Gå til innhold

brystforstørrelse og egenmelding.

Anbefalte innlegg

Gjest caroline80
Skrevet

jeg er en jente på snart 30 år.jeg har en del plager med at jeg har for små bryst a cup..jo eldre jeg er blitt jo mere plaget har jeg hadd med dette problemet.jeg har stor vansker med å gå i bassenget,være på stranden og prøve klær.har endelig kommet fram til at jeg vil få brystforstørrelse.ska oppereres fra a cup til en vanlig b cup.ikke så kjempe stor forskjell men det er nok til at jeg skal føle meg vel i hverdagen.jobber for tideen i en ia bedrift og lurer på om jeg kan bruke egenmelding noen dager også ta ut ferie resten?har skjønt at man ikke får sykemelding ved slike opperasjoner og det synes jeg er helt greit:) venter spent på svar.

Videoannonse
Annonse
hvorfor skjer dette??
Skrevet

Det er ikke mulighet til å benytte egenmelding på tilstander hvor du ikke har rett til sykemelding.

I en egenmelding ligger det at du har rett til å være borte fra arbeid inntil et visst antall dager (kjenner ikke til hvor mange i ia-bedrifter) pga sykdom uten å måtte kontakte lege. Sykemelding er en naturlig fortsettelse av en egenmelding når du ikke blir frisk i løpet av egenmeldingsperioden.

Du spør om du kan ta noen egenmeldingsdager først, og deretter ferie. Det stilles samme krav til sykdommen under egenmelding som sykemelding, hovedforskjellen er tidskriteriet. Svaret blir dermed et rungende nei.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...