Gå til innhold

Hvorfor overspiser folk?

Anbefalte innlegg

Gjest EUPF58 og 140kg
Skrevet

"Det sårer meg. Og det er ingen som sier slikt til store mennesker.... SÅ feit du har blitrt, har du spist for mye kake i jula o.s.v.."

Er det ikke? Hvorfor får jeg og venninner da høre dette konstant?

Du får faktisk høre det akkurat like mye når du er feit som når du er tynn.

jeg og venninner av meg vet dette, da vi har vært _begge deler_

Noe av problemet kan også være at man har et bilde av at vi stort sett er blide og joviale folk.Bare se på Tjorven,før skulle barn være litt store og gode.Før når folk hadde lite mat,var de tykke tegn på rikdom.Bare se på gamle svart-hvit filmer.Ser man "Ungen" eller Tørres Snørtevold,er de rike fete menn med floss og sigar.

I 2010 vet vi mer,vi vet at tobakk er farlig og at trim er sundt.En tur på 30 minutter hver dager bra Man kan også kutte ut gotterier til hverdags.Som Grete Rode kan vi samle opp "fymerker" til en fredag eller lørdagskos.Man skal vist også spise både fisk og grønnsaker.Så jeg har oppskriften,men må jobbe mer med viljen.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• hidi, the scorpion

9

• jubalong70

2

• PieLill

1

• candyqueen_83

1

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg overspiser nok fordi jeg ikke spiser så ofte og jeg er lært til å spise opp!

Jeg vet ikke hva som kvalifiserer som overspising heller da - spiser ofte en kyllingfilèt med paprika og ris til middag(det eneste i løpet av den dagen). Da har jeg spist meg full - nei, ikke mett for det blir jeg ikke-bare kvalm eller "full"(til tider vondt å puste),eier heller ikke sultfølelse - det er vanskelig å være i feil ende av skalaen.

det er det sikkert for dere i den andre enden av skalaen også.

Men hvem det nå enn var som skrev lenger nede her at vi feite ikke blir "kommentert"(eller hva det sto) vil jeg bare si - FEIL.

Vi får virkelig gjennomgå vi og..før ble jeg kalt beinrangel og nå blir jeg kalt feite stygga, slutt å gå på BK eller gatekjøkken osv.

Det er sårende for oss også - spesielt når det ikke stemmer(det med hvor vi spiser)feit og stygg veit jeg at jeg er..

Jeg er 110kg og får noen moralprekner om sunn mat og BLIKK. Tanker om at overvektige folk sliter ned dørstokken hos Mac Donald og ligger på sofaen med hånda godt plantet nedi potetgullposen lever i beste velstående.

Gjest Til opplysning.
Skrevet

Noe av problemet kan også være at man har et bilde av at vi stort sett er blide og joviale folk.Bare se på Tjorven,før skulle barn være litt store og gode.Før når folk hadde lite mat,var de tykke tegn på rikdom.Bare se på gamle svart-hvit filmer.Ser man "Ungen" eller Tørres Snørtevold,er de rike fete menn med floss og sigar.

I 2010 vet vi mer,vi vet at tobakk er farlig og at trim er sundt.En tur på 30 minutter hver dager bra Man kan også kutte ut gotterier til hverdags.Som Grete Rode kan vi samle opp "fymerker" til en fredag eller lørdagskos.Man skal vist også spise både fisk og grønnsaker.Så jeg har oppskriften,men må jobbe mer med viljen.

''Man skal vist også spise både fisk og grønnsaker''

Denne skrivefeilen "vist" går igjen enten du er dame med forskjellige nick eller utgir deg for å være mann.

Hvis du skal lure dolerne bør du ihvertfall skrive riktig, ellers blir det lett gjennomskuelig.

Gjest segunda
Skrevet

''Man skal vist også spise både fisk og grønnsaker''

Denne skrivefeilen "vist" går igjen enten du er dame med forskjellige nick eller utgir deg for å være mann.

Hvis du skal lure dolerne bør du ihvertfall skrive riktig, ellers blir det lett gjennomskuelig.

Hvorfor føler du behov for å påpeke slike bagateller og trekke oppmerksomhet mot slikt?

Gjest Til opplysning
Skrevet

Hvorfor føler du behov for å påpeke slike bagateller og trekke oppmerksomhet mot slikt?

Fordi folk kaster bort tid på å svare ei slik skrulle som deg.

Gjest segunda
Skrevet

Fordi folk kaster bort tid på å svare ei slik skrulle som deg.

Det er ikke meg som er trådstarter her. Jeg vet ikke hva du vil frem til og synes du tiltrekker deg oppmerksomhet på en dum måte.

Gjest Til opplysning
Skrevet

Det er ikke meg som er trådstarter her. Jeg vet ikke hva du vil frem til og synes du tiltrekker deg oppmerksomhet på en dum måte.

*LOL*

Gjest Shira :o)
Skrevet

Tror det handler mye om hva man har i blodet. Er en vant til å spisee en king cize sjokolade hver dag, blir blodsukkeret ustabilt. Å en lengter etter sjoklade. Samme med salt mat og saltsug.

Jeg spiste ikke grønnsaker før, mennå elsker jeg det. Tror dethar med tilvenning å gjøre... Og at en må avvennes over et par uker om en skal bli kvitt disse sugene. Høres ikke det fornuftig ut?

Mjo, men jeg tror at det kan ta svært lang tid. For tankegangen, vanen, suget, alt skal endres. For å starte endringen må en til bunns i kjernen, og det tror jeg ikke alltid er så enkelt.

Jeg har endel jeg prøver og holde meg unna, for jeg blir dårligere av det, men det er ikke lett, og jeg sliter med å mestre det. Forskjellen er at det ikke vises på meg.

Vi er jo ofte slik at vi bruker noe for å mestre noe annet, noen bruker mat, andre alkohol f.eks, så jeg tror det er ganske sammensatt.

Gjest 110 kg
Skrevet

Det er vel ikke nødvendigvis snakk om at tynne ikke LIKER mat noe særlig - men vi kan kontrollere oss...

Vi kan kontrollere oss?

I motsetning til overvektige, altså?

Mener du sånn generelt, eller bare når det gjelder mat?

Gjest MayLynn
Skrevet

Vi kan kontrollere oss?

I motsetning til overvektige, altså?

Mener du sånn generelt, eller bare når det gjelder mat?

Det var mat det var snakk om var det ikke? Jeg har også veldig lyst på mat, men "tåler" lite pga lav forbrenning. Dermed må jeg spise mindre for å holde meg tynn. Rett og slett!

Gjest runa i ulla
Skrevet

Det var mat det var snakk om var det ikke? Jeg har også veldig lyst på mat, men "tåler" lite pga lav forbrenning. Dermed må jeg spise mindre for å holde meg tynn. Rett og slett!

Jeg vil ikke være tynn, så jeg må presse i meg masse junk for å holde formene i orden ;)

Gjest MayLynn
Skrevet

Jeg vil ikke være tynn, så jeg må presse i meg masse junk for å holde formene i orden ;)

Skal vi bytte? ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...