Gå til innhold

Er alle svindlere psykopater?

Anbefalte innlegg

Gjest EUPF58
Skrevet

Tror ikke det er tillat å nevne andre med navn,men han var sønn av en biskop fra sørlandet.Hele familien ble innblandet og han er skyldig minst 26 millioner.Hadde dette vært meg,hadde jeg stoppet når jeg hadde tapt 100 000,- Jeg har nå tapt 100 000$ i pokerships og vil nå ta en pause til i morgen.Jeg betalte 150 nok for 6 millioner chips.Har således snart brukt 1000 kr på poker over 6 mnd.Er alle svindlere psykopater? En tok livet av seg i Sverige,og jeg tror ikke psykopatene gjør dette men heller havner i fengsel.

Videoannonse
Annonse
serenity777
Skrevet

Vanskelig å si, årtier med sosialrealisme formet av kriminologer og sosiologer har på en måte klart å grave ned psykopatbegrepet. Til att de kriminelle selv er offer. Jeg mener att en som svindler sin familie for millioner, og setter de i bunnløs gjeld, er dys-sosial eller psykopat om du vil.

Gjest EUPF58
Skrevet

Vanskelig å si, årtier med sosialrealisme formet av kriminologer og sosiologer har på en måte klart å grave ned psykopatbegrepet. Til att de kriminelle selv er offer. Jeg mener att en som svindler sin familie for millioner, og setter de i bunnløs gjeld, er dys-sosial eller psykopat om du vil.

Men er han virkelig så dum at han ikke forstår at han ikke bare ødelegger sitt eget liv,men også hele hans familie? Trodde ikke svindlere var så dumme? Eller gir de bare blaffen? Er virkelig penger "alt" for noen mennesker? Skulle gjerne levd i total fattigdom om jeg hadde en hytte eller ett skur og det aldri var vinter.

Fikk jeg mat hver dag og hadde ei kone kunne jeg holdt ut lenge.

Liv i sus og dus og mye luksus er nå overdrevet spør du meg.Men jeg har aldri levd i fattigdom,så jeg vet ikke helt.

Gjest uttainna
Skrevet

Men er han virkelig så dum at han ikke forstår at han ikke bare ødelegger sitt eget liv,men også hele hans familie? Trodde ikke svindlere var så dumme? Eller gir de bare blaffen? Er virkelig penger "alt" for noen mennesker? Skulle gjerne levd i total fattigdom om jeg hadde en hytte eller ett skur og det aldri var vinter.

Fikk jeg mat hver dag og hadde ei kone kunne jeg holdt ut lenge.

Liv i sus og dus og mye luksus er nå overdrevet spør du meg.Men jeg har aldri levd i fattigdom,så jeg vet ikke helt.

Har du levd i sus og dus? ;)

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det er jo forskjell på svindlere også. Svindel er et antisosialt trekk.

I det eksemplet du nevner, er jeg ikke i tvil om at du har rett i din antagelse.

Gjest EUPF58
Skrevet

Har du levd i sus og dus? ;)

Vanskelig å leve i sus og dus med lekepenger.Har du prøvd å kjøpe noe med monopolpenger noengang?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...