Gå til innhold

Antipsykotika mot OCD

Anbefalte innlegg

Gjest profile
Skrevet

Hei,

Er det noen spesielle OCD symptomer AP virker best på, tvangstanker eller handlinger?

NHD: Du sier at en skal prøve maks dose SSRI e.l. før AP, er det fordi AP pleier å gi mer bivirkninger? Går det ann å si noe om en stor dose SSRI e.l. være mer hensiktsmessig enn en liten dose SSRI og en liten dose AP?

Videoannonse
Annonse
Gjest det jeg har lest
Skrevet

Det jeg har hørt er max doser SSRI, dvs. noe sånt som den dobbelte dosen av hva som er indikasjon på depresjon. Om det ikke skulle gi nok hjelp, tillegg med risperdal 2 mg daglig. Jeg ville ikke begynt på AP før jeg var sikker på at jeg hadde fått max ut av SSRIet.

Gjest det jeg har lest
Skrevet

Ps! Jeg har aldri hørt at lave dose av AP og SSRI til sammen vil være like bra som en høy dose SSRI. Det er vel SSRI som er hovedmedisinen mot ODC og AP er vel mer å regne som en støttemedisin når SSRI ikke virker tilstrekkelig.

Hva er dosen du bruker på SSRIet da, og hvilket SSRI er det du går på? Kanskje nhd kan si noe om det er høy eller for lav dose.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...