Gå til innhold

Kontantstøtten er det mest kvinnefiendtlige som

Anbefalte innlegg

Skrevet

De belaster ikke barnehagebudsjettet.

Du vil altså bare ha "valgfrihet" når det passer med din egen politiske overbevisning. Ellers skal det være tvang. Det er notert for fremtidige diskusjoner.

Det koster mye å ha én person som passer ett barn, enn i en barnehage hvor de passer mange, og hvor ungene blir bedre sosialt tilpasset enn alenebarn.

• Svar 66
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

20

• mil1365380270

5

• løvinne71

2

• Maximia

1

Skrevet

''kke bare holder den folk hjemme''

Er det forøvrig noe krav om å være hjemme selv om man mottar kontantstøtte? Så vidt jeg vet er kravet at man ikke bruker barnehage med offentlig driftstilskudd.

Det er intet krav om at man er hjemme.

Skrevet

Tja. Kanskje vi skal øke kontantstøtten til 20.000?

Og oppnå hva da? Ruinere landet?

Gjest fra bergen
Skrevet

Det koster mye å ha én person som passer ett barn, enn i en barnehage hvor de passer mange, og hvor ungene blir bedre sosialt tilpasset enn alenebarn.

Det syntes jeg den enkelte foreldre skal få lov til å bestemme selv.

Gjest fra bergen
Skrevet

Og oppnå hva da? Ruinere landet?

Det blir billgere enn "gratis" tannlege.

Skrevet

Ja, selvfølgelig bør kvinner selv få velge om de vil bære hijab eller ikke. Men det finnes kvinner som ikke får velge, men man kan ikke forby plagget, fordi det rammer de kvinnene som selv velger å bruke hijab. Jeg går ikke rundt å tror at alle kvinner blir tvunget, men de finnes. Samtidig er ikke hijab for disse kvinnene det største problemet, men annen undertrykking de blir utsatt for. Så fokuset bør bort fra hijaben og over til f.eks. norskopplæring for kvinner som kommer hit via henteekteskap, for de finnes det en del av. Altså kvinner som har bodd her i mange år og kan si hei, ja og nei på norsk.

Helt enig med deg.

:-)

Med vennlig hilsen

Skrevet

Kontantstøtte er noe som burde vært avviklet omtrent før de startet.

Gjest fra bergen
Skrevet

Det er intet krav om at man er hjemme.

Nettopp.

Skrevet

Det syntes jeg den enkelte foreldre skal få lov til å bestemme selv.

Som sagt, det er ingen som tvinger dem i jobb. Poenget er jo at det ikke bør være statens oppgave å betale folk for å holde seg hjemme.

Skrevet

Det blir billgere enn "gratis" tannlege.

Slettes ikke.

Hvis man ser bort fra at noen (som er fattige) ikke får utført tannarbeide de virkelig burde, så koster det i gjennomsnitt ikke noe i det hele tatt.

Man betaler mer i skatt, men man slipper å betale tannlegeregninger for nødvendig arbeid.

Skrevet

Hvorfor de? Det gir da valgfrihet.

Ca 2000 kr pr mnd gir da ikke valgfrihet for verken enslige eller partnere?

http://www.nav.no/page?id=265

Dessuten er det et paradoks at offentlige barnehager ikke gir uttelling, men private barnehager, praktikanter og au pairer ikke berøres.

Valgfrihet for hvem?

Skrevet

Og noen av oss mer bortskremte kvinner hadde stor nytte av egne trusepenger en gang i tiden. Så man slapp å tigge mannen..

;0)

Gjest bare så du vet det altså
Skrevet

Jeg er norsk opprinnelse. Har brukt kontantstøtte til alle mine barn. Det er grunnen for at jeg kunne være mer hjemme enn ellers. Og jeg liker å være hjemmeværende!!¨

Andre kulturer er også hjemmekjære. De er oppvokst med å ta vare på sine barn selv lengst mulig. Du er lite intelligent om du tror at ikke innvandrere kan tenke selv og ta sine egne valg. Integrering skjer over alt. Også i butikken, i parken osv. Har blitt kjent med mange innvandrere på den måten.Trenger ikke være i arbeidslivet for å bli en venn.

mil1365380270
Skrevet

Som sagt, det er ingen som tvinger dem i jobb. Poenget er jo at det ikke bør være statens oppgave å betale folk for å holde seg hjemme.

"Poenget er jo at det ikke bør være statens oppgave å betale folk for å holde seg hjemme."

Tilsvarer det ikke beløpet staten betaler for å holde kvinnene eller mennene hjemmefra?

Rettferdig at det gis til alle, ikke bare de som bruker offentlig barnehage.

Skrevet

"Poenget er jo at det ikke bør være statens oppgave å betale folk for å holde seg hjemme."

Tilsvarer det ikke beløpet staten betaler for å holde kvinnene eller mennene hjemmefra?

Rettferdig at det gis til alle, ikke bare de som bruker offentlig barnehage.

Nei, rettferdighet er at offentlig barnehage er en service som staten gir befolkningen (ungene).

mil1365380270
Skrevet

Nei, rettferdighet er at offentlig barnehage er en service som staten gir befolkningen (ungene).

Det gir ikke valgfrihet. Og valgfrihet er viktig. Eller?

Skrevet

Det gir ikke valgfrihet. Og valgfrihet er viktig. Eller?

Jeg har heller ikke valgfrihet til å leve resten av livet uten å jobbe.

mil1365380270
Skrevet

Jeg har heller ikke valgfrihet til å leve resten av livet uten å jobbe.

Tullete svar. Du vet bedre.

Skrevet

Tullete svar. Du vet bedre.

Nei, hvorfor skal staten betale foreldre for å være hjemme med unger, når ungene har bedre av å være i barnehage?

mil1365380270
Skrevet

Nei, hvorfor skal staten betale foreldre for å være hjemme med unger, når ungene har bedre av å være i barnehage?

Hvorfor tror du alle barn er best tjent med den offentlige barnehagen før fylte 3 år? Pedagoger og foreldre er ikke enige. Hvordan begrunner du ditt svar?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...