Gå til innhold

Hører ringelyder?

Anbefalte innlegg

Gjest summer 2010
Skrevet

Er det vanlig nå du er bipolar å høre ringelyder? Dette skjer alltid når jeg svinger litt, skifter medisiner ol. Det er alltid telefonen min selv jeg hører. Flere som er sånn? Nå ringer det så mye her at jeg er irritert.

Videoannonse
Annonse
Gjest sommer i år jeg og
Skrevet

Vet ikke om det har noe med bipolaritet å gjøre.

Selv ringer det på døra her da - men ikke så veldig ofte, jeg lar ofte være å åpne døra siden det bare er "hos meg" - jeg åpner stort sett bare når jeg vet det KAN være noen som er der.som feks tider der barn kommer på døra.

Gjest summer 2010
Skrevet

Vet ikke om det har noe med bipolaritet å gjøre.

Selv ringer det på døra her da - men ikke så veldig ofte, jeg lar ofte være å åpne døra siden det bare er "hos meg" - jeg åpner stort sett bare når jeg vet det KAN være noen som er der.som feks tider der barn kommer på døra.

Så da er det normalt å høre ringelyder? Gjør alle dette innimellom tror du?

Gjest Istapp
Skrevet

Ringelyd når tlf ringer er normalt ;)

Ikke ellers....

Gjest bipolar jente
Skrevet

Jeg syns ofte at jeg hører telefonen ringer om jeg feks føner håret.

Det er en hallusinasjon, men trenger ikke være veldig alvorlig. Kan tyde på at du er litt stresset? Kanskje må du vurdere å ta det litt med ro, skjerme deg litt, passe på å få nok søvn osv. Om du tar antipsykotika så bør du passe på å ikke glemme noen doser. Kanskje ringe legen på tirsdag om du fortsatt har hallusinasjoner og høre om du kan øke dosen med antipsykotika dersom du bruker det. Dersom du har flere og mer alvorlige symptomer og er bekymret for å bli manisk eller psykotisk så bør du kontakte legevakt for å få råd/medisiner for å stanse det i starten.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Jeg tror ikke det er normalt å høre ringelyder som ikke er der. Selv har jeg aldri gjort det, heller ikke hørt om andre som har opplevd det.

Det er fristende å lure på om det er en form for tinitus (øresus) som plager dere, men det høres vel ut som fossebrus. Har dere vært i kontakt med ørelege, for å sjekke om ringingen skyldes noe fysisk?

Gjest summer 2010
Skrevet

Jeg syns ofte at jeg hører telefonen ringer om jeg feks føner håret.

Det er en hallusinasjon, men trenger ikke være veldig alvorlig. Kan tyde på at du er litt stresset? Kanskje må du vurdere å ta det litt med ro, skjerme deg litt, passe på å få nok søvn osv. Om du tar antipsykotika så bør du passe på å ikke glemme noen doser. Kanskje ringe legen på tirsdag om du fortsatt har hallusinasjoner og høre om du kan øke dosen med antipsykotika dersom du bruker det. Dersom du har flere og mer alvorlige symptomer og er bekymret for å bli manisk eller psykotisk så bør du kontakte legevakt for å få råd/medisiner for å stanse det i starten.

Takk for svar :). Jeg føler meg egentlig ganske bra, bedre enn på lenge. Bruker AP og litium og det ser ut til å funke. Men telefonen har ringt med jevne mellomrom i flere dager, og idag er det riktig ille. Kan ikke framkalle ringingen her og nå liksom, det oppstår heller når jeg stresser, litt som du er inne på. Tenkte å skjenne på min mann fordi han ikke tok telefonen sin, hehe. Bra jeg ikke gjorde det, vil jo helst virke ganske normal :-)

Gjest summer 2010
Skrevet

Ringelyd når tlf ringer er normalt ;)

Ikke ellers....

Jeg vil jo helst tro at jeg er normal og frisk. Skal prøve å ikke bry meg med det. Det er jo bare i mitt hodet jeg hører det, så hvis jeg ikke sier det til noen, hysj, så blir det jo kun mitt problem :)

Gjest summer 2010
Skrevet

Jeg tror ikke det er normalt å høre ringelyder som ikke er der. Selv har jeg aldri gjort det, heller ikke hørt om andre som har opplevd det.

Det er fristende å lure på om det er en form for tinitus (øresus) som plager dere, men det høres vel ut som fossebrus. Har dere vært i kontakt med ørelege, for å sjekke om ringingen skyldes noe fysisk?

Hei, jeg har ikke undersøkt om det er noe fysisk nei, det tror jeg ikke det er heller. Det skjer helst, som bipolar jente er inne på, når jeg stresser mye. Så det betyr sikkert at jeg bør stresse ned litt.

Gjest Istapp
Skrevet

Jeg vil jo helst tro at jeg er normal og frisk. Skal prøve å ikke bry meg med det. Det er jo bare i mitt hodet jeg hører det, så hvis jeg ikke sier det til noen, hysj, så blir det jo kun mitt problem :)

Hvis du kan leve med det,er det jo greit ;)

Bare du ikke begynner å høre andre ting. Tenkte også på tinnitus,det er mange forskjellige lyder man kan høre da,ringing,during,piping,susing bla.

Gjest summer 2010
Skrevet

Hvis du kan leve med det,er det jo greit ;)

Bare du ikke begynner å høre andre ting. Tenkte også på tinnitus,det er mange forskjellige lyder man kan høre da,ringing,during,piping,susing bla.

Dette er en ringing som ikke er inne i øret mitt, om du skjønner. Jeg "hører" telefonen ringe f.eks på badet, soverommet, litt lengre unna enn hvor jeg er. Har flere ganger sprunget og skal ta den, men det ringer ikke når jeg kommer fram. Kan jo tro jeg er ganske sprø da, men jeg er ganske så normal ellers (tror jeg). Ihvertfall ingen som reagerer på noe.

Eneste annet som kan være "feil" er at tankene går veldig fort, er liksom litt hyperaktiv. Det kan jo også være positivt så jeg får vasket huset om ikke annet :)

Gjest Dolores77
Skrevet

Jeg kan høre "ringing" om jeg er stressa og anspent, eller om det er mye støy i rommet...

Gjest summer 2010
Skrevet

Jeg kan høre "ringing" om jeg er stressa og anspent, eller om det er mye støy i rommet...

Så da er det ihvertfall flere enn meg som hører dette. Følte meg i grunnen litt ensom med denne ringingen. Du sier liksom ikke til mannen din, venninna di at "det ringer i hodet på meg." Det går liksom ikke an å diskutere sånne ting med andre enn de som selv har prøvd det, eller behandler da evt.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Hei, jeg har ikke undersøkt om det er noe fysisk nei, det tror jeg ikke det er heller. Det skjer helst, som bipolar jente er inne på, når jeg stresser mye. Så det betyr sikkert at jeg bør stresse ned litt.

Det er godt mulig dere har rett i det. Men det skader ikke å sjekke om det er fysisk heller

Stress kan forsterke tinitus, dette står på Wikipedia sin side om tinitus: ''Plagsom tinnitus er nøye knyttet til hjernens limbiske system, altså det underbevisste senter for følelser og læring. Deprimerte, engstlige og stressede personer er derfor mer såbare. Ca halvparten av de sterkt plagede melder om at de var i en stressende fase da de ble oppmerksom på sin tinnitus. Engstelse for hva lyden kommer av og hva den kan føre til, fungerer som bensin for det limbiske system, og den onde sirkelen er i gang.''

Så for å minske engstelsen, kan det være lurt å få sjekket det nærmere. Når man vet hva det er, er det bare irriterende, ikke skremmende.

Gjest summer 2010
Skrevet

Det er godt mulig dere har rett i det. Men det skader ikke å sjekke om det er fysisk heller

Stress kan forsterke tinitus, dette står på Wikipedia sin side om tinitus: ''Plagsom tinnitus er nøye knyttet til hjernens limbiske system, altså det underbevisste senter for følelser og læring. Deprimerte, engstlige og stressede personer er derfor mer såbare. Ca halvparten av de sterkt plagede melder om at de var i en stressende fase da de ble oppmerksom på sin tinnitus. Engstelse for hva lyden kommer av og hva den kan føre til, fungerer som bensin for det limbiske system, og den onde sirkelen er i gang.''

Så for å minske engstelsen, kan det være lurt å få sjekket det nærmere. Når man vet hva det er, er det bare irriterende, ikke skremmende.

Tusen takk for tips :). Disse lydene skremmer meg ikke, blir bare veldig irritert. Innbiller meg at hadde det vært tinnitus, ville lyden ha vært der hele tiden, sterkere og svakere alt ettersom? Men skal huske på det du sier om dette ikke gir seg snart :)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Tusen takk for tips :). Disse lydene skremmer meg ikke, blir bare veldig irritert. Innbiller meg at hadde det vært tinnitus, ville lyden ha vært der hele tiden, sterkere og svakere alt ettersom? Men skal huske på det du sier om dette ikke gir seg snart :)

Jeg er ikke noen ekspert på tinitus, men jeg vet at lyden ikke trenger å være der hele tiden. Hos de som ikke er så sterkt plaget, høres den bare av og til.

Gjest summer 2010
Skrevet

Jeg er ikke noen ekspert på tinitus, men jeg vet at lyden ikke trenger å være der hele tiden. Hos de som ikke er så sterkt plaget, høres den bare av og til.

Okey, takk skal du ha :)

Gjest sommer i år jeg og
Skrevet

Glemte å skrive at jeg var bipolar også.

Jeg er i en "fase" hvor jeg svinger mellom depresjon og lavnormalt stemningsleie(ikke depresjon, men ikke "normal" heller liksom)

Jeg trudde det var relativt normalt jeg da. ringingen altså.

Kanskje det bare er vi som ikke er riktig skrudd sammen.

Gjest summer 2010
Skrevet

Glemte å skrive at jeg var bipolar også.

Jeg er i en "fase" hvor jeg svinger mellom depresjon og lavnormalt stemningsleie(ikke depresjon, men ikke "normal" heller liksom)

Jeg trudde det var relativt normalt jeg da. ringingen altså.

Kanskje det bare er vi som ikke er riktig skrudd sammen.

Ja, de har sikkert ikke funnet ut alt om bipolare enda. Kanskje vi har en "løs" skrue et eller annet sted, hehe. Jeg har nå fått svar fra to bipolare her som hører ringelyder, så da er det vel kanskje sannsynlig fra sykdommen dette kommer.

Gjest bipolar jente
Skrevet

Takk for svar :). Jeg føler meg egentlig ganske bra, bedre enn på lenge. Bruker AP og litium og det ser ut til å funke. Men telefonen har ringt med jevne mellomrom i flere dager, og idag er det riktig ille. Kan ikke framkalle ringingen her og nå liksom, det oppstår heller når jeg stresser, litt som du er inne på. Tenkte å skjenne på min mann fordi han ikke tok telefonen sin, hehe. Bra jeg ikke gjorde det, vil jo helst virke ganske normal :-)

Prøv å skift ringetone på telefonen til deg og samboer og sjekk om det hjelper. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...