Gå til innhold

Kjøper du jordbær?

Anbefalte innlegg

Gjest fra bergen
Skrevet

...aldri spist syltetøy?

Jo, men da er det ikke "jordbær" lenger.

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

5

• Speak

4

• Liliaceae

3

• blanke ark

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest høstløv
Skrevet

Risen koker man, og da blir vel de fleste av basseluskene drept. Kokte jordbær har jeg derimot aldri prøvd.

Kokte jordbær er veldig godt. Vi jordbærkompott og spiser den varm med krem på. Nam.

Skrevet

Skal man tenke slik så kan man jo bare spise kunstig fremstilt søppel...

Skrevet

Jeg spiser jordbær. Både norske og utenlandske bær. Frykter vel at hygienen ikke er bedre i andre land.

Jeg får trøste meg med at det er viktig å få i seg en del bakterier. Ellers svikter jo imunforsvaret.

Så ute i går at de første bærene i hagen straks er modne:-)

Gjest harikkenickfortiden
Skrevet

Jeg spiser jordbær. Både norske og utenlandske bær. Frykter vel at hygienen ikke er bedre i andre land.

Jeg får trøste meg med at det er viktig å få i seg en del bakterier. Ellers svikter jo imunforsvaret.

Så ute i går at de første bærene i hagen straks er modne:-)

Det med hygienen i andre land vet jeg ikke noe om, men det er som regel polakker som plukker jordbær her i landet, og det har vel vært noe skriverier pga de ikke har toalett og håndvask tilgjengelig der de jobber....Grøsser bare jeg tenker på det....

Skrevet

Det med hygienen i andre land vet jeg ikke noe om, men det er som regel polakker som plukker jordbær her i landet, og det har vel vært noe skriverier pga de ikke har toalett og håndvask tilgjengelig der de jobber....Grøsser bare jeg tenker på det....

Jeg tror dette er mye mindre farlig for oss enn mange forhold på restauranter rundt omkring.

Og jordbær er godt, så det spiser jeg!!!

Skrevet

*ser bort på resten av kveldens kake med masse jordbær i*

Nei, jeg har ikke vasket dem, gjør det noen ganger, men ikke alltid. Har ikke blitt syk av det så langt. *rap*

Har du ikke vasket jordbær som du har pyntet kaken med??? Wow, det var vel lite hygiensk...

Skrevet

Spiser du ris? Gjett om det er reint ferskvann som risler over risen, eller muddervann iblandet gjenbruksvann fra både det ene og det andre...?

Vask og skyll er en grei regel. Det er ikke sikkert annen frukt og grønnsaker blir behandlet på så mye bedre måte. De eneste grøntvarene jeg definitivt ikke kjøper for tida er de som kommer fra Israel. Men det er av helt andre årsaker.

ris blir da kokt i flere minutter...

Skrevet

Tar du virkelig slike idiotiske spørsmål alvorlig?

Polske folk er vel ikke verre enn andre folk, selv om trådstarter ønsker det....

Fakta er vel at det som regel er polakker som plukker jordbær her i landet, det er sjelden at nordmenn gidder. Og de har mange plasser ikke toalett og håndvask tilgjengelig.

illuminatum
Skrevet

Har du ikke vasket jordbær som du har pyntet kaken med??? Wow, det var vel lite hygiensk...

Og hvilken temperatur vasker du de på?

Du skal vaske de rimelig lenge og med varmt vann for å få tatt kverken på evnt bakterier?

Skrevet

Vi skyller alltid jordbærene godt før de spises.

Tanken om dårlig hygiene har slått meg før...

Samt at ofte står jordbærene framme i timesvis i veikanten, og det er veistøv og eksos som er greit å få skylt vekk.

Men om mann og barn kjøper jordbær uten meg, kan det nok hende de spiser jordbærene straks. Men det man ikke vet osv.. :-)

Gjest Kayia
Skrevet

Hehe, blir nok ikke fem om dagen på deg om du skal tenke sånn. ;-) Sånn rent praktisk - spiser du bare frukt/ grønt med skall da? Drikker du aldri te? Spiser du aldri salat - eller på restaurant? Blir jo akkurat det samme. Selv skyller jeg både jordbær og annen frukt, men mest fordi jeg føler at den blir friskere og får fjernet støv og skitt. Bakterier fjerner man jo ikke på noen sekunder under rennende vann :)

Gjest fra bergen
Skrevet

Kokte jordbær er veldig godt. Vi jordbærkompott og spiser den varm med krem på. Nam.

Men det blir ikke det samme som friske jordbær med melis og fløde.

Skrevet

Tenkte rett og slett ikke på det, det var litt hektisk her. :o)

Skrevet

Og hvilken temperatur vasker du de på?

Du skal vaske de rimelig lenge og med varmt vann for å få tatt kverken på evnt bakterier?

''Og hvilken temperatur vasker du de på? Du skal vaske de rimelig lenge og med varmt vann for å få tatt kverken på evnt bakterier?''

*hehe* Nettopp. Og bringebær er jo så bløte og myke at de stort sett ikke er vaskbare i det hele tatt, da renner mye av saften bort. Men jeg skyller stort sett jordbær og annen frukt i kaldt, rennende vann da, når jeg husker det og har vann tilgjengelig.

Skrevet

*ser bort på resten av kveldens kake med masse jordbær i*

Nei, jeg har ikke vasket dem, gjør det noen ganger, men ikke alltid. Har ikke blitt syk av det så langt. *rap*

Hva?!

Raper du Lillemus ;-))

Mary Poppins
Skrevet

Det bryr jeg meg ingenting om, så lenge det smaker godt :-)

Jeg bryr meg egentlig ikke så mye om hva jeg spiser, eller bakteriene som er på det, så lenge jeg synes det er godt. For en del år tilbake så gikk det rykter om at det ble funnet sperm i kebaben på det lokale kebabsjappen ned på hjørnet. Min første tanke var selvføgelig "æsj det er jo ikke noe særlig," men så kom jeg frem til at de egentlig kan putte hva de vil i kebaben så lenge det smaker like godt ;-)

Jeg tipper det er mange som ikke er helt enig med deg her ;)

Skrevet

Hva?!

Raper du Lillemus ;-))

*hehe* Jeg var smekkfull av nøttekake med jordbær så det kom nok en liten rap eller to etterhvert ja. ;o)

Skrevet

Det bryr jeg meg ingenting om, så lenge det smaker godt :-)

Jeg bryr meg egentlig ikke så mye om hva jeg spiser, eller bakteriene som er på det, så lenge jeg synes det er godt. For en del år tilbake så gikk det rykter om at det ble funnet sperm i kebaben på det lokale kebabsjappen ned på hjørnet. Min første tanke var selvføgelig "æsj det er jo ikke noe særlig," men så kom jeg frem til at de egentlig kan putte hva de vil i kebaben så lenge det smaker like godt ;-)

Jeg tipper det er mange som ikke er helt enig med deg her ;)

Skrekkeksempelet her var da jeg var på en båttur til Danmark. En person koste seg med løkringene til han fikk greie på at det var blekksprut. Da ble han nesten dårlig og orket ikke å spise mer den dagen.

Eller en guttunge som fikk beskjed om at kalkuna på bordet var en kråke. Da var han plutselig veldig mett mens vi andre koste oss videre:-)

Skrevet

*hehe* Jeg var smekkfull av nøttekake med jordbær så det kom nok en liten rap eller to etterhvert ja. ;o)

To rap?!!

Virkelig ille, altså!!

;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...