Gå til innhold

Ville ikke bruke muslimsk eiendomsmegler

Anbefalte innlegg

Gjest speer
Skrevet

Jeg bodde i Sør Afrika noen få år etter Apartheid ble avskaffet. Du overrasker ikke meg med tåpelig lovgivning.

Og du smetter som vanlig unna ubehagelige spørsmål.

• Svar 225
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

90

• hidi, the scorpion

17

• ShitDiddelyDo

6

• morsan

3

Skrevet

''Du kommer med påstander som åpenbart er løgnaktige/feil, og så blir du sint når du blir avslørt.''

Nei, jeg kommer med fakta: Islam forbyr giftemål mellom muslimske kvinner og ikke-muslimske menn. Dette er åpenbart diskriminering begått av muslimer. Dog vil du ikke ha dette for retten.

Islam er en tro, og ikke norsk lov.

Tenk den om hva du skriver!

Jesus sa at alle folk skulle gjøres til hans disipler. Skal du arrestere ham for tvang?

Gjest speer
Skrevet

Det er ikke noe argument mot at diskrimineringsloven er rimelige i dag. Prøver du å si til meg at det er urimelig lov at det er forbudt å stjele?

Eh. nei.

Skrevet

''Eller menn som nekter å gifte seg med menn?''

Det er ikke noe forbud for det.

''Diskrimineringslovene gjelder ikke for å velge kjæreste.''

Nøkkelordet var "gifte seg meg". Islam forbyr muslimske kvinner å gifte seg men ikke-muslimske menn. Det er tydeligvis ikke så viktig.

http://www.islam.no/Forum/forum_posts.asp?TID=11074&PID=251466

Men likevel gifter muslimske kvinner seg med kristne, Shabana Rehman f.eks

Skrevet

Og du smetter som vanlig unna ubehagelige spørsmål.

Hvilket spørsmål er ubehagelig? At lovverket og samfunnet endrer seg?

Ja, diskrimineringsloven eksisterte ikke før. Det er blitt bedre.

Lov mot samboerskap eksisterte før. Den er fjernet. Det er også blitt bedre.

Hva, om noe, er det du forsøker å formidle?

Gjest speer
Skrevet

Akkurat som det er urimelig å velge en annen eiendomsmegler fordi han tror på Muhammed.

Begge tror jo på samme Gud!

Men er selvfølgelig i sin fulle rett til å velge den megler man ønsker. Man er bare såpass smart at man går litt stillere i dørene slik at PK-mafien ikke vekkes.

Gjest speer
Skrevet

Hvilket spørsmål er ubehagelig? At lovverket og samfunnet endrer seg?

Ja, diskrimineringsloven eksisterte ikke før. Det er blitt bedre.

Lov mot samboerskap eksisterte før. Den er fjernet. Det er også blitt bedre.

Hva, om noe, er det du forsøker å formidle?

"Du ville med andre ord ikke under noen omstendighet funnet på å flytte sammen med en du ikke var gift med hvis vi nå levde i 1970."

Skrevet

Eh. nei.

Nettopp!

Før var det svært få muslimer i Norge, og både de og funksjonshemmede ble (og blir) diskriminert over en lav sko. Forhåpentligvis kan loven ha en signalgivende effekt for folk som deg, men jeg tviler på det noen ganger.

Gjest segunda
Skrevet

Du aner ikke hvor glad jeg er at jeg er ateist, og slipper det der! :-)

Med vennlig hilsen

Dette er utrolig spennende;-) Bare se motsetningen i det at de ti budene sier at jeg er din gud og du skal ikke ha andre guder til å snakke om den treenige gud.

Ingen vet hvorfor, eller vil vite. Det er neppe det viktigste heller:-)

Skrevet

Men er selvfølgelig i sin fulle rett til å velge den megler man ønsker. Man er bare såpass smart at man går litt stillere i dørene slik at PK-mafien ikke vekkes.

Du må gjerne definere hva du mener med "PK".

Ja, akkurat som kan stjele så lenge man ikke blir tatt, kan du diskriminere så lenge du ikke blir tatt.

Gjest segunda
Skrevet

Jeg har ingen rett til å skrive til en eiendomsmegling og be om en mann i blå sko, med rødt slips, 40 år og bruker Old Spice Aftershave.

Jeg kan si at jeg ikke vil bruke eiendomsmeglingen uten å begrunne det.

Gjest segunda
Skrevet

"Du ville med andre ord ikke under noen omstendighet funnet på å flytte sammen med en du ikke var gift med hvis vi nå levde i 1970."

Jeg levde i 1970 og i et samfunn hvor samboerskap aldri har vært forbudt.

Skrevet

Den loven skader ingen

Diskriminering skader mennesker.

Gjest segunda
Skrevet

''Du kommer med påstander som åpenbart er løgnaktige/feil, og så blir du sint når du blir avslørt.''

Nei, jeg kommer med fakta: Islam forbyr giftemål mellom muslimske kvinner og ikke-muslimske menn. Dette er åpenbart diskriminering begått av muslimer. Dog vil du ikke ha dette for retten.

Sharialoven er ikke noe vi ønsker i Norge. Det er ikke det samme som alle muslimer skal diskrimineres i Norge.

Det er Sharia-loven som forbyr muslimer å gifte seg med ikke-muslimer.

Du vil vel ikke at alle kvinner blir pålagt å gå i skjørt og nektet å gå i bukse fordi kirken sier det. Det står ikke noe om klesdrakt i Bibelen og Koranen.

Skrevet

Dette er utrolig spennende;-) Bare se motsetningen i det at de ti budene sier at jeg er din gud og du skal ikke ha andre guder til å snakke om den treenige gud.

Ingen vet hvorfor, eller vil vite. Det er neppe det viktigste heller:-)

Hvis Gud da er kvinne, betyr det at Jesus er transe?

*forvirret*

Skrevet

Islam er ingen lov.

Det blir som å trekke Bibelen i retten fordi det står at du ikke skal ha andre guder enn meg, og det er diskriminering av hinduer.

*rister på hodet av deg*

Skrevet

Sharialoven er ikke noe vi ønsker i Norge. Det er ikke det samme som alle muslimer skal diskrimineres i Norge.

Det er Sharia-loven som forbyr muslimer å gifte seg med ikke-muslimer.

Du vil vel ikke at alle kvinner blir pålagt å gå i skjørt og nektet å gå i bukse fordi kirken sier det. Det står ikke noe om klesdrakt i Bibelen og Koranen.

Man blir egentlig ganske bekymret over hvor lite enkelte vet om både islam og om kristendom.

Med vennlig hilsen

Gjest segunda
Skrevet

Man blir egentlig ganske bekymret over hvor lite enkelte vet om både islam og om kristendom.

Med vennlig hilsen

Ja og lite om historien.

Gjest segunda
Skrevet

Hvis Gud da er kvinne, betyr det at Jesus er transe?

*forvirret*

Nei egentlig ikke, men det betyr at Gud kan være lesbisk og fikk Jesus via prøverør eller kunstig inseminasjon av Jomfru Maria.

Skrevet

Nei egentlig ikke, men det betyr at Gud kan være lesbisk og fikk Jesus via prøverør eller kunstig inseminasjon av Jomfru Maria.

Joda, men det påstås jo at Jesus også er Gud, og den Dårlige Ånden også. ;-)

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...