Gå til innhold

Nedtrapping av efexor/venlafaxin

Anbefalte innlegg

Gjest westy
Skrevet

Hei, har slitt de siste månedene. Etter 2 år med efexor/venlafaxin (150mg) var det i februar klart at dette var tiden for å trappe ned. Ny jobb gjorde at livskvakiteten snudde seg i en veldig positiv retning. Fikk beskjed om å gå på 75mg i 14 dager, og så slutte. Det skar seg med en gang jeg slutta: el.støt i hodet, svimmelhet og kraftig kvalme/brekninger. Fortsatte så med 75 mg en stund (flere uker). Forsøkte å slutte med samme resultat. Kroppen fys. redusert for hver gang.Har så til slutt gått på 18mg pr dag i en mnd. Tok siste dose for 1 uke siden. Støt har jeg fortsatt, men ikke mere enn at jeg kanskje kan leve med det en stund. Men jeg er så sliten og fysisk utmatta. Har jobba fullt hele tiden, men med en jobb jeg trivest innmari godt med. Går støta over, og er det normalt å bli så utmatta? Godt gjort å ikke bli deprimert igjen med så mange bivirkninger. For psyka er jo egentlig god. Håper på svar. Har vært lite med det. Går også på lamictal 300 mg. Disse vil jeg prøve å slutte med neste år.

Videoannonse
Annonse
Gjest efexorja
Skrevet

Støtene gir seg, og det er normalt å være utmatta. Lege din er en idiot som ber deg slutte på bare to uker. Man skal bruke rundt tre måneder på nedtrapping, og efexor er regnet for å være en av de hardeste å slutte på.

Lykke til videre, du skal se at dette går seg til igjen snart.

Gjest tillyfilly
Skrevet

Jeg har erfaring med nedtrapping på efexor. Første gang jeg prøvde å halvere fra 225 mg var jeg syk i to mnd og måtte trappe opp igjen for å bli bedre. Trappet ned kjempeforsiktig over ett år.

Hadde jeg vært deg så hadde jeg gått opp til 75 mg igjen og så trappet ned over 2 mnd. Jeg gjorde det sånn at jeg tok ut litt flere kuler fra kapselene hver dag. Jeg hadde ingen plager med nedtrappingen da.

:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...