Gå til innhold

Har ondt der en visdommstann kommer ut


Gjest Bove89

Anbefalte innlegg

Gjest Bove89

Hei, er en mann på 21 år, har en visdommstann som holder på og komme seg ut. Tannkjøttet i "kinnet" har liksom lagt seg uver tanna, så når jeg lukker munnen så biter jeg meg selv og det er veldig ondt rundt der tanna kommer ut! Hva kan jeg gjøre for og ikke ha så vondt?? Et spørsmål til: Er veldig plaget med "STORE" hvitsår i munnen, har det ofte, når det ene forsvinner kommer det like fort et nytt et, dem kan være store og er KJEMPE VONDE :-( Håper på svar mvh Bjørn :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest verinoca

Du har nok pericoronitt, veldig vanlig. Tannlegen kan fikse det.

Om du mener after/munnskåld så er disse veldig vonde, ja. :-( Det finnes mange "kjerringråd" mot disse, og ulike remedier på apoteket som kan lindre, men det er dessverre ingenting som kurerer det. Det du selv kan gjøre er å bruke tannkrem uten såpestoff, som Zendium.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest verinoca

For hvitsår: bruk zendium tannkrem, og corsydyl munnskyllevann.

det funker :)

Men om han har sår konstant er det ikke bra å bruke corsodyl munnskyll hver dag. Det gir mørke misfarginger på tennene. Men det kan smøres på corsodyl gel direkte på sårene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest runa i ulla

Men om han har sår konstant er det ikke bra å bruke corsodyl munnskyll hver dag. Det gir mørke misfarginger på tennene. Men det kan smøres på corsodyl gel direkte på sårene.

vel etter min erfaring, når en bruker zendium tannkrem og corsydyl munnskyllevann, så blir man kvitt kvitsårene raskt, og trenger altså ikke bruke det hver dag :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...