Gå til innhold

Tatovering.

Anbefalte innlegg

Gjest Skal jeg si ja?
Skrevet

Min yngste datter ønsker en bitte liten tatovering på enten ankel eller skulder.Synest egentlig at det ikke er det verste hun kan finne på. Snill, skikkelig og grei som hun er på alle måter:) Og jeg regner med at etter fylte 18, så blir det tatovering uansett.Men jeg er egentlig skeptisk til å si ja....Det er jo en grunn til at det er 18 års aldersgarense(ok viss foreldretilatelse om jeg har forstått riktig).Hva med infeksjonsfare? Andre "farlige"ting? Hva tenker og mener dere?

Gjest ville ikke jeg gjort
Skrevet

Jeg hadde sagt nei. Jeg kunne omtrent ikke vente med å få tatovering i 16-17 års alderen. Da jeg ble 18 og kunne fritt bestemme, var det ikke så interessant likevel. Egentlig glad for at jeg ikke tok tatovering. Ikke sikkert jeg hadde vært fornøyd med motiv/plassering nå

Gjest Skal jeg si ja?
Skrevet
  black wealch skrev (På 11.6.2010 den 16.56):

Hvor gammel er hun da?

Beklager, glemte visst å skrive at hun er snart 17.

hidi, the scorpion
Skrevet
  Skal jeg si ja? skrev (På 11.6.2010 den 19.26):

Jeg sier nei til min datter! Hun er samme alder som din, men jeg nekter, fordi hun bør være 18 og da selv ta konsekvensene.

Gjest togli
Skrevet
  hidi, the scorpion skrev (På 11.6.2010 den 19.39):

Jeg sier nei til min datter! Hun er samme alder som din, men jeg nekter, fordi hun bør være 18 og da selv ta konsekvensene.

Jeg er enig... Hadde ikke likt at datra mi kom til meg som tjueåring og anklaga meg for å ha latt henne få lov å tatovere seg når hun var under myndighetsalder...

black wealch
Skrevet
  Skal jeg si ja? skrev (På 11.6.2010 den 19.26):

Tjaa, jeg ville vært skeptisk..

Ville isåfall insistert på en liten og anonym en, som kan "gjemmes" vekk.

Gjest annlovinda
Skrevet

Jeg sa nei til min datter når hun var på den alderen. Så hun måtte vente til hun fyllte 18. Hun tok en liten tatovering da, på foten. Hadde hun fått tillatelse før hun ble 18 er jeg redd tatoveringa både hadde blitt større og plassert et synligere sted. Iallefall i følge hennes ønsker da hun ba om tillatelse.

Den hun har nå er hun fortsatt svært fornøyd med da.

Skrevet

Jeg føler selv jeg er en "grei" mor, og lar mine under 18 få piercing på steder der det blir usynlig når de fjerner dem ol Men tatoering har jeg nektet

Det er en permanent greie som jeg føler at vi bør være godt eldre for å ta en avgjørelse på. Ofte så forandrer vi oss såpass gjennom årene at den tidlige tatoeringen godt kunne vært anneledes siden i livet. Sånn sett er også 18 tidlig, men sånn er nå loven.

Min har fått nei, inntil mine er 18 så vil de ikke få lov til å gjøre ureversible ting med kroppen sin :)

Skrevet

Jeg ville nok sagt nei. Jeg synes ikke argumentet om at "snart er hun 18, og gjør det likevel" er noe argument. Det samme gjelder jo bilkjøring og alkoholkjøp også. En aldersgrense er en aldersgrense, og jeg ville ikke vært den som sanksjonerer noe for en umyndig som vedkommende selv burde bære ansvaret for om et års tid eller deromkring.

Gjest sjøstjerna
Skrevet
  morsan skrev (På 12.6.2010 den 10.13):

Jeg ville nok sagt nei. Jeg synes ikke argumentet om at "snart er hun 18, og gjør det likevel" er noe argument. Det samme gjelder jo bilkjøring og alkoholkjøp også. En aldersgrense er en aldersgrense, og jeg ville ikke vært den som sanksjonerer noe for en umyndig som vedkommende selv burde bære ansvaret for om et års tid eller deromkring.

Enig.

Gjest Skal jeg si ja?
Skrevet
  morsan skrev (På 12.6.2010 den 10.13):

Enig med deg. Og jeg uttrykte nok det argumentet mitt litt dårlig. Er kjempe streng ang både alkohol og bilkjøring, og det fungerer veldig fint.Og ja, jeg er enig i at en aldersgrense bør respekteres.Men tross alt mindre farlig med en bitte, bitte liten tatovering enn alkohol.....Og jeg bare ville lufte tankene mine, synest at jeg alltid er hønemora som sier nei.Ellers har jeg sagt nei til tatoveringi dag, og det ble respektert uten problem.

Skrevet
  Skal jeg si ja? skrev (På 12.6.2010 den 15.51):

Enig med deg. Og jeg uttrykte nok det argumentet mitt litt dårlig. Er kjempe streng ang både alkohol og bilkjøring, og det fungerer veldig fint.Og ja, jeg er enig i at en aldersgrense bør respekteres.Men tross alt mindre farlig med en bitte, bitte liten tatovering enn alkohol.....Og jeg bare ville lufte tankene mine, synest at jeg alltid er hønemora som sier nei.Ellers har jeg sagt nei til tatoveringi dag, og det ble respektert uten problem.

Bra saken løste seg :-)

Og husk: det er lov å være usikker på om man gjør det rette :-)

Gjest Har sagt nei:)
Skrevet
  morsan skrev (På 12.6.2010 den 15.56):

Bra saken løste seg :-)

Og husk: det er lov å være usikker på om man gjør det rette :-)

Fint at det finnes hjelp å få av dere Dolere når man er litt usikker:)

Er alenemor og derfor litt frustrerende og alltid sette grenser alene.

Skrevet

Jeg liker ikke tatoveringer. Så jeg hadde sagt at ho måtte vente i håp om at "annfallet gikk over".

Gjest Har sagt nei
Skrevet
  Speak skrev (På 14.6.2010 den 7.52):

Jeg liker ikke tatoveringer. Så jeg hadde sagt at ho måtte vente i håp om at "annfallet gikk over".

Jeger heller ikke glad i tatoveringer. Og jeg har sagt nei. Men en bitte liten blomst på skulderen synest jeg ikke er stygt. Kunne tenkt meg det selv:)

Skrevet
  Har sagt nei skrev (På 14.6.2010 den 15.59):

Jeger heller ikke glad i tatoveringer. Og jeg har sagt nei. Men en bitte liten blomst på skulderen synest jeg ikke er stygt. Kunne tenkt meg det selv:)

Det er klart at det er store forskjeller her. Noen har digre og stygge, og andre er definitivt bedre.

Jeg synes t.o.m. det kan være OK med noen på yngre mannfolk. Problemet er bare at disse mannfolka blir eldre.....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...