Gå til innhold

Kontantstøtten er det mest kvinnefiendtlige som

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sluppet opp for argumenter?

Nuvel. Det er bare å se på folks private forbruk. Disponibel inntekt for husholdningene har økt ganske meget (så vidt jeg husker, ca 40% justert for prisstigning) siden 1990. Og faktum er: Folk flest har IKKE problemer med å betale tannlegeregningene. Særlig ikke hvis man kutter litt på luksusforbruket.

Let them eat cake?

• Svar 66
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

20

• mil1365380270

5

• løvinne71

2

• Maximia

1

Gjest harikkenickfortiden
Skrevet

Jeg er også imot kontantstøtten. grunnen er at jeg trodde at kontantstøtten skulle være en liten pengestøtte som skulle bli gitt til de kloke mødre og fedre som prioriterte å være hjemme litt lenger med sine små. Men det er jo blitt helt feil bruk, iallefall her jeg bor. her tar de imot kontantstøtta med glede, og skysser ungene avsted til dagmamma.

Hvis det skal fortsette med denne støtten, så burde den kun gått til foreldre som er hjemme med barna, de tre viktigste årene i et barns liv.

Skrevet

Jeg er også imot kontantstøtten. grunnen er at jeg trodde at kontantstøtten skulle være en liten pengestøtte som skulle bli gitt til de kloke mødre og fedre som prioriterte å være hjemme litt lenger med sine små. Men det er jo blitt helt feil bruk, iallefall her jeg bor. her tar de imot kontantstøtta med glede, og skysser ungene avsted til dagmamma.

Hvis det skal fortsette med denne støtten, så burde den kun gått til foreldre som er hjemme med barna, de tre viktigste årene i et barns liv.

Det skyldes at støtten er et politisk kompromiss uten noe klart mål. KrF vil at mor skal være mer hjemme, Høyre og FrP er for alt som inneholder ordet "valgfrihet" og Sp vil at de bønder og andre som bor i tilnærmet storfamilie og ikke har det høyeste behovet for barnehageplass, skal få godtgjørelse for det. (Satt litt på spissen, men det er en kjerne av sannhet i det.)

Dermed ble støtten knyttet til bruk av barnehage i stedet for hjemmearbeidende forelder. Så spesielt i byene, hvor mange trenger to inntekter for å få det til å gå rundt, går mye av støtten til den svarte dagmammanæringen. Alle vet det, også politikerne, men de får ikke flertall for å forlange at noen skal være hjemme med barnet.

Gjest proporsjoner
Skrevet

Mer kvinnefientlig enn omskjæring også?

Skrevet

Mer kvinnefientlig enn omskjæring også?

"Omskjæring" (eller kvinnelig kjønnslemlestelse) er ikke noe som blir vedtatt av Stortinget. Faktisk er det ulovlig pga. lover fra Stortinget.

Gjest bare så du vet det..altså
Skrevet

Den gruppen som gjør det er homogen og kaffe latte drikkinga bidrar lite til integrering. Det som er viktig det er at ungene blir oppdratt opp sammen og kontantstøtten umuliggjør det.

Ungene blir kjent med hverandre fort og det gjør ingenting om det tar 3 år før det skjer.!! Noe annet er at mange norske innfødte ikke menger seg med innvandrerne i klassetrinnene. Følg med neste gang ditt barn er på skolen og du er med på en tur e.l. ville du gått bort til innvandrerne for å slå av en prat med dem? Det er faktisk ikke så mange som gjør nettopp dette er min observasjon. Så kontantstøtte er ikke den store stygge ulven, men folk som du og meg...

Gjest segunda
Skrevet

Ungene blir kjent med hverandre fort og det gjør ingenting om det tar 3 år før det skjer.!! Noe annet er at mange norske innfødte ikke menger seg med innvandrerne i klassetrinnene. Følg med neste gang ditt barn er på skolen og du er med på en tur e.l. ville du gått bort til innvandrerne for å slå av en prat med dem? Det er faktisk ikke så mange som gjør nettopp dette er min observasjon. Så kontantstøtte er ikke den store stygge ulven, men folk som du og meg...

Nå har jeg ikke barn på skolen lenger, men jeg treffer mange innvandrere og har mange venner blant dem. Så antakeligvis hadde jeg i en hypotetisk setting kunnet gå bort til innvandrerforeldre på en klassetur, og tror kanskje at jeg gjorde det i sin tid.

Kontantstøtten bidrar til at mor går hjemme og har barna hjemme frem til skolestart. Kontantstøtten gjør at barna får ikke den språklige stimuleringen som de trenger. Det blir for lite med kun mor og barn hjemme.

Kontantstøtten bør avvikles med engang.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...