Gå til innhold

la ikke optimistene ta knekken på deg....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jøss, dette engasjerte. Les hva jeg mente i første innlegg, så skulle mye være løst.

Uansett - jeg mente det jeg sa....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

''Jeg er i allefall skrudd sammen slik at unaturlige optimister - mennesker som går rundt med et smil hele dagen, synes at alle skulle være som de. Alt er positivt i en eller annen forstand for disse menneskene. Denne holdningen, gir meg avmakt for disse. De er kunstige og det gjør at jeg skyr slike mennesker.

Så pass på. Det er noe som ikke stemmer med slike folk''

Vel talt!

Innbiller meg at "unaturlige" og falske optimister prøver å opprettholde sin egen falske fasade, samt påtvinge andre "dødelige" dårlig samvittighet og prestasjonsangst.

Men sammen er vi sterke; la oss heve osss over det :-)

Skrevet

''Jeg er i allefall skrudd sammen slik at unaturlige optimister - mennesker som går rundt med et smil hele dagen, synes at alle skulle være som de. Alt er positivt i en eller annen forstand for disse menneskene. Denne holdningen, gir meg avmakt for disse. De er kunstige og det gjør at jeg skyr slike mennesker.

Så pass på. Det er noe som ikke stemmer med slike folk''

Vel talt!

Innbiller meg at "unaturlige" og falske optimister prøver å opprettholde sin egen falske fasade, samt påtvinge andre "dødelige" dårlig samvittighet og prestasjonsangst.

Men sammen er vi sterke; la oss heve osss over det :-)

Javel. Du synes at mennesker som ler og smiler er natulig hele tiden. ? Javel. Er det natulig ? Mennesker har en fasett av oppførsel - ikke sant ? Mennesker er ikke slik.

De er alle fasetter - ikke sant ?

Skrevet

Javel. Du synes at mennesker som ler og smiler er natulig hele tiden. ? Javel. Er det natulig ? Mennesker har en fasett av oppførsel - ikke sant ? Mennesker er ikke slik.

De er alle fasetter - ikke sant ?

''Javel. Du synes at mennesker som ler og smiler er natulig hele tiden. ? Javel. Er det natulig ? Mennesker har en fasett av oppførsel - ikke sant ? Mennesker er ikke slik.

De er alle fasetter - ikke sant ?''

Selvfølgelig meiner jeg at de fleste mennesker er fasetterte. Og det er vanskelig å opptre "riktig" i alle sammenhenger.

Men vi bør likeveltilstrebe oss å møte andre med respekt og en viss grad av forståelse.

Skrevet

''Javel. Du synes at mennesker som ler og smiler er natulig hele tiden. ? Javel. Er det natulig ? Mennesker har en fasett av oppførsel - ikke sant ? Mennesker er ikke slik.

De er alle fasetter - ikke sant ?''

Selvfølgelig meiner jeg at de fleste mennesker er fasetterte. Og det er vanskelig å opptre "riktig" i alle sammenhenger.

Men vi bør likeveltilstrebe oss å møte andre med respekt og en viss grad av forståelse.

jeg mener unatulig optisme....

Gjest Istapp
Skrevet

Men er det ene eller det andre galt?

Bør vi ikke lære å akseptere andre for det de er,uansett om de er positive eller negative?

Det er deres liv og deres valg,hvordan de vil leve. Vi har et valg vi andre også,hvordan vi oppfatter ting,og hva vi gjør med det vi oppfatter. Jeg mener vi bør lære oss å bli sterke i oss selv,trygge på oss selv. Da tror jeg ikke vi vil bli så påvirket av andre. Men det er jo lettere sagt enn gjort!

Kan vel bli for mye begge veier,slitsomt hvis noen hele tiden må smile å være happy. Også slitsomt hvis noen hele tiden "maler fanden på veggen". Virker unaturlig begge tingene. Vi er alle mennesker med følelser,hvis alt er perfekt og bra hele tiden er man opplyst,det tror jeg få er. Vi har både negative og positive følelser i oss,burde være lov å vise alle spekter av dem.

Gjest solfryd
Skrevet

Jo, jeg er enig med deg. Mennesker som går og gliser (falskt) til alle og enhver er ikke normalt...

En lærer på skolen til ungene mine er sånn. Hun er overstrømmende blid og skal klemme og ta på folk. Sier Heeeeei, vennen min! når hun ser meg, og skal klemme...

Blir litt matt av henne. Hun mener sikkert bare å være hyggelig og grei, men....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...