Gå til innhold

Det er deilig å komme hjem til....

Anbefalte innlegg

Gjest priviligert
Skrevet

Han var en dritt fra A-Å:-( En konge i sitt eget hus.-) Stakkars pasienter. Jeg opplevde noe rart på Facebook her om dagen. Jeg fikk kontakt med en klassevenninne fra mange år tilbake, og plutselig fikk jeg se at hun var venn med han. Jeg nevnte for henne at jeg er hans eks..og da ble det det plutselig veldig stille :-) Og hun ville ikke snakke mer om det:-)

får han virkelig lov å praktisere?????

• Svar 149
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

32

• Babette

15

• Mary Poppins

6

• Elis31

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

får han virkelig lov å praktisere?????

Ja, det har han gjort i alle år.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Han var en dritt fra A-Å:-( En konge i sitt eget hus.-) Stakkars pasienter. Jeg opplevde noe rart på Facebook her om dagen. Jeg fikk kontakt med en klassevenninne fra mange år tilbake, og plutselig fikk jeg se at hun var venn med han. Jeg nevnte for henne at jeg er hans eks..og da ble det det plutselig veldig stille :-) Og hun ville ikke snakke mer om det:-)

Hm, kanskje hun drømmer om å overta?

Gjest priviligert
Skrevet

Ja, det har han gjort i alle år.

privat???

Skrevet

Hm, kanskje hun drømmer om å overta?

Aner ikke. Men det skulle ikke forundre meg:-) Han har mange disipler som forguder han:-)

Skrevet

privat???

Jeg aner ikke hva han driver med nå.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Aner ikke. Men det skulle ikke forundre meg:-) Han har mange disipler som forguder han:-)

Men det høres jo nesten ut som han skulle trenge psykolog selv? Det høres ikke friskt ut å kakke aske på gulvet.

Skrevet

Men det høres jo nesten ut som han skulle trenge psykolog selv? Det høres ikke friskt ut å kakke aske på gulvet.

Nei. Men det var mye annet han drev med som var verre enn det...

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Uffda!

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Et annet pussig sammentreff. Han har en venn som er musiker og nesten nabo og vi igjen har 7 felles venner.

Skrevet

Uffda!

Jeg kan ikke svare mer her inne. Har sendt deg mail igjen.

Skrevet

Et annet pussig sammentreff. Han har en venn som er musiker og nesten nabo og vi igjen har 7 felles venner.

Er det mulig...?

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Er det mulig...?

Ja, men min munn er lukket med syv segl. Som du ser kan det være litt skummelt å sende bilde. Men som sagt, vær helt trygg:-)

Skrevet

Ja, men min munn er lukket med syv segl. Som du ser kan det være litt skummelt å sende bilde. Men som sagt, vær helt trygg:-)

Jeg sender deg ingenting som jeg ikke er helt trygg på. Jeg stoler på deg :-)

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Jeg sender deg ingenting som jeg ikke er helt trygg på. Jeg stoler på deg :-)

Bra:-)

Skrevet

Definer ung. Jeg er rundt 40 og kjenner mange på min alder som har vaskehjelp.

''Definer ung. Jeg er rundt 40 og kjenner mange på min alder som har vaskehjelp''

Ung i denne samheng: under 70. Jeg kjenner ingen som har betalt vaskehjelp, men vet om flere rundt min egen alder som vasker hos sine voksne barn. På et stadium håper jeg de bytter roller. Litt komisk om de fortsetter med dette når de selv er 80 og barna er 50.

Så hva kan det komme av at du vet om mange og jeg ingen? Forskjell mellom by og land, ulikt miljø kanskje? Jeg bor på landet.

Skrevet

''Eller rettere sagt: jeg ville aldri ha flyttet sammen med en som ikke tok sin del av husarbeidet''

Det der vet man jo ikke fullt ut hvordan vil bli før man har bodd sammen en tid. Når man er ung nyforelsket, ser man jo ikke slike feil eller man gjør det gledelig før ungene kommer. Da jeg var 23 år og forelsket, tenkte jeg ikke på at jeg måtte ha en mann som var flink til å svinge vaskefilla. Det var helt andre ting som var viktig for meg.

Er jo ingen sak å vaske å rydde før ungene kommer. ihvertfall føltes det ikke som noe problem for meg.

Men plutselig sitter man der da med 3 unger, jobb og begynner irritere seg.

Da har man tre valg: 1. skille seg. 2. fortsette å irritere seg. 3. skaffe seg en vaskehjelp.

Nr. 1 er ikke noe alternativ og jeg har antagelig ikke irritert meg nok iom. at jeg enda ikke har skaffet meg vaskehjelp.

Ps. Nå fremstiller jeg jo mannen min som håpløs, men han lager ofte middag, han kan sette inn og ut av maskina, han kan vaske klær og henge opp, han kan lage kaker, han reparerer og fixer ting jeg ikke skjønner meg på.

Dessuten har jeg jo tenåringer som kan settes i sving, men hun ene har hatt det så travelt, så jeg kan nesten ikke mase for mye på henne.

Jeg har aldri vært sammen med mammadalter eller menn som forventer oppvartning. Og om det skulle dukke opp sånne tendenser etter en stund, ville jeg ha sagt fra. Dette er jo ikke et spørsmål om å ha flaks eller ikke, vi har selv innvirkning på våre partnere gjennom samlivet.

Eksen min var en fantastisk kokk, noe min nåværende ikke er. Begge tok/tar sin del av klesvask, husvask og lignende uten diskusjon.

Jeg er enig i at folk ikke alltid viser sitt sanne jeg før det har gått en stund, men likestilling dreier seg om et helhetlig menneskesyn, og det er naturig å diskutere slike ting i starten av forholdet, synes jeg.

Skrevet

kjenner noen som har vaskehjelp jeg. Og det er fordi at de har andre ting å gjøre enn å vaske hele tiden.. Når jeg får god råd skal jeg også skaffe meg en :)

Det er da unødvendig å vaske hele tiden. Og tenk på den deilige følelsen og den gode samvittigheten du får når du er ferdig og det er rent og trivelig. Fysisk arbeid gir en egen tilfredsstillelse.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Jeg har aldri vært sammen med mammadalter eller menn som forventer oppvartning. Og om det skulle dukke opp sånne tendenser etter en stund, ville jeg ha sagt fra. Dette er jo ikke et spørsmål om å ha flaks eller ikke, vi har selv innvirkning på våre partnere gjennom samlivet.

Eksen min var en fantastisk kokk, noe min nåværende ikke er. Begge tok/tar sin del av klesvask, husvask og lignende uten diskusjon.

Jeg er enig i at folk ikke alltid viser sitt sanne jeg før det har gått en stund, men likestilling dreier seg om et helhetlig menneskesyn, og det er naturig å diskutere slike ting i starten av forholdet, synes jeg.

''Jeg er enig i at folk ikke alltid viser sitt sanne jeg før det har gått en stund, men likestilling dreier seg om et helhetlig menneskesyn, og det er naturig å diskutere slike ting i starten av forholdet, synes jeg''

Men det vel det jeg har kommet frem til at det faktisk _er_ likestilling hjemme hos oss. Vi gjør like mye, selv om vi er litt gameldagse og tradisjonnele i henhold til hva vi gjør.

Tror du f.eks jeg gjør noe som helst med båten, bilen, organisering av utleie. Jeg kunne nevnt i fleng ting han gjør som jeg ikke legger meg borti. Det er derfor jeg finner meg i dette.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

''Jeg er enig i at folk ikke alltid viser sitt sanne jeg før det har gått en stund, men likestilling dreier seg om et helhetlig menneskesyn, og det er naturig å diskutere slike ting i starten av forholdet, synes jeg''

Men det vel det jeg har kommet frem til at det faktisk _er_ likestilling hjemme hos oss. Vi gjør like mye, selv om vi er litt gameldagse og tradisjonnele i henhold til hva vi gjør.

Tror du f.eks jeg gjør noe som helst med båten, bilen, organisering av utleie. Jeg kunne nevnt i fleng ting han gjør som jeg ikke legger meg borti. Det er derfor jeg finner meg i dette.

tradisjonelle, skal det stå.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...