Gå til innhold

Banning

Anbefalte innlegg

trollemor;o)
Skrevet

Jeg kjenner at jeg mister ganske mye respekt for voksne mennesker som banner. Jeg syns det er så lavmål og harry å banne!!

Det verste er dette "herregud" som brukes i hver setning hos enkelte, ja enkelte kan ikke starte en setning uten et herregud først.

I forrige uke traff jeg et menneske som jeg akdri har truffet før og han bannet i annenhver setning..Jeg blir litt satt ut av sånt jeg.Hvorfor bannes det så mye? Det er rett og slett lavmål!

Mister all respekt for foredragsholdere som banner også.

banner du og hvorfor?

Gjest banner
Skrevet

banner som fan men blander ikke gud inn i det

trollemor;o)
Skrevet

banner som fan men blander ikke gud inn i det

det heter faen ;o)

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

"Farsken" er vel det ordet jeg bruker hyppigst, men det kan vel ikke kalles banning? "Herregud" bruker jeg vel også en del.

f.eks

-Herregud!, at det går an! , er vel en setning jeg bruker en del ja og da gjerne om ting jeg leser i avisa :-)

Gjest banner
Skrevet

"Farsken" er vel det ordet jeg bruker hyppigst, men det kan vel ikke kalles banning? "Herregud" bruker jeg vel også en del.

f.eks

-Herregud!, at det går an! , er vel en setning jeg bruker en del ja og da gjerne om ting jeg leser i avisa :-)

nordlending???

Skrevet

Jeg er ateist, så jeg banner ikke.

*konsistent*

Med vennlig hilsen

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Liker det heller ikke. Mister også lett respekten for bannende mennesker.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

nordlending???

Nei og ikke tror jeg at jeg banner spesielt mye heller:-)

Jeg sier ikke faen og helvete, hæstkuk og slik som nordlendingene gjør :-)

Gjest dævensmette
Skrevet

Ja, jeg er ikke kristen eller noe, men syns banning forstygger språket om jeg kan kalle det det og viser mangel på intellekt.

F.eks. en bekjent av meg, et kvinnemenneske...

hun sier f.... i hver setning omtrent... hallo. Det høres jo bare så harry ut!

Men det er vel vanlig i hennes miljø. Vet hun jobbet i fiskeindustrien før, har hørt det er en del banning der.

En dame jeg kjente fortalte at hun jobbet

i fiskeindustrien før, filetrering eller noe, og der bannet og steiket de hele tiden,

men så fikk hun seg jobb i restaurantbransjen og ble ofte irettesatt pga språkbruken, så hun måtte bare skjerpe seg da. Nå snakker hun så fint som bare det, sjeldent hun banner.

Så tror nok miljø har mye å si.

Jeg banner nesten ikke,

men det hender jeg glemmer meg om jeg får skikkelig vondt (slår tåa i dørstokken f.eks. hehe),

men det skjer heldigvis mest hjemme.

Får kjeft av mannen min som er redd ungen vår skal høre... men han er ikke bedre selv da. Litt dobbeltmoralist.

Gjest dævensmette
Skrevet

Men hvor streng skal man være ang. banning.

Er "uskyldig" banning som søren og fillern også banning?

Reagerer litt på at ordet fillern blir brukt en del i barnetv, bl.a. av Ole Brum.

Åh fillern, sier han ofte...

Er ikke det og et slags banneord?

mariaflyfly
Skrevet

Jeg banner, men ser an selskapet jeg er i først.

mil1365380270
Skrevet

Banner ikke med den vanlige forståelsen av banneord. Og opplever det samme som deg.

Gjest man har mye å ergre seg over...
Skrevet

Jeg sier som SDD.

OH MY GOD!

Skrevet

jeg banner ja, og det er helt vanlig for meg :)

Gjest prust
Skrevet

Jeg liker heller ikke banning, og vi banne ikke her hjemme. Har vel glippet ut av mannen min noen stygge ord noen få ganger, men vi er ganske bevisste på det.

Jeg merker at jeg er blitt immun mot "Herregud!" siden det blir brukt så veldig ofte av mange mennesker.

Synes det er merkelig dersom nye mennesker en treffer banner mye før de har sjekket ut hvordan banning mottas av mottakerne... Mister litt respekt for dem da, kan i alle fall gjøre det, spørs selvsagt litt på andre ting også.

brilleslangen
Skrevet

Jeg banner så og si aldri... De eneste gangene det kan komme noen gloser er om jeg slår meg skikkelig... som den gangen et klesskap ramlet over meg... Da spratt det ut noen ufine gloser skal jeg innrømme...

Men banning inngår ellers ikke i mitt vanlige vokabular nei.

Skrevet

Jeg er enig med deg i mangt, men ikke i at "herregud" er noe ille. Faen og helvete osv reagerer jeg på, men herregud er nesten like snilt som gurimalla! ;-)

Skrevet

Jeg banner sånn omtrent aldri, og jeg liker ikke å høre banning fra andre. Noen har et eller to banneord i hver setning. Da mister ordene på en måte sin virkning. De vitner bare om dårøig ordforråd.

En kollega har jeg hørt banne kun en gang i de årene vi har jobbet sammen. Da forstod vi at her var det virkelig alvor!

Gjest Kusinen
Skrevet

Liker å bruke alternative banneord som hekkan, helgoland, steike, dammit o.l. Hender ellers jeg banner dersom det passer inn i settingen, men passer på å ikke gjøre det for ofte slik at jeg får fram det rette budskapet med banningen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...