Gå til innhold

Haster: Navn på kake + evt. oppskrift

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må raskt bake en kake, og hadde en enkel og grei kake i tankene, men jeg aner ikke hva den heter eller hvordan oppskriften er. (altså - fått den servert før, og tror den er rask og grei å lage).

Bunnen er lys og egentlig rimelig enkel, sikkert bare mel, sukker og smør, evt noe krydder (kanel). På toppen er det smurt en blanding av kanel, sukker og smør gjetter jeg. Noen som aner hva jeg tenker på?

Gjest søndagsberta
Skrevet

Yes, aner godt hva du snakker om, men aner ikke hva den heter. Skal se om jeg kan google den frem.....

Skrevet

Yes, aner godt hva du snakker om, men aner ikke hva den heter. Skal se om jeg kan google den frem.....

Da er du en engel!

Skrevet

Kan det være denne? Hmmm, har ikke kefir, noe annet som kan brukes? Cultura?

Gjest søndagsberta
Skrevet

Kan det være denne? Hmmm, har ikke kefir, noe annet som kan brukes? Cultura?

Ser ikke linken din, men antar at du kan bruk kefir og cultura om hinannen :)

Skrevet

Masikake:

250g margarin

3kopper sukker

6kopper hvetemel

6ts bakepulver

3kopper melk

Margarin og sukker røres hvitt, eggene vispes i.

Hvetemel og bakepulver blandes og haes i vekselsvis med melken.

Ha over i langpanne, strø på godt med sukker og kanel.

Stek kaken på 175grader, ca 30min.

Det høres litt ut som det, kan det stemme med det du tenker på?

Skrevet

Ser ikke linken din, men antar at du kan bruk kefir og cultura om hinannen :)

link ja, detaljer ;) Har gitt deg oppskriften på en annen, litt over her. Den er uten kefir, og ville vært glimrende.

Skrevet

Bermudakake? Den finnes i både enkle og mer avanserte varianter. Søk og se om du finner noe som likner den du hadde i tankene.

Skrevet

Bermudakake? Den finnes i både enkle og mer avanserte varianter. Søk og se om du finner noe som likner den du hadde i tankene.

tror jeg tenkte på lys skuffekake, hvertfall funnet noe jeg prøver ut der. Men takk for forslag =)

Skrevet

Jeg er litt sent ute, men til en annen gang:

Tenker du på tekake? Oppskrift og bilde ganske langt nede på denne blog-en:

http://pludrehanne.blogspot.com/2009_09_01_archive.html

Godt forslag, men det skal ikke være rosiner eller noe inni. Lagde en kake som hvertfall ble lys og ok i bunnen, men der var det kanel og sukker strødd oppå før stekingen, og det tror jeg ikke det var i orginal-kaka jeg tenker på. Men kan jo hende det var en lokal variant, som ikke har noen allmenkjent oppskrift =)

Skrevet

Godt forslag, men det skal ikke være rosiner eller noe inni. Lagde en kake som hvertfall ble lys og ok i bunnen, men der var det kanel og sukker strødd oppå før stekingen, og det tror jeg ikke det var i orginal-kaka jeg tenker på. Men kan jo hende det var en lokal variant, som ikke har noen allmenkjent oppskrift =)

Tekaker kommer både med og uten rosiner og ting inni. Det er min betemte oppfatning at det _ikke_ skal være noe inni! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...