Gjest lysblå Skrevet 27. mai 2010 Skrevet 27. mai 2010 En gang likte jeg dette diktet godt, og nå husker jeg ikke hvorfor. Hva kan det være? ''DIALOG Han knuste en kveld til atomer og skrek: Jeg ønsker ikke å være en av dine- katastrofer, sa hun og vugget en hvit kattunge i fanget. '' 0 Siter
Gjest lysblå Skrevet 27. mai 2010 Skrevet 27. mai 2010 Det skjønner ikke jeg heller. Ok. Hva med dette? ''SJØLV ER EG EIN BRONSEHEST Fordi eg er ein bronsehest som står i ein park der folk går forbi utan å stanse for meir enn å skifte hand i hanken på veska, kan eg det som ein levande hest ikkje kan'' 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 27. mai 2010 Skrevet 27. mai 2010 Ok. Hva med dette? ''SJØLV ER EG EIN BRONSEHEST Fordi eg er ein bronsehest som står i ein park der folk går forbi utan å stanse for meir enn å skifte hand i hanken på veska, kan eg det som ein levande hest ikkje kan'' Hva da? Bli pepra med måkebæsj om sommeren? Håpløst. Sorry. 0 Siter
Gjest lysblå Skrevet 27. mai 2010 Skrevet 27. mai 2010 Hva da? Bli pepra med måkebæsj om sommeren? Håpløst. Sorry. Det går bra. Hva med dette? ''RELATIVITET Når kanonene drønner ute i Rakke, flytter sommerfuglen til en ny blomst. . Eller fra sommerfuglens side sett: Når sommerfuglen flytter til en ny blomst, drønner kanonene i Rakke'' 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 27. mai 2010 Skrevet 27. mai 2010 Det går bra. Hva med dette? ''RELATIVITET Når kanonene drønner ute i Rakke, flytter sommerfuglen til en ny blomst. . Eller fra sommerfuglens side sett: Når sommerfuglen flytter til en ny blomst, drønner kanonene i Rakke'' Jeg synes du bør finne deg et annet levebrød enn lyrikkforfatter. 0 Siter
Gjest lysblå Skrevet 27. mai 2010 Skrevet 27. mai 2010 Jeg synes du bør finne deg et annet levebrød enn lyrikkforfatter. Det er ikke jeg som har skrevet diktene. Det første og siste var av Ernst Orvil og midteste av Einar Økland. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 27. mai 2010 Skrevet 27. mai 2010 Det er ikke jeg som har skrevet diktene. Det første og siste var av Ernst Orvil og midteste av Einar Økland. Jeg likte ingen av dem. 0 Siter
Gjest lysblå Skrevet 27. mai 2010 Skrevet 27. mai 2010 Jeg likte ingen av dem. Ok. Hva syns du om dette: (E.Orvil.) ''Når jeg rugger meg gjennom en lav morgen, sa bjørnen, og været vrenger seg i en sky, forstår jeg ikke hva ensomhet er? - Jeg kjenner det tørre trykket i meg av tyen, sa derimot mauren, og jeg kryper og kryper og kryper enda dypere inn i min ensomhet. - Ensomhet, sa bjørnen, er kanskje noe vi eier av tyngsel i oss, en sensommeraften, Da fatter vår omsorg hva vi endelig har fore? - Eller når tiden går tapt i oss og vi tipper og tipper og tipper de tørre nålenen, sa mauren, da møter vi saktens vår ensomhet'' 0 Siter
Gjest verinoca Skrevet 27. mai 2010 Skrevet 27. mai 2010 Ok. Hva syns du om dette: (E.Orvil.) ''Når jeg rugger meg gjennom en lav morgen, sa bjørnen, og været vrenger seg i en sky, forstår jeg ikke hva ensomhet er? - Jeg kjenner det tørre trykket i meg av tyen, sa derimot mauren, og jeg kryper og kryper og kryper enda dypere inn i min ensomhet. - Ensomhet, sa bjørnen, er kanskje noe vi eier av tyngsel i oss, en sensommeraften, Da fatter vår omsorg hva vi endelig har fore? - Eller når tiden går tapt i oss og vi tipper og tipper og tipper de tørre nålenen, sa mauren, da møter vi saktens vår ensomhet'' Det er dine egne dikt, dette? :-) 0 Siter
Gjest duratrub Skrevet 27. mai 2010 Skrevet 27. mai 2010 Det går bra. Hva med dette? ''RELATIVITET Når kanonene drønner ute i Rakke, flytter sommerfuglen til en ny blomst. . Eller fra sommerfuglens side sett: Når sommerfuglen flytter til en ny blomst, drønner kanonene i Rakke'' Det hadde jeg faktisk litt sansen for 0 Siter
Gjest lysblå Skrevet 27. mai 2010 Skrevet 27. mai 2010 Det er dine egne dikt, dette? :-) Ikke mine. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 27. mai 2010 Skrevet 27. mai 2010 Ok. Hva syns du om dette: (E.Orvil.) ''Når jeg rugger meg gjennom en lav morgen, sa bjørnen, og været vrenger seg i en sky, forstår jeg ikke hva ensomhet er? - Jeg kjenner det tørre trykket i meg av tyen, sa derimot mauren, og jeg kryper og kryper og kryper enda dypere inn i min ensomhet. - Ensomhet, sa bjørnen, er kanskje noe vi eier av tyngsel i oss, en sensommeraften, Da fatter vår omsorg hva vi endelig har fore? - Eller når tiden går tapt i oss og vi tipper og tipper og tipper de tørre nålenen, sa mauren, da møter vi saktens vår ensomhet'' Jeg tror du skal teste dette ut på noen andre enn meg. Jeg syntes det var nesten like talentløst som de foregående. 0 Siter
Gjest lysblå Skrevet 27. mai 2010 Skrevet 27. mai 2010 Jeg tror du skal teste dette ut på noen andre enn meg. Jeg syntes det var nesten like talentløst som de foregående. Ok. 0 Siter
Gjest verinoca Skrevet 27. mai 2010 Skrevet 27. mai 2010 Ikke mine. Så det etter at jeg sendte innlegget. :-) Ikke min smak de diktene der, dessverre. 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 27. mai 2010 Skrevet 27. mai 2010 Det skjønner ikke jeg heller. Jeg synes generelt ikke noe særlig om dikt. 0 Siter
morsan Skrevet 27. mai 2010 Skrevet 27. mai 2010 Det skal mye til før jeg liker slike sære, moderne dikt uten rim og rytme. Jeg likte ingen av dem du hittil har lagt ut i tråde - sårri Sam! 0 Siter
Gjest prust Skrevet 27. mai 2010 Skrevet 27. mai 2010 Det går bra. Hva med dette? ''RELATIVITET Når kanonene drønner ute i Rakke, flytter sommerfuglen til en ny blomst. . Eller fra sommerfuglens side sett: Når sommerfuglen flytter til en ny blomst, drønner kanonene i Rakke'' Det diktet likte jeg! Handler om hva som er midtpunkt eller utgangspunktet for handlinger.... osv 0 Siter
Gjest prust Skrevet 27. mai 2010 Skrevet 27. mai 2010 Etter å ha lest det tre-fire ganger, syntes jeg faktisk det var litt snert i det! Kontraster mellom ordene knuse, katastrofe og hvit kattunge 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.