Gå til innhold

abeidsledighets trygd

Anbefalte innlegg

Gjest anonym i denne saken 1
Skrevet

P fredag mistet jeg jobben. Det er grunner som jeg ikke vil si her men ble oppsagt på dagen,'

Har meldt meg inn på nav via nett og var der i dag med papirer.

spørsmålet er..... når jeg har blitt sparket fra en jobb kan de gi meg mer enn 8 uker i ventetid før jeg får ledighetstrygd?

Ikke svar meg med masse svar om hvor dum jeg har vært og slike ting. det vet jeg alt. bare svar meg litt å hvordan jeg forholder meg fremover...

Mary Poppins
Skrevet

Men hadde du ikke kontrakt? I så fall har man jo en oppsigelsestid uansett?

Gjest bobolf
Skrevet

Ja, du vil nok få åtte uker karantene.

Skrevet

Ta en telefon til NAV og spør. Jeg mener at karantenetiden er lenger dersom du sier opp selv, enn dersom du blir oppsagt. Men du skal vel ha lønn ut oppsigelsestiden?

Gjest gooooooooo
Skrevet

''Du mister dagpengene i 8 uker hvis du uten rimelig grunn:

■Unnlater å søke eller ta imot tilbud om arbeid hvor som helst i landet fra NAV eller arbeidsgiver

■Nekter å delta i, eller slutter i arbeidsmarkedstiltak

■Sier opp, eller slutter i ditt arbeid

■Blir avskjediget eller sagt opp fra arbeid på grunn av forhold som kan bebreides deg''

Fra http://www.nav.no/Arbeid/Arbeidss%C3%B8ker/Inntektssikring/1073750164.cms

Gjest anonym i denne saken 1
Skrevet

Men hadde du ikke kontrakt? I så fall har man jo en oppsigelsestid uansett?

men nå har det jo litt og si om hva grunnn til att jeg måtte slutte er. ikke bestandig en har krav på oppsigelsetid. han på nav snakket om 8 uker men jeg er redd om de kan gi lengre tid

Gjest goooooooooooo
Skrevet

men nå har det jo litt og si om hva grunnn til att jeg måtte slutte er. ikke bestandig en har krav på oppsigelsetid. han på nav snakket om 8 uker men jeg er redd om de kan gi lengre tid

De gir ikke lenger enn 8 uker pga en ting. Dersom du gjør en ting til kan du dog få 8 nye uker, men det har du vel ikke tenkt å gjøre?

Mary Poppins
Skrevet

Ok jeg er ikke så inn i dette men trodde at man hadde oppsigelsestid uansett. Men når jeg tenker meg om så skjønner jeg jo at man ikke kan forvente oppsigelsestid om man har opptrådd uredelig eller ulovlig.

Håper det ordner seg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...