Sør Skrevet 13. juni 2010 Skrevet 13. juni 2010 Skal du nedlegge alle private tannlegekontorer, og opprette offentlige klinikker i steden? Nei, man kan ha det samme systemet som man har for fastleger, bare for tannleger. 0 Siter
Gjest fra bergen Skrevet 13. juni 2010 Skrevet 13. juni 2010 Nei, man kan ha det samme systemet som man har for fastleger, bare for tannleger. Er du sikker på at tannlegene vil være med på det? Trolig bare de minst dyktige som er positive. Og personlig foretrekker å selv bestemme hvilken tannlege jeg vil gå til, når og hvor ofte jeg vil gå, hvilken behandling som skal velges, osv. osv. Det vil jeg ikke at offentlige byråkrater skal bestemme. Og heldigvis, dette systemet er det ikke flertall for. Og med innstrammingene varslet av finansministeren, er det heller ingen som kommer til å seriøst snakke om dette med det første. Takk og pris. 0 Siter
Sør Skrevet 13. juni 2010 Skrevet 13. juni 2010 Er du sikker på at tannlegene vil være med på det? Trolig bare de minst dyktige som er positive. Og personlig foretrekker å selv bestemme hvilken tannlege jeg vil gå til, når og hvor ofte jeg vil gå, hvilken behandling som skal velges, osv. osv. Det vil jeg ikke at offentlige byråkrater skal bestemme. Og heldigvis, dette systemet er det ikke flertall for. Og med innstrammingene varslet av finansministeren, er det heller ingen som kommer til å seriøst snakke om dette med det første. Takk og pris. Det er ikke det offentlige som bestemmer hvilken fastlege du velger. 0 Siter
Gjest fra bergen Skrevet 13. juni 2010 Skrevet 13. juni 2010 Og det kan skje deg og alle andre også. Javel. Og da har man forhåpentlig vært så smart at man har lagt litt penger til side, og ikke sløst alt bort på tullball. Litt personlig ansvar er ikke å forakte. 0 Siter
Gjest fra bergen Skrevet 13. juni 2010 Skrevet 13. juni 2010 Det er ikke det offentlige som bestemmer hvilken fastlege du velger. Man fikk "tildelt" en fastlege i utgangspunktet, og man kan ikke bytte så ofte en vil. Uansett bruker jeg et privat legesenter (ikke det at jeg er der spesielt ofte). 0 Siter
Sør Skrevet 13. juni 2010 Skrevet 13. juni 2010 Javel. Og da har man forhåpentlig vært så smart at man har lagt litt penger til side, og ikke sløst alt bort på tullball. Litt personlig ansvar er ikke å forakte. Vel, det er ikke alle som har hatt den muligheten. 0 Siter
Sør Skrevet 13. juni 2010 Skrevet 13. juni 2010 Man fikk "tildelt" en fastlege i utgangspunktet, og man kan ikke bytte så ofte en vil. Uansett bruker jeg et privat legesenter (ikke det at jeg er der spesielt ofte). Man kan bytte 2 ganger i året. Det er ingen som helst grunn til at det samme systemet som fungerer for ører, neser, hjertet og lunger ikke også skal fungere for tennene dine. 0 Siter
Gjest fra bergen Skrevet 13. juni 2010 Skrevet 13. juni 2010 Vel, det er ikke alle som har hatt den muligheten. Da kan man ha støtteordninger for de som har inntekt under en viss grense. Det store flertallet klarer disse utgiftene fint, hvis man prioriterer. 0 Siter
Gjest fra bergen Skrevet 13. juni 2010 Skrevet 13. juni 2010 Man kan bytte 2 ganger i året. Det er ingen som helst grunn til at det samme systemet som fungerer for ører, neser, hjertet og lunger ikke også skal fungere for tennene dine. Fordi dagens system fungerer bedre. Og du får ikke middelklassen med på en skatteøkning på 15-20.000 for å finansiere dette. 0 Siter
Sør Skrevet 13. juni 2010 Skrevet 13. juni 2010 Da kan man ha støtteordninger for de som har inntekt under en viss grense. Det store flertallet klarer disse utgiftene fint, hvis man prioriterer. Som sagt, det er ingen grunn til at tenner skal behandles på en annen måte enn ører eller tær. 0 Siter
Sør Skrevet 13. juni 2010 Skrevet 13. juni 2010 Fordi dagens system fungerer bedre. Og du får ikke middelklassen med på en skatteøkning på 15-20.000 for å finansiere dette. Nei, dagens system fungerer ikke bedre for store deler av befolkningen, og etter det jeg så var det svært mange som ønsket at tannleger skulle komme under samme ordning. 0 Siter
Gjest fra bergen Skrevet 13. juni 2010 Skrevet 13. juni 2010 Joda, men det forutsetter at de har penger, og at de ikke er for syke til å tenke på slik. Du har et grusomt naivt og "enkelt" synspunkt. De fleste her i landet har faktisk penger. Utover det finnes det gode støtteordninger. 0 Siter
Gjest fra bergen Skrevet 13. juni 2010 Skrevet 13. juni 2010 Nei, dagens system fungerer ikke bedre for store deler av befolkningen, og etter det jeg så var det svært mange som ønsket at tannleger skulle komme under samme ordning. Da er de ikke klar over hva slags skatteøkninger som er nødvendig for å innføre "gratis" tannlege. 0 Siter
Gjest fra bergen Skrevet 13. juni 2010 Skrevet 13. juni 2010 Ikke hva da? Skjønte du ikke sammenhengen mellom skattenivå og lønn eller mente du at folk flest skjønner sammenhengen? Vet ikke helt hvor du vil... Ser ikke helt hva du egentlig mener. 0 Siter
Gjest fra bergen Skrevet 13. juni 2010 Skrevet 13. juni 2010 Det er forskjell mellom et åpent sinn, og å skjære av seg hodet. Hvis systemet du forfekter er så fantastisk så er det ingen grunn til at det ikke skal kunne innføres for bl.a. bilverksteder, frisører, matbutikker og reisebyråer. 0 Siter
Sør Skrevet 14. juni 2010 Skrevet 14. juni 2010 Hvis systemet du forfekter er så fantastisk så er det ingen grunn til at det ikke skal kunne innføres for bl.a. bilverksteder, frisører, matbutikker og reisebyråer. Null-argument. 0 Siter
Sør Skrevet 14. juni 2010 Skrevet 14. juni 2010 De fleste her i landet har faktisk penger. Utover det finnes det gode støtteordninger. Årsaken til de fleste har penger er jo nettopp at man har et sosialdemokrati. 0 Siter
Sør Skrevet 14. juni 2010 Skrevet 14. juni 2010 Da er de ikke klar over hva slags skatteøkninger som er nødvendig for å innføre "gratis" tannlege. Det samme som folk bruker på tannlege nå, i gjennomsnitt. Pluss litt for nødvendig tannbehandling som ikke blir utført nå på grunn av fattigdom (som er forbigående). 0 Siter
Gjest togli Skrevet 14. juni 2010 Skrevet 14. juni 2010 Ser ikke helt hva du egentlig mener. Jeg skrev: ''Det rare er at så mange ikke skjønner at uten skattene så hadde vi heller ikke hatt så høye lønninger'' Du svarte: ''Ikke?'' Jeg skjønte ikke helt hva du svarte "ikke?" til Enten mente du: A) Er det virkelig mange som ikke skjønner sammenhengen mellom høye skatter og høye lønninger? eller: Hadde vi ikke hatt så høye lønninger hvis det ikke var for skattenivået her til lands? 0 Siter
Sofline Skrevet 20. juni 2010 Skrevet 20. juni 2010 Hva mener du med at danskere ikke har rett til lønn i barselspermisjon? Det jeg skriver... at man i Danmark ikke har krav på lønn under barselspermisjon. Svært mange har via overenskomsten sin rett til lønn i f.eks. 24 uker, men deretter er det over på dagpenger resten av permisjonen, og det gir for manges vedkommende en en halvering av inntekten eller mer. En del får bare dagpenger hele permisjonen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.