Gå til innhold

Ville ikke bruke muslimsk eiendomsmegler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Folk bestemmer selv hvor de vil handle. Om denne damen ikke ønsker å bruke denne eiendomsmegleren pga av religionen hans...er det hennes valg.

Folk bestemmer selv om de vil stjele også. Eller diskriminere - enten det er snakk om folk i rullestol, jøder, muslimer eller hvem det nå måtte være.

Og Diskrimineringsloven er meget klar.

• Svar 225
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

90

• hidi, the scorpion

17

• ShitDiddelyDo

6

• morsan

3

Gjest speer
Skrevet

Det er ikke bare at hun skulle latt være, hun brøt lov med å argumentere med religion. Hvis hun ville ha en annen eiendomsmegler så skulle hun gått stille over til en annen eiendomsmegling. Det sto hun fritt til å gjøre.

Det er ingenting urimelig ved å bli dømt for å bryte norsk lov.

Det er helt klart at det er galt at loven ble brukt i dette tilfellet. Samboerskap var forøvrig forbudt fram til 1972. Den loven var også åpenbart "gal".

Gjest speer
Skrevet

En muslimsk kvinne kan også gifte seg borgerlig.

Kom gjerne til poenget...???

Jesus Christ. Gjør du deg bare dum, eller er du bare slik?

Gjest segunda
Skrevet

Vel, det kan virke som om folk som bryter diskrimineringsloven tror de ikke bryter loven så lenge de ikke uttaler det.

Det er ikke mulig å dømme de som tenker noe ulovlig. Denne dama brøt loven da hun skriftliggjorde sin diskriminering.

Jeg kan gå inn på do, låse døra etter meg og si så mye stygt og være sikker på at ingen har sagt noe slikt før. Jeg må i så fall anmelde meg selv og være eneste vitne til det jeg sa.

Skrevet

Det er helt klart at det er galt at loven ble brukt i dette tilfellet. Samboerskap var forøvrig forbudt fram til 1972. Den loven var også åpenbart "gal".

Og frem til 1852 stod det i Grunnloven at jøder ikke hadde adgang til riket.

Og kvinner hadde ikke stemmerett frem til begynnelsen av 1900-tallet.

Heldigvis går det fremover.

Gjest speer
Skrevet

Vel, det kan virke som om folk som bryter diskrimineringsloven tror de ikke bryter loven så lenge de ikke uttaler det.

Er det greit å velge en annen megler hvis man ikke "liker personen"?

Gjest segunda
Skrevet

Samboerloven var ikke gal på det tidspunktet, men tidene endret seg. Jeg håper da inderlig at diskrimineringsloven forsvinner fordi de ikke blir nødvendige lenger.

Skrevet

Jesus Christ. Gjør du deg bare dum, eller er du bare slik?

Nå er det åpenbart du som har dummet deg ut, og ikke meg.

Du kommer med påstander som åpenbart er løgnaktige/feil, og så blir du sint når du blir avslørt.

Du blander fakta og fantasi.

Skrevet

Det er ikke mulig å dømme de som tenker noe ulovlig. Denne dama brøt loven da hun skriftliggjorde sin diskriminering.

Jeg kan gå inn på do, låse døra etter meg og si så mye stygt og være sikker på at ingen har sagt noe slikt før. Jeg må i så fall anmelde meg selv og være eneste vitne til det jeg sa.

Men å velge en annen eiendomsmegler fordi den første er muslim eller er kvinne er en *handling*, og ikke bare en tanke.

Det er en stor forskjell.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Er det greit å velge en annen megler hvis man ikke "liker personen"?

Hvis årsaken ikke er det som står i diskrimineringsloven så er det OK.

Er det fryktelig vanskelig for deg?

Gjest speer
Skrevet

Og frem til 1852 stod det i Grunnloven at jøder ikke hadde adgang til riket.

Og kvinner hadde ikke stemmerett frem til begynnelsen av 1900-tallet.

Heldigvis går det fremover.

Men det var forbudt inntil 1972.Du ville med andre ord ikke under noen omstendighet funnet på å flytte sammen med en du ikke var gift med hvis vi nå levde i 1970.

Skrevet

Men poenget er at hun sa det høyt og det er imot norsk lov.

Alle kan tenke det de vil, men forbudet mot diskriminering er der likevel.

Skrevet

Hvorvidt NT skriver at Jesus var Gud er ikke det samme som å si at det var Jesus som at du ikke skal ha andre guder. Det er et av de ti budene i GT og hvis du tror på den treenigheten i kristendommen så kan du ikke si at det var Jesus som sa det fordi han var Gud. Han var en tredjedel av den treenige guddommen, men ikke fra begynnelsen.

Du aner ikke hvor glad jeg er at jeg er ateist, og slipper det der! :-)

Med vennlig hilsen

Skrevet

He he, og igjen er det ramaskrik

Så klart, vi har hørt det før, når det blir kalt rasisme for at den lokale Rema1000 ikke fører halalkjøtt slik at folk må kjøre til Sverige, eller vi er rasister fordi vi ikke tillatet alskens nybygg av moskeer rundt omkring, vi må selvsakt, for ikke å være rasister, tillate diverse bønner i løpet av en arbeidsdag, samt fravær på jobben pga diverse spesielle dager etc etc etc

Og nå har vi tråkket i baret fordi vi ikke ønsker en muslims eiendomsmegler, bevares ;)

Igjen lurer jeg på, har vi lov å føre oss sånn i landene over there?

He he, didn`t think so

Og Sør, gidder ikke ;)

Gjest speer
Skrevet

Samboerloven var ikke gal på det tidspunktet, men tidene endret seg. Jeg håper da inderlig at diskrimineringsloven forsvinner fordi de ikke blir nødvendige lenger.

Hvorfor i alle dager var samboerskap "galt" da? Det er helt åpenbart at det var loven som var urimelig.

Skrevet

Men det var forbudt inntil 1972.Du ville med andre ord ikke under noen omstendighet funnet på å flytte sammen med en du ikke var gift med hvis vi nå levde i 1970.

Jeg bodde i Sør Afrika noen få år etter Apartheid ble avskaffet. Du overrasker ikke meg med tåpelig lovgivning.

Skrevet

He he, og igjen er det ramaskrik

Så klart, vi har hørt det før, når det blir kalt rasisme for at den lokale Rema1000 ikke fører halalkjøtt slik at folk må kjøre til Sverige, eller vi er rasister fordi vi ikke tillatet alskens nybygg av moskeer rundt omkring, vi må selvsakt, for ikke å være rasister, tillate diverse bønner i løpet av en arbeidsdag, samt fravær på jobben pga diverse spesielle dager etc etc etc

Og nå har vi tråkket i baret fordi vi ikke ønsker en muslims eiendomsmegler, bevares ;)

Igjen lurer jeg på, har vi lov å føre oss sånn i landene over there?

He he, didn`t think so

Og Sør, gidder ikke ;)

1) Hvor mange kirker tror du det er i Indonesia? Det største muslimske landet? ca 10% av befolkningen er kristne, så det blir vel ca 20 millioner.

2) I Pakistan er det flere kristne enn i Norge.

3) De andre påstandene dine bør du nesten dokumentere.

Skrevet

Hvorfor i alle dager var samboerskap "galt" da? Det er helt åpenbart at det var loven som var urimelig.

Akkurat som det er urimelig å velge en annen eiendomsmegler fordi han tror på Muhammed.

Begge tror jo på samme Gud!

Gjest speer
Skrevet

Nå er det åpenbart du som har dummet deg ut, og ikke meg.

Du kommer med påstander som åpenbart er løgnaktige/feil, og så blir du sint når du blir avslørt.

Du blander fakta og fantasi.

''Du kommer med påstander som åpenbart er løgnaktige/feil, og så blir du sint når du blir avslørt.''

Nei, jeg kommer med fakta: Islam forbyr giftemål mellom muslimske kvinner og ikke-muslimske menn. Dette er åpenbart diskriminering begått av muslimer. Dog vil du ikke ha dette for retten.

Gjest segunda
Skrevet

Det er ikke noe argument mot at diskrimineringsloven er rimelige i dag. Prøver du å si til meg at det er urimelig lov at det er forbudt å stjele?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...