Gå til innhold

Til DOLmammaene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fy fl...!!! Når jeg tenker meg om så er det ikke mere enn ca 25 år siden jeg så min svigerinne amme med sneipen i munnen. Ikke noe vakkert syn det heller.

Et stykke derfra til 2-åring som røyker 40 om dagen.

(Men jeg er enig med deg også altså....)

Gjest lalula
Skrevet

Et stykke derfra til 2-åring som røyker 40 om dagen.

(Men jeg er enig med deg også altså....)

Ja, selvsagt er det stor forskjell. Men jeg tenker på hvilke holdninger det var til røyking og unger her for bare noen år tilbake. Nå vet jeg ikke om noen to-åringer som røykte altså :-)

Skrevet

Huff, takk og lov for at den mannen var så oppmerksom!!!

Skrevet

Hvor i all verden var foreldrene? Man lar da ikke en 4-åring leke alene i et kjøpesenter?!

Gjest togli
Skrevet

Åh fytti katta!!!!!

Jammen godt mannen var der!

Skrevet

Strengt tatt burde vel overskriften vært endret....

Jeg tenker noen ganger på hva resultatet ville bli dersom man førte statistikk og ulykker og nestenulykker med barn opp mot hvem som var "barnepasser" samt vurdert dette i forhold til hvor mey tid man har med hver av barnepasserne... :-(

candyqueen_83
Skrevet

Det samme så jeg på et kjøpesenter her i Norge i fjor sommer. Heldigvis så en butikkekspeditør det rett før meg, og hun stod rett i nærheten så gutten kom ikke langt opp. Moren var et helt annet sted i butikken, og det er ikke første gang jeg ser en unge av utenlandsk opprinnelse langt fra foreldrene. Men det skjer sikkert med norske også innimellom.

Skrevet

Hvor i all verden var foreldrene? Man lar da ikke en 4-åring leke alene i et kjøpesenter?!

Det er ikke noe uvanlig syn å se små barn som gråter fordi de ikke finner mamma/pappa igjen på butikken/kjøpesenteret. Det kan gjelde dette barnet også.

Jeg ser også plakater om at barn ikke skal leke i rulletrappa, så det finnes foreldre som ikke tenker så veldig langt og lar barna leke i rulletrappa.

Mrs. Wallace
Skrevet

Jeg tenker noen ganger på hva resultatet ville bli dersom man førte statistikk og ulykker og nestenulykker med barn opp mot hvem som var "barnepasser" samt vurdert dette i forhold til hvor mey tid man har med hver av barnepasserne... :-(

Ooooh, godt poeng!

Mrs. Wallace
Skrevet

Har du virkelig aldri hatt unger som har stukket seg avgårde i en butikk eller på et annet folksomt sted? I såfall har du svært stedfaste barn - og kan velsigne deg selv med det. Jeg er utstyrt med en fireåring som må voktes med haukeblikk hvert sekund, for hun er alltid på utkikk etter eventyr og følger hvert minste innfall. Ser ikke bort fra at hun kunne klart å lure seg unna og hekte seg på rulletrappa på mindre enn fem sekunder...

candyqueen_83
Skrevet

Har du virkelig aldri hatt unger som har stukket seg avgårde i en butikk eller på et annet folksomt sted? I såfall har du svært stedfaste barn - og kan velsigne deg selv med det. Jeg er utstyrt med en fireåring som må voktes med haukeblikk hvert sekund, for hun er alltid på utkikk etter eventyr og følger hvert minste innfall. Ser ikke bort fra at hun kunne klart å lure seg unna og hekte seg på rulletrappa på mindre enn fem sekunder...

Da tror jeg nesten jeg ville hatt henne i sele for hennes skyld.

Mrs. Wallace
Skrevet

Da tror jeg nesten jeg ville hatt henne i sele for hennes skyld.

Kommer ikke på tale. Jeg gikk i sele selv, og det er en grunn til at jeg husker det fremdeles.

For ordens skyld: Jeg holder et godt øye med fireåringen så godt som hele tiden, altså - barnet leker ikke alene på et kjøpesenter, for eksempel.

Men det er utrolig hvor fort unger kan smette unna, og jeg blir litt matt av generaliseringer om hvor dårlige foreldre det må være hver gang noe skjer. Jeg regner med at det i mange tilfeller handler om en behagelig avstandstagen - ved å diagnostisere foreldre som har barn slikt skjer med, slipper man å bekymre seg over sånne ting selv. Problem solved.

Skrevet

De har ikke fått anledning til å stikke av sånn nei, heldigvis. Sikkert en blanding av rolige unger, påpasselig mamma og litt flaks.

Skrevet

Det der har jeg også merket meg. _Veldig_ ofte at unger som omkommer/blir hardt skadet er på tur med sin far...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...