,men siden han er bekymret så vet han sikkert innerst inne at han holder på med noe som han ikke burde antar jeg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...