aase k. Skrevet 23. mai 2010 Skrevet 23. mai 2010 For tiden bruker jeg fluanxol 20 mg depot og du nevnte den var gammel så da lurer jeg på om det er en annen nyere depotmedisin jeg kanskje kunne bytte til. Foreløpig diagnose er ustabil pf og tvangslidelse. Noen forslag? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 23. mai 2010 Skrevet 23. mai 2010 På det grunnlag du bruker det, er det sannsynligvis lite å hente på å bytte. De to nye som finnes i depotform er Risperdal og Zyprexa. 0 Siter
Gjest Nerda Skrevet 23. mai 2010 Skrevet 23. mai 2010 På det grunnlag du bruker det, er det sannsynligvis lite å hente på å bytte. De to nye som finnes i depotform er Risperdal og Zyprexa. Gjør ikke Seroquel dette også (depottabletter) - det må søkes om. Fått det invilget selv, og er spent på hvordan det vil fungere. Men dere tanker kanskje på sprøyter. I så fall drit i det jeg har skrevet. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 23. mai 2010 Skrevet 23. mai 2010 Gjør ikke Seroquel dette også (depottabletter) - det må søkes om. Fått det invilget selv, og er spent på hvordan det vil fungere. Men dere tanker kanskje på sprøyter. I så fall drit i det jeg har skrevet. Dessverre har AstraZeneka internasjonalt, og mot den norske avdelingens råd, valgt å kalle tablettene sine med "depot". Det samme gjelder for Efexor depot. Det er en god tradisjon i Norge at depot brukes på spøyter som gis ca hver annen uke. Det riktige navnet på tablettene ville vært "retard" eller "SR". 0 Siter
Sør Skrevet 23. mai 2010 Skrevet 23. mai 2010 Dessverre har AstraZeneka internasjonalt, og mot den norske avdelingens råd, valgt å kalle tablettene sine med "depot". Det samme gjelder for Efexor depot. Det er en god tradisjon i Norge at depot brukes på spøyter som gis ca hver annen uke. Det riktige navnet på tablettene ville vært "retard" eller "SR". Da blir nok en del pasienter fornærmet, fordi de tror legen har gitt dem medisin for "retards"! ;-) Med vennlig hilsen 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.