Gå til innhold

Banning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vokst opp i en familie der det ikke var godtatt å bruke banneord. Vennene mine bannet også lite.

Så flyttet jeg til Trøndelag... ;)

Jeg tror banning er et kulturelt fenomen. I mange dialekter har banneordene en naturlig plass, og blir ikke sett på på samme måte som i andre dialekter/kulturer.

Jeg reagerer nå ikke på banning på samme måte som jeg gjorde før jeg flyttet hit.

Jeg foretrekker dog at ungene mine ikke banner ;)

Slik jeg ser det nå, så kan banneordene ha sin plass. Men jeg føler ikke at de passer inn i dagligspråket.

Man bør kunne si flere setninger etterhverandre uten banneord ;)

Skrevet

Jeg banner ja, fordi alternativet får deg i fengsel.

Og jeg skyr folk som deg fordide virker selvgode og lite rause når de henger seg opp i sånt.

Skrevet

Jeg sier nok herregud, men sjeldent noe sterkere. Jeg har da mange andre ord som jeg liker mye bedre:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...