Gå til innhold

Til Irene Grønneberg

Anbefalte innlegg

Jeg ar hatt 52 uker svangerskapsperm, og var allerede nesten 3 mnd på vei igjen da jeg skulle begynne å jobbe igjen. Jeg ble 50% sykemeldt ved jobbstart og jobbet slik i 3 uker og ble så 100% sykemeldt. P.g.a dette får jeg ikke lønn fra arbeidsgiver, men fra trygdekontoret. Stemmer ikke det?

1. Jeg har opprinnelig 100% stilling. Vil jeg få sykepenger for 100% lønn slik jeg egentlig skulle jobbet eller 80% lønn slik jeg hadde i permisjonen?

2. Hva med neste sv.skapsperm? Hvordan bør den beregnes slik at det blir det beste for meg? Har jobbet 100% siste 6 år med unntak av permisjonen. Ønsker 52 uker med 80%.

3. Hva med ferie og feriepenger i neste sv.skapsperm? Tar man ferie i permisjonstiden lik jeg gjorde forrige gang (fikk da lønn fra arbeidsgiver). Hva med nå som jeg får sykepenger og senere permisjonspenger fra trygdekontoret?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/34832-til-irene-gr%C3%B8nneberg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

(Skriv overskrift som gjenspeiler innholdet istedet for navnet mitt, så er det lettere å vite hva innlegget handler om for andre som skummer gjennom sidene her for å se om spørsmål de lurer på er svart på tidligere).

Spm 1 og 2: Grunnlaget ditt skal regnes av 100% lønn. Går du direkte fra 50% sykepenger til full permisjon blir halvparten av fødselspengene regnet ut lik sykepengene, og halvparten blir regnet lik lønn. Dette har kun betydning dersom du har lønnsendring i perioden, hvis ikke vil fødselspengegrunnlaget tilsvare 100% lønn.

Spm 3: Dette velger du selv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...