Gå til innhold

Komplimenter

Gjest "Du skal ikke tro du er noe"

Anbefalte innlegg

Gjest "Du skal ikke tro du er noe"
Skrevet

Jeg kan ikke ta i mot et kompliment på en god måte når noen gir meg ros for noe...

Jeg blir mistenksom...tror at de andre gjør narr av meg...tror ikke de mener å gi meg ros for noe...

Det blir sånn at jeg blir litt på hugget...svarer den som gir meg ros på en litt negativ tone: "Nei...jeg er da ikke flink" eller "Nei...kjolen er stygg og gammel"...

Hvorfor kan jeg ikke ta i mot komplimenter på en god måte slik at "giveren" føler seg vel?

Hva skal til for å få tro på at det andre mener er sant når de gir et kompliment?

Videoannonse
Annonse
Gjest sjøstjerna
Skrevet

Øv det på å smile og si "takk" og så trenger du ikke si mer i denne omgang.

Når dette blir lett (etter å ha gjort det noen ganger) så kan du _eventuelt_ "utvide" og si "takk,så hyggelig at du synes det. Jeg liker også denne kjolen og kjøpte den .... osv. Var litt usikker på om den kledde meg, så det er jo hyggelig å få slik tilbakemelding. "

Men det enkle er oftest det beste. Så et smil og takk er sikkert både lettest og best. :-)

Gjest Sierjeg
Skrevet

Jeg liker veldig godt å få komplimenter og er også flink til å gi andre komplimenter. Begge deler faller helt naturlig.

Jeg vet at andre har problemer andre vegen med begge deler og det er sikkert minst like vanlig.

Jeg synes det er en "kunst" å kunne gjøre begge deler og oppfordrer deg til å øve deg, du vil helt sikkert klare det hvis du er interessert i det. :-)

Gjest Elextra
Skrevet

''Hva skal til for å få tro på at det andre mener er sant når de gir et kompliment?

''

Det krever god selvtillitt til for å ta i mot komplimenter på en god måte.

Kjenner meg igjen i din selvutslettende beskrivelse, tror jeg var mer slik i ungdommen, i hvertfall i noen sammenhenger (å benekte komplimenter og slikt).

Det beste er vel bare å smile, takke og ta det til deg.

Mary Poppins
Skrevet

Tja, jeg velger å tro det at hvis de ikke mente det, så hadde de vel ikke sagt det.

Jeg gir selv mye komplimenter, og når jeg får kompliment selv så pleier jeg si noe sånt som "tusen takk, så hyggelig sagt"

Skrevet

Jeg gir ganske ofte komplimenter til andre, og det er fordi jeg mener det. Det hender at folk ikke liker det, og til og med blir sure, og da blir jeg mer forsiktig-redd, og føler jeg skulle holdt kjeft. Men det går bra. Folk er forskjellige.

Gjest Sierjeg
Skrevet

''Hva skal til for å få tro på at det andre mener er sant når de gir et kompliment?

''

Det krever god selvtillitt til for å ta i mot komplimenter på en god måte.

Kjenner meg igjen i din selvutslettende beskrivelse, tror jeg var mer slik i ungdommen, i hvertfall i noen sammenhenger (å benekte komplimenter og slikt).

Det beste er vel bare å smile, takke og ta det til deg.

"Det krever god selvtillitt til for å ta i mot komplimenter på en god måte."

Jeg klarer begge deler helt fint, men ser egentlig på meg selv som en person som ikke har spesielt god selvtillit, rart det der.

Kjenner flere som har store problemer med å gi og motta komplimenter, men i mine øyne er dette personer med god selvtillit.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...